ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj: 90% dintre retailerii europeni estimează că vânzările online de alimente vor deveni profitabile,până în 2030

23 Septembrie 2022   |   Agerpres

De asemenea, pe termen şi mai lung, până în anul 2050, cota de piaţă a cumpărăturilor online ar urma să crească până la 35% şi chiar 50% în statele menţionate.

 
 
Nouă din zece (90%) retaileri şi specialişti europeni din domeniul retail se aşteaptă ca vânzările online de produse alimentare să devină profitabile până în 2030, arată datele unui sondaj realizat de o companie de consultanţă.
 
În acelaşi timp, estimările incluse în cercetarea PwC relevă faptul că ponderea vânzărilor online de produse alimentare va creşte semnificativ până în 2030, de la 11% în prezent până la 26% în Marea Britanie, de la 8% la 25% - în Olanda, de la 9% la 23% - în Franţa, de la 4% a 11% - în Germania, respectiv de la 3% la 10% - în Turcia.
 
De asemenea, pe termen şi mai lung, până în anul 2050, cota de piaţă a cumpărăturilor online ar urma să crească până la 35% şi chiar 50% în statele menţionate.
 
"Comerţul cu amănuntul de produse alimentare, aşa cum îl cunoaştem astăzi, va continua pentru câţiva ani, ancorat de magazinele tradiţionale care oferă alimente proaspete, interacţiune senzorială şi umană, precum şi de capacitatea lor de a acţiona ca showroom. Dar veniturile şi profitabilitatea acestora ar putea fi erodate pe măsură ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale şi de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, magazine nişate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect şi companii specializate în livrări la domiciliu. Magazinul fizic, însă, nu va dispărea, doar se va reinventa pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor, iar dezvoltarea vânzărilor online, denumite şi eGrocery, va fi o modalitate de a încetini pierderea de cotă de piaţă în faţa concurenţilor de servicii exclusiv online. Deja, multe reţele tradiţionale de magazine au făcut paşi în acest sens, implementând livrarea la domiciliu şi/sau serviciul "click & collect"", susţine Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
 
Potrivit sursei citate, pe segmentul tradiţional, în cei opt ani până în 2030, cea mai rapidă creştere este aşteptată pentru segmentul livrărilor la domiciliu, urmată de serviciile "click & collect", în timp ce numărul de mini-marketuri automate este, de asemenea, probabil să crească. Pe acest fond, vânzările din magazinele tradiţionale vor continua să scadă.
 
"Conceptele eGrocery au două modalităţi pentru a deveni profitabile: trebuie să vândă mai mult, cu marje mai bune, şi trebuie să găsească modalităţi de a reduce costurile. Fără excepţie, companiile vor trebui să se adapteze şi să modernizeze toate operaţiunile, dezvoltând un sortiment de reduceri flexibil şi ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor online, o livrare eficientă din punct de vedere al costurilor şi automatizată, o infrastructură de click & collect automatizată şi eficientă, precum şi soluţii de plată cu costuri reduse. Automatizarea, robotica şi analiza datelor vor juca un rol esenţial în transformarea profitabilităţii cumpărăturilor online de produse alimentare. Deşi camioanele care se conduc singure şi utilizarea pe scară largă a dronelor de livrare rămân o perspectivă îndepărtată, există multe lucruri pe care managerii le pot face astăzi pentru a creşte vânzările, a îmbunătăţi eficienţa operaţională şi a reduce costurile. Evoluţiile tehnologice, cum ar fi depozitele automate, vor permite o creştere a numărului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare şi o creştere a cotei de piaţă, facilitând operaţiunile profitabile", notează compania de consultanţă.
 
Analiza strategy& s-a bazat pe răspunsurile a 57 de companii şi experţi din industria alimentară, cu sediul în principal în Germania, Franţa, Marea Britanie, Turcia, Olanda, Spania, Elveţia, Austria şi Belgia. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8656 / 19675
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...