ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu: Administratorii pensiilor private au pierdut 34 milioane lei, în primele şase luni din 2019

13 Decembrie 2019   |   MEDIAFAX

Autorii analizei susţin că reducerea semnificativă a veniturilor din comisioane şi creşterea taxelor percepute de autorităţile publice (ASF, CNPP, FDGSPP) generează situaţia "absurdă" în care peste 70% din comisioanele plătite de români pentru administrarea pensiilor lor private se duc la Stat, deşi administratorii privaţi sunt cei care administrează efectiv fondurile de pensii Pilon 2.

 
 
În primele şase luni din acest an şi pentru prima dată în ultimii şapte ani, administratorii fondurilor private de pensii au înregistrat pierderi semnificative de 34 milioane lei, potrivit studiului CFA România „Viitorul sistemului de pensii din România", prezentat vineri, la o conferinţă de profil.

Raportul arată că, după doi ani de creşteri cu 10% şi 15% a punctului de pensie, în 2020 acesta ar urma să crească cu încă 40%, fapt care ar putea aduce riscuri în ceea ce priveşte stabilitatea financiară a ţării, punând presiune pe deficitul bugetar şi îngreunând finanţarea acestuia. În plus, alocarea unei părţi tot mai mari din resursele bugetare către pensii şi salarii, lasă foarte puţin spaţiu pentru finanţarea investiţiilor publice, a sistemului de sănătate, educaţie etc.


Conform specialiştilor CFA România, pe lângă încă o creştere anunţată pentru anul 2021, legislaţia în vigoare prevede şi o recalculare e pensiilor care vine cu o presiune şi mai adâncă asupra bugetului statului, în urma recalculării existând doar posibilitatea creşterii pensiilor.

"Presiunea la care este supus deja bugetul României face ca deficitul estimat să atingă 4,4% în 2019, mult peste nivelul de 3% impus de Pactul de Stabilitate şi Creştere, cu perspective de înrăutăţire pentru anii următori. Mai mult, ponderea cheltuielilor publice cu pensiile, va creşte cu peste 5% din PIB până în 2022, ceea ce va face dificilă sustenabilitatea bugetului de stat şi nu va lăsa loc pentru fonduri alocate investiţiilor publice pentru cel puţin un ciclu economic. Aceste constrângeri bugetare vor avea un impact negativ asupra creşterii economice viitoare", se notează în studiu.

Totodată, autorii analizei susţin că reducerea semnificativă a veniturilor din comisioane şi creşterea taxelor percepute de autorităţile publice (ASF, CNPP, FDGSPP) generează situaţia "absurdă" în care peste 70% din comisioanele plătite de români pentru administrarea pensiilor lor private se duc la Stat, deşi administratorii privaţi sunt cei care administrează efectiv fondurile de pensii Pilon 2.

Valoarea actualizată a drepturilor de pensie acumulate este estimată a fi 2.821 miliarde de lei, la finalul anului 2021 (aproximativ 590 miliarde de euro la cursul de schimb din prezent), reprezentând 250% din Produsul Intern Brut (PIB) nominal estimat pentru acest an, precizează sursa citată.

Rezultatele analizei CFA România arată că deficitul CNPP va exploda începând cu anul 2021. Totodată, ar putea dura aproape un deceniu ca deficitul să revină la valori "normale" de aproximativ 1% din PIB, iar trendurile demografice indică mai mulţi pensionari şi mai puţini salariaţi.

Potrivit prognozelor Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), populaţia României va continua să se reducă şi va ajunge, în 2050, la aproximativ 15,7 milioane, INS susţinând că populaţia ţării noastre va ajunge, în 2030, la 18 milioane, iar în 2060 între 12 şi 14 milioane. În acest sens, estimarea Oficiului European pentru Statistică (Eurostat) este mai optimistă, ajungând, în anul 2030, la 18 milioane, în 2050 - 16,3 milioane -, în 2060 - 15,7 milioane -, iar în 2070 - 15 milioane.

"Nu numai că populaţia se va reduce, dar va şi îmbătrâni, cee ce va avea consecinţe negative asupra dezvoltării economice şi, de asemenea, va pune o presiune puternică asupra sistemului public de pensii. Probabil că aceasta va deveni nesustenabilă în lipsa majorării substanţiale a vârstei de pensionare", se mai scrie în studiul menţionat.

CFA România consideră că, pentru a asigura independenţa financiară a persoanelor vârstnice, este necesară stabilirea unui cadru unitar, care să prevadă rolul statului în asigurarea unui venit minim pentru fiecare cetăţean, dar şi flexibilitatea şi oferirea de facilităţi fiscale şi investiţionale, astfel încât participarea contribuabililor să fie stimulată în mod adecvat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15122 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...