
România poate accesa 3 miliarde de euro din fondul anunţat de Comisia Europeană, destinat consecinţelor COVID-19
19 Martie 2020
AGERPRESMinisterul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, potrivit măsurilor fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus, aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri.
Banii europeni sunt următorul lucru la care trebuie să ne uităm, iar România poate accesa 3 miliarde de euro din fondul de 37 de miliarde de euro anunţat recent de Comisia Europeană, strict pentru consecinţele COVID-19, a declarat, joi, Radu Burnete, director executiv al Confederaţiei Patronale "Concordia".
"Noi am propus o serie de o sută de măsuri Guvernului. Unele le vedem preluate în ceea ce a anunţat domnul Orban, dar suntem convinşi că, în zilele următoare, vom mai discuta şi pe alte idei pe care le avem pentru a susţine economia. Cred că următorul lucru la care trebuie să ne uităm sunt banii europeni. Comisia Europeană a anunţat, zilele trecute, un fond de 37 de miliarde de euro pentru toate statele membre, iar România poate accesa de acolo aproximativ 3 miliarde de euro. Fondul acesta este strict pentru consecinţele COVID-19 şi, în mod neobişnuit pentru Comisia Europeană, este că mai întâi cheltuim banii şi apoi facem birocraţia din spate. Asta înseamnă că banii aceia pot fi accesaţi foarte repede şi având în vedere deficitul pe care îl are România, cel mai mare din Uniune, noi credem, că e o sursă rapidă şi eficientă de finanţare. Cred că avem nevoie de câteva zile în care să vedem efectiv câte companii aplică pentru măsura asta (de ajutor din partea statului, n.r.), câţi angajaţi vor trebui să beneficieze şi pe măsură ce Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii văd aceste date, cred că vor putea reevalua un pic măsura", a afirmat Burnete.
"Noi am propus o serie de o sută de măsuri Guvernului. Unele le vedem preluate în ceea ce a anunţat domnul Orban, dar suntem convinşi că, în zilele următoare, vom mai discuta şi pe alte idei pe care le avem pentru a susţine economia. Cred că următorul lucru la care trebuie să ne uităm sunt banii europeni. Comisia Europeană a anunţat, zilele trecute, un fond de 37 de miliarde de euro pentru toate statele membre, iar România poate accesa de acolo aproximativ 3 miliarde de euro. Fondul acesta este strict pentru consecinţele COVID-19 şi, în mod neobişnuit pentru Comisia Europeană, este că mai întâi cheltuim banii şi apoi facem birocraţia din spate. Asta înseamnă că banii aceia pot fi accesaţi foarte repede şi având în vedere deficitul pe care îl are România, cel mai mare din Uniune, noi credem, că e o sursă rapidă şi eficientă de finanţare. Cred că avem nevoie de câteva zile în care să vedem efectiv câte companii aplică pentru măsura asta (de ajutor din partea statului, n.r.), câţi angajaţi vor trebui să beneficieze şi pe măsură ce Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii văd aceste date, cred că vor putea reevalua un pic măsura", a afirmat Burnete.
Acesta a adăugat că unele dintre măsurile Guvernului pot avea efect pozitiv imediat asupra companiilor, cum ar fi rambursarea TVA, plata concediilor medicale şi a şomajului tehnic.
"Măsurile fiscale au un "lug" (întârziere, n.r.) cum îi spun economiştii, poate de o lună, poate de două luni. Pe de altă parte, una dintre măsurile pe care le-am auzit acum are efect imediat: rambursarea TVA. Se va duce imediat în conturile companiilor. La fel, dacă concediile medicale sunt plătite, ele vor ajunge la companii. La fel, şomajul tehnic", a precizat reprezentantul "Concordia".
Întrebat care sunt sectoarele cele mai afectate domenii, Burnete a menţionat transporturile, dar şi industria hotelieră şi a restaurantelor, precum şi zona de retail.
"Dintre cei pe care îi reprezentăm noi, transportatorii sunt cei mai loviţi, pentru că aţi văzut că multe fabrici se închid, iar asta înseamnă că nu mai au nevoie de materii prime. Apoi, industria de restaurante şi hotelierii. La fel, în zona de retail trebuie să facem foarte bine distincţia dintre cei care vând alimente şi sectorul de non-food unde consumatorii se opresc din a cheltui. Deci, şi ei sunt foarte puternic loviţi", a mai spus Radu Burnete.
Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, potrivit măsurilor fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus, aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri.
"Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, prin garantarea unor credite, subvenţionarea dobânzilor pentru aceste finanţări, facilităţi pentru societăţile care întâmpină dificultăţi financiare, prorogarea termenelor de depunere a cererilor de restructurare a obligaţiilor bugetare şi a termenelor de plată a impozitelor locale datorate de populaţie. Fiscul va suspenda popririle pentru populaţie, iar IMM-urile care obţin certificat de situaţie de urgenţă vor putea amâna plata utilităţilor şi a chiriilor", se menţionează în document.
De asemenea, Guvernul a aprobat joi Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Actul normativ reglementează, printre altele, condiţiile pentru intrarea în şomaj tehnic, continuarea plăţii unor beneficii sociale, prelungirea în mod automat a unor documente, precum şi posibilitatea transmiterii online a actelor necesare pentru obţinerea unor beneficii, precizează Ministerul Muncii.
În ceea ce priveşte şomajul tehnic, Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgenţă, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizaţia de care beneficiază salariaţii să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj. Nivelul indemnizaţiei va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020, se menţionează în comunicatul MMPS.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18052 / 19900 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...