Studiu Deloitte: Liderii de business se așteaptă ca automatizarea să dezvolte forța de muncă cu 27% în următorii trei ani
16 Septembrie 2019 BizLawyer
Peste jumătate (58%) dintre organizații au implementat cel puțin o soluție de automatizare, arată studiul.
| |
|
Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultantă, Deloitte România |
Liderii de business se așteaptă ca soluțiile de automatizare precum roboții, sistemele care pot învăța (machine learning) și procesarea limbajului natural să dezvolte forța de muncă cu 27% în următorii trei ani, conform celui mai recent studiu Deloitte Automation with Intelligence, efectuat în rândul a peste 500 de organizații din 26 de țări, inclusiv din România. Această creștere reprezintă echivalentul suplimentării cu 2,4 milioane de angajați cu normă întreagă în cele 500 de organizații din toată lumea care au participat la studiul Deloitte, având așadar un potențial semnificativ de a crește productivitatea și de a îmbunătăți experiența angajaților la locul de muncă, în contextul în care rolurile sunt redefinite.
Peste jumătate (58%) dintre organizații au implementat cel puțin o soluție de automatizare, mai arată studiul. Deși încă mic, numărul companiilor care au extins soluțiile de automatizare s-a dublat în ultimul an. Conform studiului, 8% dintre echipele de management au implementat peste 50 de astfel de soluții în companiile lor, față de 4%, în 2018.
Totuși, în ciuda creșterii gradului de adopție a tehnologiilor de automatizare, o proporție semnificativă de lideri de business nu au prognozat impactul acestor tehnologii asupra angajaților lor, relevă raportul. Astfel, 60% dintre echipele de management încă nu au analizat dacă automatizarea va necesita organizarea de noi traininguri pentru angajați, iar 44% dintre ei nu au evaluat dacă automatizarea va schimba rolurile și sarcinile angajaților și modul în care acestea sunt îndeplinite.
Deschiderea angajaților față de aceste tehnologii tinde să crească semnificativ pe măsură ce organizațiile avansează în cadrul procesului de implementare a soluțiilor de automatizare. De exemplu, 32% dintre liderii ale căror organizații sunt în faza de testare a acestor soluții spun că angajații nu sunt deschiși față de acestea, față de doar 12%, în organizațiile care implementează sau deja au extins astfel de soluții.
„Mediul de business evoluează acum de la faza de identificare a soluțiilor de a digitaliza munca – prin roboți care pot automatiza procesele repetitive, bazate pe reguli stricte – către faza de transformare a acestor soluții într-unele mai inteligente, prin integrarea inteligenței artificiale. În România, companiile din domeniul telecomunicațiilor și al serviciilor financiare sunt printre primele care au implementat noi moduri de lucru și noi tehnologii, deși într-un ritm mai lent decât semenii lor din vest”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România.
Organizațiile consideră că principalele beneficii ale tehnologiilor de automatizare și de tip AI (artificial intelligence) sunt îmbunătățirea productivității și reducerea costurilor, creșterea acurateței și îmbunătățirea experienței clienților, mai arată raportul.
Studiul Deloitte Automation with Intelligence analizează gradul de adopție a tehnologiilor de automatizare și impactul lor asupra forței de muncă. Acesta a fost efectuat în baza răspunsurilor a 523 de lideri care conduc organizații din 26 de țări cu o cifră de afaceri anuală combinată de 2,7 trilioane de dolari americani. Raportul complet este disponibil aici.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 312.000 de profesioniști ai săi.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.500 de profesioniști.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19400 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





