
Retailerii polonezi vor să profite de oportunităţile oferite de Europa de Est
17 Septembrie 2020
Agerpres"Abordarea noastră faţă de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Sperăm că începând de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite în principal pe pieţele estice", a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
Marii retaileri polonezi de haine şi încălţăminte LPP şi CCC au decis să îşi reorienteze atenţia spre Europa de Est, profitând de faptul că rivalii lor internaţionali se concentrează pe vânzările online, pentru a deschide noi magazine tradiţionale pe pieţele mai apropiate de casă, informează Reuters.
LPP, răspunsul Europei de Est la H&M şi Zara, vroia să urmeze exemplul celor doi rivali şi să devină unul din primii cinci jucători mondiali. Aceste planuri au fost blocate pe măsură ce pandemia a afectat cheltuielile consumatorilor. Însă având în vedere că Europa de Est face faţă crizei mai bine decât economiile occidentale, LPP crede că are perspective mai bune în regiunea din jurul Poloniei.
"Abordarea noastră faţă de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Sperăm că începând de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite în principal pe pieţele estice", a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
Strategia de expansiune a LPP vine într-un moment în care marile mărci occidentale, care s-au înghesuit spre regiunea CEE în anii 2000 pentru a profita de avantajele oferite de creşterea veniturilor şi avansul rapid al economiilor, încep să închidă magazinele din Europa Centrală şi de Est.
De asemenea, retailerul polonez de încălţăminte CCC şi-a revizuit planurile de expansiune pentru acest an dar intenţionează să facă noi investiţii în Europa de Est anul viitor. "Cu siguranţă vom deschide noi magazine în România sau Rusia, pentru că acestea sunt pieţe bune", a declarat directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.
Analiştii spun că în aceste perioade dificile este logic ca retailerii din Europa de Vest să se concentreze pe pieţele lor centrale. "Faptul că jucătorii de top vor să îşi limiteze prezenţa pe pieţele emergente creează oportunităţi pentru mărcile poloneze", crede analistul PwC, Grzegorz Laptas.
Potrivit datelor Euromonitor International, piaţa de haine şi încălţăminte din Polonia, România şi Rusia era de aproximativ 55,2 miliarde euro în 2019, la mai puţin de jumătate decât cea din Marea Britanie şi Germania. În schimb, ritmul de creştere a cheltuielilor per cap pe pieţe precum Polonia şi România a fost de 19% respectiv 43% între 2015 şi 2019, comparativ cu o creştere de 6% în Marea Britanie şi o scădere de 1,5% în Germania.
Prin investiţiile în magazinele tradiţionale LPP şi CCC mizează pe faptul că în est consumatorii preferă în continuare să cumpere mai degrabă din magazine decât online.
Potrivit Euromonitor, ponderea comerţului electronic în Polonia, România şi Rusia era în 2019 undeva între 13 şi 14%, comparativ cu 25% în Germania şi 27% în Marea Britanie.
Pentru mulţi consumatori ruşi şi est-europeni, oferta online a retailerilor lasă de dorit. "Online, nu pot să probez hainele, să văd cum îmi vin. Şi după ce sunt livrate, nu se ridică la înălţimea aşteptărilor aşa că deseori le returnez", spune Yekaterina, o tânără din Moscova care a ieşit la cumpărături în capitala Rusiei.
LPP recunoaşte că, din cauza pandemiei, afacerile online au devenit o prioritate, după ce în primul trimestru vânzările online au ajuns la o treime din totalul vânzărilor de la mai puţin de 12% pe ansamblul anului trecut. Cu toate acestea, LPP se aşteaptă ca vânzările online să crească doar gradual în Europa Est. "Pieţele est europene sunt diferite. Consumatorii de aici preferă metodele tradiţionale de shopping aşa că aici vom deschide mai multe magazine", a spus directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
La rândul său CCC a constatat o creştere a vânzărilor online la nivel global dar cu toate acestea crede că are şanse de a cuceri cote de piaţă de la rivalii locali mai mici în regiunea Europei de Est, care au fost nevoiţi să vândă, ieftin, unele magazine din cauza pandemiei. "Sunt multe entităţi care au câteva sau zeci de magazine în portofoliu şi care vor intra în insolvenţă sau vor înceta operaţiunile şi aceasta permite altora să preia aceste entităţi fără să fie nevoiţi să facă investiţii suplimentare în magazine" a spus directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 16607 / 19561 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...