ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Prahova: Directorii unei companii a CJ, remuneraţi fără a fi evaluaţi de Consiliul de Administraţie (raport Camera de Conturi)

02 Martie 2021   |   Agerpres

De asemenea, nu au fost stabiliţi indicatorii de performanţă pentru directorii generali care au condus societatea din 5.06.2018 până în prezent, menţionează sursa citată.

 
 
Directorii unei companii a Consiliului Judeţean (CJ) Prahova au fost remuneraţi fără a fi evaluaţi, Consiliul de Administraţie (CA) nu a dispus diminuarea remuneraţiei brute lunare a lor în cazul neîndeplinirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă iar din 2018 şi până în prezent, pentru directorii generali ai companiei nu au fost stabiliţi indicatori de performanţă, arată un raport al Camerei de Conturi Prahova.
 
Potrivit documentului postat, luni, pe site-ul Curţii de Conturi a României, în cadrul acţiunii de control efectuate în 2020 care a vizat perioada 2017 - 2019 s-a stabilit că, în acel interval, Consiliul de Administraţie al Companiei de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA (CSPER), aflată în subordinea CJ, nu a monitorizat, nu a evaluat performanţa directorilor generali numiţi în baza contractelor de mandat şi nu a dispus diminuarea remuneraţiei brute lunare a acestora în cazul neîndeplinirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă.
 
De asemenea, nu au fost stabiliţi indicatorii de performanţă pentru directorii generali care au condus societatea din 5.06.2018 până în prezent, menţionează sursa citată.
 
"În perioada ianuarie 2017 - iunie 2018, societatea a plătit în mod repetat, fără bază legală, avansuri reprezentând indemnizaţia lunară a directorului general din acea perioadă şi salarii, în sumă totală de 255.432 lei. Până la data de 28.02.2020 a fost recuperată suma de 255.132 lei, urmând ca societatea să recupereze suma nerestituită de directorul general de la acea dată în valoare de 300 lei. Pentru suma de 255.432 lei au fost calculate accesorii în valoare de 2.930,68 lei. Din verificarea modului de întocmire a statelor de salarii, s-a constatat că nu există pentru toţi salariaţii documente care să certifice timpul lucrat efectiv. În perioada august 2018 - decembrie 2019, entitatea nu a întocmit situaţii pentru fiecare autoturism din dotare, din care să rezulte consumul real de carburanţi, iar foile de parcurs nu au fost însoţite de documente justificative care să certifice în toate cazurile că deplasările au fost realizate în interesul societăţii", mai arată raportul inspectorilor financiari.
 
Totodată, în document se precizează că, în perioada supusă verificărilor, controlul financiar preventiv propriu, formă a controlului intern, nu a fost organizat şi exercitat în conformitate cu normele legale, în sensul că nu a fost elaborat cadrul general al operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv, iar activităţile de control nu s-au efectuat pe baza listelor de verificare (check-list), prin decizie nefiind stabilit un termen în care se acordă sau se refuză viza de control financiar preventiv propriu.
 
"În perioada 2017 - 2019 nu a funcţionat un compartiment de audit intern, prin organigrama şi prin statul de funcţii, nefiind prevăzut un compartiment de audit conform Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 11 lit. a), iar structura de audit a Consiliului Judeţean Prahova a efectuat într-o perioadă de 3 ani doar o misiune de audit de regularitate", notează sursa citată.
 
Preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, a arătat, în şedinţa de săptămâna trecută a instituţiei, că există intenţia de a închide atât Compania de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA, cât şi rampa ecologică de la Vălenii de Munte, însă procedurile sunt de durată.
 
Anunţul a fost făcut în contextul în care Garda de Mediu Prahova a aplicat o amendă de 100.000 de lei pentru nereguli depistate la rampa ecologică de la Vălenii de Munte, formulând totodată o propunere de suspendare a activităţii.
 
Directorul Companiei de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA, Sorin Văduva, a precizat, în cadrul şedinţei, răspunzând unor întrebări ale consilierilor referitoare la neprezentarea în termen a unui proiect cu privire la mărirea capacităţii de depozitare a deşeurilor sau a unui proiect de închidere a depozitului, că, din cauza situaţiei financiare, nu au putut fi făcute demersuri în acest sens, APM fiind informată asupra acestui aspect. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16007 / 20415
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
Avocații din practica de Real Estate de la Bondoc și Asociații rămân arhitecții juridici ai proiectelor imobiliare complexe. Atuurile unei echipe valoroase: expertiză transversală, gândire strategică, cultură a responsabilității, rigoare și creativitate juridică | De vorbă cu Cosmin Stăvaru (Partener) despre modul în care lucrează nucleul interdisciplinar capabil să gestioneze simultan riscuri, calendar și cerințe, să anticipeze blocaje și să ofere siguranță clienților, într-o piață volatilă, dar încă plină de oportunități
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...