ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii care lucrează în SEO au salarii nete între 500 şi 1000 de euro

22 Mai 2019   |   AGERPRES

România are deficit mare de specialişti în SEO. Deşi domeniul nu mai este unul neapărat nou, numărul celor care lucrează în SEO nu este unul care să acopere necesităţile pieţei, iar numărul specialiştilor este şi mai redus, cu toate că este un domeniu care poate oferi beneficii financiare consistente.

 
 
Românii care lucrează în domeniul optimizării site-urilor pentru motoare de căutare (Search Engine Optimization, SEO) au salarii cuprinse între 500 şi 1000 de euro, dar şefii departamentelor de SEO ale marilor companii occidentale pot câştiga, în schimb, de cinci ori mai mult, conform unui comunicat al unei companii din sector.

'Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendinţa este, însă, de creştere odată cu acceptarea şi înţelegerea venite din partea clienţilor. În aceste condiţii au apărut şi bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de aceştia. În prezent, salariile nete sunt cuprinse între 500 şi 1.000 de euro în această piaţă, variaţiile fiind date de nivelul de cunoştinţe ale angajatului. În schimb, un fost coleg din agenţie, care ocupă funcţia de Head of SEO în cadrul unui lanţ de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline. Chiar dacă pare o sumă foarte mare, brandurile mari din România caută astfel de oameni calificaţi, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească. Ca să ajungi specialist în SEO, ai nevoie de pregătire', declară Ovidiu Joiţa, fondatorul iAgency, agenţie SEO, marketing online şi PPC, şi JediSEO School, prima şcoală de SEO din România.


Potrivit comunicatului, România are deficit mare de specialişti în SEO. Deşi domeniul nu mai este unul neapărat nou, numărul celor care lucrează în SEO nu este unul care să acopere necesităţile pieţei, iar numărul specialiştilor este şi mai redus, cu toate că este un domeniu care poate oferi beneficii financiare consistente.

Principalele cauze ale acestui deficit se explică printr-o percepţie greşită în ceea ce priveşte activitatea în sine, modul în care s-a schimbat SEO în ultimii ani şi lipsa unor cursuri specializate, în urma cărora cei interesaţi să înveţe cele mai importante aspecte despre SEO.

'Lipsa unor cursuri temeinice de marketing online în facultăţile de profil este una dintre cauzele acestui deficit de specialişti. O altă cauză este că, până în urmă cu 3 ani, activitatea de SEO era mult mai simplă şi nu necesita cunoştinţe generale de marketing. În prezent, un specialist SEO trebuie să fie în primul rând un bun specialist în marketing, în comunicare, să aibă şi viziune de business bună. Totodată, există percepţia că sunt importante cunoştinţele de programare, dar SEO nu înseamnă programare. Astăzi, SEO înseamnă marketing online, branding, noţiuni mult mai largi şi mai complexe', explică Ovidiu Joiţa.

Lipsa specialiştilor reprezintă un dezavantaj nu doar pentru agenţiile de marketing online care vor să angajeze oameni cât mai bine pregătiţi, ci şi pentru firmele care au nevoie de servicii SEO şi ajung să contracteze servicii care nu le aduc niciun beneficiu.

'La nivel de piaţă, există puţine agenţii specializate în SEO, dacă ne raportăm la numărul de potenţiali clienţi. Vorbim aici despre agenţii care aduc rezultate clienţilor din portofolii, pentru că există însă mulţi oameni nepregătiţi care profită de lipsa de cunoştinţe ale antreprenorilor şi solicită bani pentru servicii pe care nu le oferă sau le oferă la o calitate îndoielnică, fără să producă rezultate benefice clienţilor', declară fondatorul iAgency şi JediSEO School.

În comunicat se precizează că deficitul de oameni în marketingul online poate fi observat cu uşurinţă. Site-urile cu joburi sunt pline de anunţuri pentru 'oamenii din online', ceea ce reprezintă un avantaj pentru cei care vor să obţină salarii mari. Tocmai pentru că au nevoie de oameni pregătiţi, companiile sunt dispuse să negocieze şi să ofere salarii mai mari pentru a angaja un specialist.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 20021 / 20586
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...