
Sondaj global PwC: 61% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice
06 Decembrie 2021
BizLawyerÎn următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.
|
61% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice și au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni, potrivit celui mai recent sondaj PwC, Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat în septembrie în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de țări.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial. Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial. Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.
În ceea ce privește criteriile de cumpărare, prețul și comoditatea rămân pe primele locuri, deși sustenabilitatea câștigă tot mai mult teren. Astfel, aproape 70% caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, și mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important.
Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice, cele online prin smartphone-uri sunt la cote istorice
Pe măsură ce optimismul a crescut, cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie: 47% dintre respondenți arătând că fac cumpărături în magazine zilnic sau săptămânal, comparativ cu 45% în urmă cu șase luni și 41% imediat după începerea pandemiei. Iar trendul se va menține, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți arătând că „probabil” vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni.
În același timp, cumpărăturile pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achiziție online. Peste 40% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu șase luni și doar 12% în urmă cu cinci ani.
Alte constatări ale raportului
● Întrebați despre situația pandemiei COVID-19 în țara lor, cei care sunt vaccinați sunt mai optimiști în ceea ce privește viitorul ( 66%), față de cei nevaccinați (43%). Doar 18% din totalul respondenților nu sunt optimiști.
● Persoanele care lucrează de acasă sau într-un mod hibrid sunt cu 10 puncte procentuale (68%) mai optimiști decât omologii lor care merg la locurile de muncă (58%).
● 52% dintre respondenți spun că sunt mai preocupați de mediu decât erau în urmă cu șase luni.
● 51% au indicat ca iau în considerare trasabilitatea și transparența originii produsului când fac o achiziție.
● Mai mult de unul din zece consumatori nu cred că organizațiile respectă ceea ce promit.
● Modul în care companiile folosesc datele clienților este unul dintre factorii cheie care afectează încrederea. 83% dintre respondenți au declarat că practicile de protecție a datelor le influențează încrederea într-o companie și aproape jumătate dintre consumatorii globali (47%) arată că utilizarea datelor lor a devenit o prioritate pentru ei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 12507 / 19993 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...