
STUDIU. E-shoppperii din țările vecine, interesați de ofertele magazinelor online românești
06 Iunie 2023
BizLawyerMajoritatea e-shopperilor din Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria caută frecvent oferte pe site-uri din străinătate
![]() |
Piețele de e-commerce din vecinătatea României au devenit în ultima vreme din ce în ce mai interesante pentru magazinele online care vor să își extindă business-urile, deoarece majoritatea e-shopperilor de aici manifestă interes maxim pentru ofertele de pe site-uri din străinătate. Un studiu realizat de DPD România, care a analizat profilul e-shopperilor din 8 țări UE apropiate (Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria) arată că în topul celor mai căutate produse sunt articolele de Fashion (69% în Cehia și Slovacia), Încălțăminte (peste 60% în Polonia și Bulgaria) și produsele din categoria Beauty/Health Care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria). Cei mai activi e-shopperii din piețele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%), se mai arată în studiul citat.
Încălțămintea este produsul-vedetă în 4 dintre cele 8 piețe e-commerce analizate în studiul DPD România - Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) și Ungaria (53%) -, în vreme ce articolele Fashion sunt pe primul loc în preferințele e-shopperilor din celelalte trei piețe: Cehia și Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv Croația (65%). În ceea ce privește produsele Beauty/Health Care, România este singura piață din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%); în celelalte 8 piețe studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procente între 56% (Polonia) și 43% (Slovenia). Interesantă e situația Croației, unde, alături de Beauty/Health Care urcă pe „podium” alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile și bijuteriile (49%).
Urmează în topul preferințelor pe care le au e-shopperii din cele 8 țări studiate cărțile, foarte căutate în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia și Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), accesoriile și bijuteriile în Croația (49%) și Polonia (35%), produsele pentru agrement în Croația (49%) și Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) și Bulgaria (31%), alimentele proaspete și băuturile în Ungaria (43%) și Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia și Slovacia (37%), Bulgaria (31%) și Slovenia (29%).
„Toate aceste informații și multe altele asemănătoare, pe care le avem despre fiecare piață e-commerce din Europa, se pot transforma în oportunități și avantaje pentru magazinele online care doresc să își vândă produsele pe aceste piețe. Cunoașterea detaliată a e-shopperilor locali, viitorii clienți, este esențială pentru ca intrarea pe respectivele piețe de e-commerce să fie un succes”, spune Nadia Talpă, CCO DPD România.
Preferința pentru magazine online din străinătate. Cea dintâi oportunitate se referă la faptul că e-shopperii din toate cele 8 piețe studiate își fac cumpărăturile în magazine online din străinătate. Cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%) sunt cei mai activi din acest punct de vedere, în condițiile în care media UE în ceea ce privește cumpărăturile de pe site-uri din străinătate este de 57%. Și celelalte piețe studiate au procente cu mult peste media UE: Bulgaria (71%), Croația (68%), Slovacia (63%), Cehia (62%). Spre comparație, în România procentul este de 67%.
În căutarea unor prețuri mai bune. E-shoperii din țările aflate în apropierea României caută produse în magazine online din străinătate în primul rând pentru a găsi prețuri mai bune decât pe plan local. Cei mai interesați de acest aspect sunt slovenii (79%), ungurii (76%), bulgarii (71%), croații (65%), slovacii (61%) și polonezii (60%), în condițiile în care media europeană este de 52%. În ceea ce privește e-sopperii români, 64% dintre ei declară că, atunci când caută produse pe site-uri străine, o fac pentru a găsi prețuri mai bune.
Produse și branduri care nu se găsesc pe plan local. Un alt motiv important care determină alegerea site-urilor externe este acela că anumite produse sau branduri nu se găsesc pe piețele locale. Croații excelează la acest capitol (63%, peste media europeană, care e de 52%), în vreme ce e-shopperii cehi nu par foarte interesați de acest aspect (doar 39%). Un interes apropiat de media europeană manifestă bulgarii și slovenii (52%), ungurii (51%) Totodată, slovenii își doresc cel mai mult (25%) ca site-urile din străinătate să fie scrise în limba lor. Urmează polonezii (17%), cehii (15%) și bulgarii (13%), media europeană fiind, la acest capitol, de 13%, mai arată studiul DPD România. Majoritatea e-shopperilor din țările studiate sunt mulțumiți și dacă site-urile sunt scrise în limba engleză.
„Dincolo de informațiile detaliate despre piețele e-commerce regionale, DPD România vine în sprijinul magazinelor online românești care vor să se extindă pe aceste piețe cu Serviciul Regional CEE, care conține o serie de facilități și suport dedicat. Practic, echipa DPD România se poate ocupa de toate detaliile tehnice. Suntem parte din Geopost, cel mai important curier rutier din Europa, și partenerii noștri de grup sunt în top 3 actori pe piețele de curierat din țările respective”, a mai declarat Nadia Talpă.
Compania de curierat DPD România face parte din Geopost, lider european în livrările rutiere, și este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. Are peste 1.800 de angajați (inclusiv francizele) și peste 22 milioane de colete livrate anual.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5372 / 19303 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...