ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj PwC: 60% dintre companiile care au realizat achiziții în ultimii trei ani spun că tranzacțiile au adus valoare acționarilor

04 Decembrie 2019   |   BizLawyer

Tranzacțiile care au avut cel mai mare succes au fost realizate de cumpărătorii care au cea mai bună pregătire pre-tranzacție, care investesc în integrare și care acordă importanță oamenilor și culturii organizaționale.

 
 
Majoritatea companiilor (61%) care au realizat achiziții în ultimii trei ani spun că tranzacțiile au adus acționarilor valoarea preconizată în raport cu prețul plătit, în condițiile în care 92% dintre cumpărători afirmă că au avut un plan în acest sens, rezultă din sondajul global PwC ”Creating value beyond the deal”.

”Companiile au culturi diferite și în cazul proceselor de M&A ar trebui să investească resurse pentru a asigura integrarea cu succes a societăților achiziționate astfel încât să creeze o valoare semnificativă. Acordarea unei atenții sporite pentru păstrarea oamenilor cheie și a talentelor în companie trebuie să fie o prioritate. Tranzacțiile care au avut cel mai mare succes au fost realizate de cumpărătorii care au cea mai bună pregătire pre-tranzacție, care investesc în integrare și care acordă importanță oamenilor și culturii organizaționale. De aceea nu este surprinzător faptul că peste 80% dintre respondenți spun că trebuie să își îmbunătățească strategia de creare a valorii și să aibă un plan bine pus la punct în procesul de analiză diagnostic (due diligence)”, a declarat George Ureche, Director PwC România, liderul practicii M&A.


Principalele concluzii ale studiului

•    98% dintre companiile care spun că achizițiile recente au creat valoare spun că au avut un plan si au urmat o strategie în acest sens. Dintre acestea, 21% dintre respondenți spun că achizițiile au generat o valoare semnificativă.
•    86% au arătat că achizițiile au fost mai degrabă pentru extinderea portofoliului, decât oportuniste.
•    66% cred că generarea valorii ar trebui să fie prioritară încă din prima zi după închiderea tranzacției.
•    92% dintre organizațiile care au indicat crearea de valoare semnificativă din achiziții spun că au investit peste 6% din prețul tranzacției în integrare.
•    92% cred că ar fi putut gestiona mai eficient comunicarea și gestionarea culturii organizaționale. 65% dintre companii arată că problemele culturale au împiedicat crearea valorii.
•    82% dintre cei ale căror achiziții nu au generat valoare au pierdut mai mult de 10% dintre angajații-cheie post-tranzacție.
•    Doar 45% dintre cumpărători realizează valoarea tranzacției prin creșterea veniturilor.

În cadrul sondajului, PwC a intervievat 600 de directori din companii de energie, utilități, minerit și infrastructură, servicii financiare, farma, industrie, retail, tehnologie și telecomunicații, din cele două Americi, EMEA și Asia Pacific, care au făcut cel puțin o achiziție semnificativă în ultimele 36 de luni.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18251 / 19697
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...