
Platformă de recrutare: Peste 12,5 milioane de aplicări pentru un job în 2023, în creştere cu 45% faţă de 2022
11 Ianuarie 2024
AGERPRESFlexibilitatea în program şi în modul de lucru a devenit tot mai importantă în ultimul an pentru angajaţi.
Peste 12,5 milioane de aplicări au fost înregistrate anul trecut pe platforma de recrutare online bestjobs, cu 45% mai multe decât în 2022, iar numărul candidaţilor nou înregistraţi pe platformă a depăşit aşteptările, cu aproape 700.000 de noi CV-uri adăugate în ultimul an, potrivit analizei realizate de platforma de recrutare.
"Contextul economic din 2023 a mobilizat masiv candidaţii, aceştia căutând oportunităţi mai bine plătite şi care să le permită să aibă un trai confortabil. Tendinţa va continua şi în 2024, iar companiile vor fi din ce în ce mai selective în recrutare, pe fondul nevoii de specialişti şi în limita bugetelor disponibile. Candidaţii cu competenţe specifice jobului şi cu experienţă vor avea de câştigat, tocmai de aceea dezvoltarea aptitudinilor ar trebui să fie o prioritate constantă pentru aceştia", a spus Ana Vişian, Marketing Manager bestjobs.
"Contextul economic din 2023 a mobilizat masiv candidaţii, aceştia căutând oportunităţi mai bine plătite şi care să le permită să aibă un trai confortabil. Tendinţa va continua şi în 2024, iar companiile vor fi din ce în ce mai selective în recrutare, pe fondul nevoii de specialişti şi în limita bugetelor disponibile. Candidaţii cu competenţe specifice jobului şi cu experienţă vor avea de câştigat, tocmai de aceea dezvoltarea aptitudinilor ar trebui să fie o prioritate constantă pentru aceştia", a spus Ana Vişian, Marketing Manager bestjobs.
Şi anul trecut, industrii precum Ingineria, IT&C şi Construcţiile s-au confruntat cu lipsa de specialişti, iar companiile au fost nevoite să găsească soluţii, fie prin formarea internă a angajaţilor, fie prin creşterea bugetelor de recrutare. Astfel, atragerea de candidaţi cu competenţe specifice jobului pare să fie o prioritate pentru companii în 2024, după cum explică specialiştii companiei.
Flexibilitatea în program şi în modul de lucru a devenit tot mai importantă în ultimul an pentru angajaţi. Astfel, 6 din 10 angajaţi declarau într-un sondaj recent al bestjobs că acesta este un criteriu esenţial în alegerea unui job nou. Tot în această direcţie, specialiştii notează un interes mai mare din partea candidaţilor de a-şi lua un job suplimentar, part-time sau project-based, pentru a-şi putea suplimenta veniturile.
Potrivit sursei citate, în 2024 este de aşteptat şi ca Inteligenţa Artificială să ocupe un loc tot mai important pe piaţa muncii.
Datele platformei de recrutare arată că automatizarea proceselor de recrutare şi crearea de instrumentele inteligente vor reprezenta un sprijin valoros atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, facilitând găsirea personalului necesar într-un interval scurt de timp, cu cheltuieli minime.
Analiza mai arată că transparenţa ofertelor salariale este tot mai populară printre angajatori. Dacă la finalul anului 2022, aproximativ 22% dintre anunţurile de joburi publicate pe bestjobs menţionau salariul sau un interval salarial, în 2023, procentul acestora s-a apropiat de 40%. "Acesta este un progres semnificativ pentru piaţa muncii din România, care se aliniază rapid cu Directiva de transparentizare a salariilor adoptată la nivelul Uniunii Europene", a adăugat Ana Vişian. Aceasta va fi transpusă în legislaţia naţională până la 7 iunie 2026, obligând angajatorii să asigure transparenţă salarială atât înainte, cât şi după angajare. În acest sens, angajatorii trebuie să adopte măsurile necesare pentru a se alinia prevederilor.
Bestjobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu peste 35.000 de locuri de muncă disponibile şi 4,6 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3728 / 19671 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...