
Retailerii polonezi vor să profite de oportunităţile oferite de Europa de Est
17 Septembrie 2020
Agerpres"Abordarea noastră faţă de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Sperăm că începând de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite în principal pe pieţele estice", a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
Marii retaileri polonezi de haine şi încălţăminte LPP şi CCC au decis să îşi reorienteze atenţia spre Europa de Est, profitând de faptul că rivalii lor internaţionali se concentrează pe vânzările online, pentru a deschide noi magazine tradiţionale pe pieţele mai apropiate de casă, informează Reuters.
LPP, răspunsul Europei de Est la H&M şi Zara, vroia să urmeze exemplul celor doi rivali şi să devină unul din primii cinci jucători mondiali. Aceste planuri au fost blocate pe măsură ce pandemia a afectat cheltuielile consumatorilor. Însă având în vedere că Europa de Est face faţă crizei mai bine decât economiile occidentale, LPP crede că are perspective mai bune în regiunea din jurul Poloniei.
"Abordarea noastră faţă de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Sperăm că începând de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite în principal pe pieţele estice", a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
Strategia de expansiune a LPP vine într-un moment în care marile mărci occidentale, care s-au înghesuit spre regiunea CEE în anii 2000 pentru a profita de avantajele oferite de creşterea veniturilor şi avansul rapid al economiilor, încep să închidă magazinele din Europa Centrală şi de Est.
De asemenea, retailerul polonez de încălţăminte CCC şi-a revizuit planurile de expansiune pentru acest an dar intenţionează să facă noi investiţii în Europa de Est anul viitor. "Cu siguranţă vom deschide noi magazine în România sau Rusia, pentru că acestea sunt pieţe bune", a declarat directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.
Analiştii spun că în aceste perioade dificile este logic ca retailerii din Europa de Vest să se concentreze pe pieţele lor centrale. "Faptul că jucătorii de top vor să îşi limiteze prezenţa pe pieţele emergente creează oportunităţi pentru mărcile poloneze", crede analistul PwC, Grzegorz Laptas.
Potrivit datelor Euromonitor International, piaţa de haine şi încălţăminte din Polonia, România şi Rusia era de aproximativ 55,2 miliarde euro în 2019, la mai puţin de jumătate decât cea din Marea Britanie şi Germania. În schimb, ritmul de creştere a cheltuielilor per cap pe pieţe precum Polonia şi România a fost de 19% respectiv 43% între 2015 şi 2019, comparativ cu o creştere de 6% în Marea Britanie şi o scădere de 1,5% în Germania.
Prin investiţiile în magazinele tradiţionale LPP şi CCC mizează pe faptul că în est consumatorii preferă în continuare să cumpere mai degrabă din magazine decât online.
Potrivit Euromonitor, ponderea comerţului electronic în Polonia, România şi Rusia era în 2019 undeva între 13 şi 14%, comparativ cu 25% în Germania şi 27% în Marea Britanie.
Pentru mulţi consumatori ruşi şi est-europeni, oferta online a retailerilor lasă de dorit. "Online, nu pot să probez hainele, să văd cum îmi vin. Şi după ce sunt livrate, nu se ridică la înălţimea aşteptărilor aşa că deseori le returnez", spune Yekaterina, o tânără din Moscova care a ieşit la cumpărături în capitala Rusiei.
LPP recunoaşte că, din cauza pandemiei, afacerile online au devenit o prioritate, după ce în primul trimestru vânzările online au ajuns la o treime din totalul vânzărilor de la mai puţin de 12% pe ansamblul anului trecut. Cu toate acestea, LPP se aşteaptă ca vânzările online să crească doar gradual în Europa Est. "Pieţele est europene sunt diferite. Consumatorii de aici preferă metodele tradiţionale de shopping aşa că aici vom deschide mai multe magazine", a spus directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
La rândul său CCC a constatat o creştere a vânzărilor online la nivel global dar cu toate acestea crede că are şanse de a cuceri cote de piaţă de la rivalii locali mai mici în regiunea Europei de Est, care au fost nevoiţi să vândă, ieftin, unele magazine din cauza pandemiei. "Sunt multe entităţi care au câteva sau zeci de magazine în portofoliu şi care vor intra în insolvenţă sau vor înceta operaţiunile şi aceasta permite altora să preia aceste entităţi fără să fie nevoiţi să facă investiţii suplimentare în magazine" a spus directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17159 / 20113 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...