Sondaj eJobs & Up România: 7 din 10 angajați primesc beneficii extrasalariale
26 Aprilie 2023 BizLawyer
Cele mai apreciate sunt tichetele de masă, asigurarea medicală, bonusurile de performanță și tichetele de vacanță, iar 93% ar dori să-și poată gestiona singuri bugetul lunar într-o platformă de beneficii flexibile. Jumătate dintre angajatori alocă, pentru pachetele extrasalariale, între 400 și 800 de lei pe lună pentru fiecare angajat
Deși nu reprezintă principalul criteriu pe care îl au în vedere atunci când aleg să accepte un job nou, structura pachetului de beneficii extrasalariale a devenit din ce în ce mai importantă pentru candidați, mai cu seamă în ultimii ani, de când companiile au început să diversifice componența acestor pachete și să acorde o atenție sporită personalizării lor în funcție de nevoile angajaților. Potrivit celui mai recent sondaj derulat de eJobs și Up România, în acest moment, 70% dintre cei care lucrează primesc beneficii extrasalariale, cele mai frecvente fiind tichetele de masă (85,4% dintre respondenți au indicat acest răspuns), asigurările medicale (43,8%), bonusurile de performanță (36,3%), abonamentele medicale (27,4%) sau tichetele cadou (23,8%).
Pentru anul acesta, 44% dintre angajatori au alocat, în acest scop, un buget lunar cuprins între 400 și 800 de lei pentru fiecare angajat, 20% sub 400 de lei, 15% între 800 și 1.200 de lei și 13% peste 1.200 de lei.
„Ierarhia celor mai des oferite beneficii este aproape identic oglindită în ierarhia celor mai apreciate beneficii. Astfel, angajații spun că favoritele lor sunt tichetele de masă, asigurarea medicală, bonusurile de performanță, tichetele de vacanță și zilele suplimentare libere. Deși nu se află pe locuri fruntașe, în continuare rămân apreciate decontarea transportului, masa de prânz oferită de companie sau abonamentele la sală”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Rezultatele sondajului arată, însă, că, în ciuda faptului că beneficiile extrasalariale pe care le primesc sunt importante, 48% dintre angajați nu au cerut niciodată managerului direct sau de HR beneficii adaptate nevoilor pe care le au. 38% au făcut acest lucru rar și doar 15% au această inițiativă frecvent. Întrebați însă cum cred că vor arăta beneficiile viitorului, 38,4% spun că vor fi flexibile, 28% cred că vor fi alese de angajat, 21,2% spun că vor rămâne la fel, în timp ce 10% preconizează că se vor transfera exclusiv în experiențe digitale.
„Vedem cum trendurile ne duc către un univers al flexibilității chiar și atunci când vorbim de beneficii extrasalariale. Rezultatele studiului ne arată că 93% dintre angajați vor să aibă libertate totală în alocarea bugetului de beneficii, în funcție de ce li se potrivește. Iar oamenii de HR sunt pe aceeași lungime de undă cu angajații, 72% iau în considerare implementarea unei platforme care să ofere flexibilitate și personalizarea pachetului de beneficii. Beneficiile viitorului vor fi flexibile și alese de către angajat, susțin, în egală măsură, atât angajații, cât și angajatorii. Intrăm într-o nouă eră a beneficiilor, în care angajatul este actorul principal, pe această scenă de redefinire a muncii”, punctează Loredana Vătăvoiu, Marketing Director în cadrul Up România, unul dintre cei mai importanți emitenți de tichete valorice de pe piața locală.
Dincolo de acest aspect, dacă ar fi să realizeze un top al beneficiilor pe care ar dori să le primească în următoarele 12 luni, pe primul loc în preferințele angajaților s-ar situa accesul la o platformă de beneficii flexibile. Urmează cardurile de masă, cardurile de vacanță, cele culturale și cardurile cadou. Pentru angajatori, pe de altă parte, este încă incert ce schimbări vor avea loc, din acest punct de vedere, pentru anul următor. Deocamdată, 10% știu că vor introduce carduri de vacanță, 8,1% accesul la o platformă de beneficii flexibile, iar 4% carduri de masă.
Sondajul a fost realizat în perioada martie – aprilie 2023, pe un eșantion de 4.597 de angajați și 450 de angajatori.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6989 / 20546 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





