
Românii care lucrează în SEO au salarii nete între 500 şi 1000 de euro
22 Mai 2019
AGERPRESRomânia are deficit mare de specialişti în SEO. Deşi domeniul nu mai este unul neapărat nou, numărul celor care lucrează în SEO nu este unul care să acopere necesităţile pieţei, iar numărul specialiştilor este şi mai redus, cu toate că este un domeniu care poate oferi beneficii financiare consistente.
Românii care lucrează în domeniul optimizării site-urilor pentru motoare de căutare (Search Engine Optimization, SEO) au salarii cuprinse între 500 şi 1000 de euro, dar şefii departamentelor de SEO ale marilor companii occidentale pot câştiga, în schimb, de cinci ori mai mult, conform unui comunicat al unei companii din sector.
'Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendinţa este, însă, de creştere odată cu acceptarea şi înţelegerea venite din partea clienţilor. În aceste condiţii au apărut şi bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de aceştia. În prezent, salariile nete sunt cuprinse între 500 şi 1.000 de euro în această piaţă, variaţiile fiind date de nivelul de cunoştinţe ale angajatului. În schimb, un fost coleg din agenţie, care ocupă funcţia de Head of SEO în cadrul unui lanţ de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline. Chiar dacă pare o sumă foarte mare, brandurile mari din România caută astfel de oameni calificaţi, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească. Ca să ajungi specialist în SEO, ai nevoie de pregătire', declară Ovidiu Joiţa, fondatorul iAgency, agenţie SEO, marketing online şi PPC, şi JediSEO School, prima şcoală de SEO din România.
'Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendinţa este, însă, de creştere odată cu acceptarea şi înţelegerea venite din partea clienţilor. În aceste condiţii au apărut şi bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de aceştia. În prezent, salariile nete sunt cuprinse între 500 şi 1.000 de euro în această piaţă, variaţiile fiind date de nivelul de cunoştinţe ale angajatului. În schimb, un fost coleg din agenţie, care ocupă funcţia de Head of SEO în cadrul unui lanţ de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline. Chiar dacă pare o sumă foarte mare, brandurile mari din România caută astfel de oameni calificaţi, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească. Ca să ajungi specialist în SEO, ai nevoie de pregătire', declară Ovidiu Joiţa, fondatorul iAgency, agenţie SEO, marketing online şi PPC, şi JediSEO School, prima şcoală de SEO din România.
Potrivit comunicatului, România are deficit mare de specialişti în SEO. Deşi domeniul nu mai este unul neapărat nou, numărul celor care lucrează în SEO nu este unul care să acopere necesităţile pieţei, iar numărul specialiştilor este şi mai redus, cu toate că este un domeniu care poate oferi beneficii financiare consistente.
Principalele cauze ale acestui deficit se explică printr-o percepţie greşită în ceea ce priveşte activitatea în sine, modul în care s-a schimbat SEO în ultimii ani şi lipsa unor cursuri specializate, în urma cărora cei interesaţi să înveţe cele mai importante aspecte despre SEO.
'Lipsa unor cursuri temeinice de marketing online în facultăţile de profil este una dintre cauzele acestui deficit de specialişti. O altă cauză este că, până în urmă cu 3 ani, activitatea de SEO era mult mai simplă şi nu necesita cunoştinţe generale de marketing. În prezent, un specialist SEO trebuie să fie în primul rând un bun specialist în marketing, în comunicare, să aibă şi viziune de business bună. Totodată, există percepţia că sunt importante cunoştinţele de programare, dar SEO nu înseamnă programare. Astăzi, SEO înseamnă marketing online, branding, noţiuni mult mai largi şi mai complexe', explică Ovidiu Joiţa.
Lipsa specialiştilor reprezintă un dezavantaj nu doar pentru agenţiile de marketing online care vor să angajeze oameni cât mai bine pregătiţi, ci şi pentru firmele care au nevoie de servicii SEO şi ajung să contracteze servicii care nu le aduc niciun beneficiu.
'La nivel de piaţă, există puţine agenţii specializate în SEO, dacă ne raportăm la numărul de potenţiali clienţi. Vorbim aici despre agenţii care aduc rezultate clienţilor din portofolii, pentru că există însă mulţi oameni nepregătiţi care profită de lipsa de cunoştinţe ale antreprenorilor şi solicită bani pentru servicii pe care nu le oferă sau le oferă la o calitate îndoielnică, fără să producă rezultate benefice clienţilor', declară fondatorul iAgency şi JediSEO School.
În comunicat se precizează că deficitul de oameni în marketingul online poate fi observat cu uşurinţă. Site-urile cu joburi sunt pline de anunţuri pentru 'oamenii din online', ceea ce reprezintă un avantaj pentru cei care vor să obţină salarii mari. Tocmai pentru că au nevoie de oameni pregătiţi, companiile sunt dispuse să negocieze şi să ofere salarii mai mari pentru a angaja un specialist.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18738 / 19303 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...