
Proiecte de infrastructură de cale navigabilă finanţate din fonduri europene
21 Octombrie 2021
AgerpresPotrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, remis AGERPRES, din iulie 2015, proiectul FAIRway Danube a contribuit semnificativ la îmbunătăţirea calităţii informaţiilor privind punctele critice ale căii navigabile a Dunării, pentru asigurarea unei traiectorii optime a şenalului navigabil şi elaborarea măsurilor de reabilitare.
Administraţia Fluvială a Dunării de Jos RA Galaţi (AFDJ Galaţi) şi Administraţia austriacă de cale navigabilă - Viadonau împreună cu ILR Logistica România au derulat pe o perioadă de şase ani şi jumătate două proiecte de infrastructură de cale navigabilă, finanţate din fonduri europene prin CEF - Mecanismul Interconectarea Europei.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, remis AGERPRES, din iulie 2015, proiectul FAIRway Danube a contribuit semnificativ la îmbunătăţirea calităţii informaţiilor privind punctele critice ale căii navigabile a Dunării, pentru asigurarea unei traiectorii optime a şenalului navigabil şi elaborarea măsurilor de reabilitare.
"Sub deviza "Angajat pentru creşterea siguranţei, eficienţei şi respectării mediului pe navigaţia interioară", FAIRway Danube se desfăşoară în mod armonizat în 6 ţări: Austria, Slovacia, Ungaria, Croaţia, Bulgaria şi România sub îndrumarea Agenţiei (CINEA) a Comisiei Europene", se menţionează în comunicat.
Bugetul total al proiectului este de peste 19,538 milioane de euro, fiind cofinanţat cu 16,381 milioane de euro de către Uniunea Europeană (Facilitatea Conectarea Europei). Activităţile din Slovacia, Ungaria, Bulgaria şi România sunt cofinanţate cu 85% de către Uniunea Europeană.
În cadrul proiectului au fost realizate planurile naţionale de acţiune, care furnizează informaţii despre condiţiile de navigaţie şi măsurile planificate. Aceste rapoarte au furnizat contribuţii la măsurile naţionale şi au servit drept bază de fapt pentru reuniunile miniştrilor transporturilor din iunie 2016, decembrie 2018 şi iunie 2020.
De asemenea, FAIRway Danube a finalizat echipamentele necesare activităţilor pilot şi a început operaţiunea pilot, respectiv cinci nave noi de hidrografie sunt în operaţiune pilot în Croaţia, Bulgaria, România, Slovacia şi Ungaria. Acestea oferă date mai precise pentru utilizatorii de cale navigabilă şi oferă baza de informaţii pentru activităţile viitoare ale administraţiilor căilor navigabile.
Potrivit sursei citate, patru nave noi de semnalizare multifuncţionale şi trei modernizate sunt în exploatare, în acţiuni pilot în Slovacia, Ungaria Croaţia, România şi Bulgaria, operaţiunea lor pilot optimizând relocarea şi semnalizarea şenalului navigabil; 37 de noi staţii hidrometrice sunt în activitate pilot în Croaţia, România şi Bulgaria şi furnizează informaţiile necesare îmbunătăţirii prognozei de nivel de apă din Ungaria, Croaţia, România şi Bulgaria; cinci sisteme naţionale de management al căilor navigabile, precum şi sistemul transnaţional de monitorizare a căilor navigabile (WAMOS) sunt în activitate pilot.
Pe baza studiului de prefezabilitate privind reabilitarea ecluzelor Gabčíkovo (Slovacia), ce a fost pregătit în cadrul proiectului FAIRway Danube, un proiect CEF în valoare de 145 milioane de euro a fost aprobat de Comisia Europeană şi lucrările au început în iunie 2019.
În urma a cinci reuniuni ale Comitetului consultativ şi de coordonare de la Bruxelles, a fost organizată o serie de forumuri naţionale pentru utilizatori pentru a obţine feedback de la părţile interesate private şi publice.
Scopul propus în cadrul proiectului a fost de a realiza următoarele activităţi: elaborarea planurilor naţionale de acţiune coordonate şi definirea piloţilor; achiziţionarea echipamentelor necesare pentru servicii hidrologice; executarea şi evaluarea activităţilor pilot; date de bază armonizate pentru puncte critice; monitorizarea coerentă a condiţiilor de navigaţie; prognoza armonizată a nivelului apei; relocarea şenalului navigabil; dezvoltarea unor abordări inovatoare (monitorizare aeriană, AToNs pentru navigaţie); pregătirea documentaţiei pentru implementare; managerierea proiectului şi diseminarea rezultatele navigaţiei pe Dunăre.
Parteneri de proiect au fost: Ministerul federal austriac pentru acţiune climatică, mediu, energie, mobilitate, inovare şi tehnologie; Ministerul Transporturilor şi Construcţiilor din Republica Slovacă; Ministerul Dezvoltării Naţionale din Ungaria; Ministerul Afacerilor Maritime, Transporturilor şi Infrastructurii; Administraţia Fluvială a Dunării de Jos RA Galaţi (AFDJ); Administraţia Canalelor Navigabile (ACN); Agenţia Executivă pentru Explorare şi Întreţinere a Dunării (EAEMDR).
Cel de-al doilea proiect "High Performance Green Port Giurgiu Stage II- Construction" (Portul Verde şi de Înaltă Performanţă Giurgiu Etapa II - Construcţia), finanţat prin programul CEF - Mecanismul pentru Interconectarea Europei, vizează construirea unui terminal logistic cu acces trimodal (fluvial, rutier şi feroviar), terminal ce poate fi utilizat în orice condiţii meteo, refacerea şi modernizarea cheului de descărcare, investiţii în utilaje cu performanţe ridicate, extinderea căii ferate pentru realizarea unei infrastructuri trimodale de transport, reabilitarea infrastructurii rutiere din interiorul zonei portuare, dragarea canalului navigabil, modernizarea sistemelor de tehnologie a informaţiei existente şi integrarea în cadrul Sistemului de Informaţii Fluviale.
"Proiectul este rezultatul cooperării între o firmă privată - ILR Logistica România SRL şi două entităţi publice - Primăria Municipiului Giurgiu şi Administraţia Zonei Libere Giurgiu SA, fiecare dintre parteneri având de realizat anumite activităţi şi are ca obiective generale îmbunătăţirea conexiunilor între porturile Dunării şi reţeaua feroviară şi rutieră pentru reducerea costurilor şi timpului de lucru, reducerea diferenţei în calitatea infrastructurii portuare dintre Romania şi ţările din regiunea Dunării Superioare, creşterea ponderii transportului intermodal pe apa", se arată în comunicat.
Instituţiile care au participat la implementarea acestor proiecte organizează joi o conferinţă de presă comună, la Giurgiu şi Bucureşti, pentru a marca finalizarea acestor două proiecte de infrastructură de cale navigabilă.
La acest eveniment vor participa Coordonatorul coridorului Rhine-Dunăre, reprezentanţi ai Comisiei Europene, Agenţiei executive CINEA, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi alţi invitaţi. Conferinţa va viza aspectele tehnice ale proiectelor, consideraţii privind politica europeană în sectorul transporturilor, precum şi integrarea acţiunilor naţionale în cadrul acestor politici.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 12728 / 19675 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...