Sectorul e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020; estimările pentru 2021 arată o majorare de 20-30% (analiză)
06 Mai 2021 Agerpres
Conform VTEX, prin comparaţie, vânzările tradiţionale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înţeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerţ modern funcţional.
Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30%, anul trecut faţă de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creştere între 20% şi 30%, reiese dintr-o analiză de piaţă realizată de o companie specializată în soluţii de comerţ integrat.
Conform VTEX, prin comparaţie, vânzările tradiţionale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înţeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerţ modern funcţional.
Astfel, concepte precum omnichannel, multichannel, marketplace, mobile shopping, social shopping sunt noile puncte de interes pe harta retailului românesc, toate acestea urmând a fi dezbătute şi radiografiate pe data de 12 mai, în cadrul European Digital Commerce, eveniment organizat de VTEX, ajuns la a doua ediţie.
"Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va creşte spre 15%, susţinută de creşterea accelerată a vânzărilor online, dar şi de stagnarea şi incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieţei de ecommerce, forţând retailerii să-şi regândească modelele de business şi să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înţelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialişti de top, care să îi ajute să înţeleagă o piaţă extrem de dinamică şi efervescentă", a explicat Cristi Movilă, growth leader Eastern Europe VTEX.
Potrivit sursei citate, tot în cadrul European Digital Commerce (EDC) vor fi prezentate concluziile unui prim studiu B2B din e-commerce, realizat de iSense Solutions şi VTEX România.
"Atât pe plan naţional, cât şi global, comerţul electronic este la un nivel record. Blocările graniţelor, interdicţiile de călătorie şi închiderile magazinelor fizice au împins consumatorul în online. Totodată, şi cei mai mari retaileri au fost obligaţi să aplice pentru prima dată comerţul electronic. Dar nu toţi nou veniţii în ecommerce au avut infrastructură la dispoziţie, pentru a oferi experienţa necesară clienţilor. În ceea ce priveşte modul în care retailerii au gestionat provocările generate de contextul pandemic, potrivit Luizei Novac, fiecare jucător a căutat să accelereze eforturile în direcţia optimizării, fie că a fost vorba de investiţii în infrastructură digitală, de consolidarea lanţului de aprovizionare sau de îmbunătăţirea experienţelor oferite online consumatorilor", susţin realizatorii cercetării de specialitate.
VTEX este o soluţie de comerţ end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ şi capacităţi OMS. Compania are colaborări cu Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestle şi de peste 2.500 de magazine online din 32 de ţări.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 15253 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





