ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Prahova: Directorii unei companii a CJ, remuneraţi fără a fi evaluaţi de Consiliul de Administraţie (raport Camera de Conturi)

02 Martie 2021   |   Agerpres

De asemenea, nu au fost stabiliţi indicatorii de performanţă pentru directorii generali care au condus societatea din 5.06.2018 până în prezent, menţionează sursa citată.

 
 
Directorii unei companii a Consiliului Judeţean (CJ) Prahova au fost remuneraţi fără a fi evaluaţi, Consiliul de Administraţie (CA) nu a dispus diminuarea remuneraţiei brute lunare a lor în cazul neîndeplinirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă iar din 2018 şi până în prezent, pentru directorii generali ai companiei nu au fost stabiliţi indicatori de performanţă, arată un raport al Camerei de Conturi Prahova.
 
Potrivit documentului postat, luni, pe site-ul Curţii de Conturi a României, în cadrul acţiunii de control efectuate în 2020 care a vizat perioada 2017 - 2019 s-a stabilit că, în acel interval, Consiliul de Administraţie al Companiei de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA (CSPER), aflată în subordinea CJ, nu a monitorizat, nu a evaluat performanţa directorilor generali numiţi în baza contractelor de mandat şi nu a dispus diminuarea remuneraţiei brute lunare a acestora în cazul neîndeplinirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă.
 
De asemenea, nu au fost stabiliţi indicatorii de performanţă pentru directorii generali care au condus societatea din 5.06.2018 până în prezent, menţionează sursa citată.
 
"În perioada ianuarie 2017 - iunie 2018, societatea a plătit în mod repetat, fără bază legală, avansuri reprezentând indemnizaţia lunară a directorului general din acea perioadă şi salarii, în sumă totală de 255.432 lei. Până la data de 28.02.2020 a fost recuperată suma de 255.132 lei, urmând ca societatea să recupereze suma nerestituită de directorul general de la acea dată în valoare de 300 lei. Pentru suma de 255.432 lei au fost calculate accesorii în valoare de 2.930,68 lei. Din verificarea modului de întocmire a statelor de salarii, s-a constatat că nu există pentru toţi salariaţii documente care să certifice timpul lucrat efectiv. În perioada august 2018 - decembrie 2019, entitatea nu a întocmit situaţii pentru fiecare autoturism din dotare, din care să rezulte consumul real de carburanţi, iar foile de parcurs nu au fost însoţite de documente justificative care să certifice în toate cazurile că deplasările au fost realizate în interesul societăţii", mai arată raportul inspectorilor financiari.
 
Totodată, în document se precizează că, în perioada supusă verificărilor, controlul financiar preventiv propriu, formă a controlului intern, nu a fost organizat şi exercitat în conformitate cu normele legale, în sensul că nu a fost elaborat cadrul general al operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv, iar activităţile de control nu s-au efectuat pe baza listelor de verificare (check-list), prin decizie nefiind stabilit un termen în care se acordă sau se refuză viza de control financiar preventiv propriu.
 
"În perioada 2017 - 2019 nu a funcţionat un compartiment de audit intern, prin organigrama şi prin statul de funcţii, nefiind prevăzut un compartiment de audit conform Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 11 lit. a), iar structura de audit a Consiliului Judeţean Prahova a efectuat într-o perioadă de 3 ani doar o misiune de audit de regularitate", notează sursa citată.
 
Preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, a arătat, în şedinţa de săptămâna trecută a instituţiei, că există intenţia de a închide atât Compania de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA, cât şi rampa ecologică de la Vălenii de Munte, însă procedurile sunt de durată.
 
Anunţul a fost făcut în contextul în care Garda de Mediu Prahova a aplicat o amendă de 100.000 de lei pentru nereguli depistate la rampa ecologică de la Vălenii de Munte, formulând totodată o propunere de suspendare a activităţii.
 
Directorul Companiei de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA, Sorin Văduva, a precizat, în cadrul şedinţei, răspunzând unor întrebări ale consilierilor referitoare la neprezentarea în termen a unui proiect cu privire la mărirea capacităţii de depozitare a deşeurilor sau a unui proiect de închidere a depozitului, că, din cauza situaţiei financiare, nu au putut fi făcute demersuri în acest sens, APM fiind informată asupra acestui aspect. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12373 / 16781
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...