
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
13 Noiembrie 2024
Ștefania EnacheCele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
![]() |
Mediul de afaceri este nevoit în mod constant să facă față unor schimbări legislative, de multe ori acestea intervenind destul de brusc, fără nicio pregătire prealabilă. Anul 2024 a fost marcat și el de o serie de modificări cu impact major asupra activității companiilor. De exemplu, în industria curieratului, cele mai semnificative schimbări au fost generate de Decizia Ancom 925/2023, act normativ cu impact direct asupra sectorului și de implementarea RO e-Transport și E-factura.
Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA) - parte din grupul Geopost, lider european în livrarea rutieră de colete – explică faptul că odată cu apariția acestor modificări au intervenit schimbări și în termenii și condițiile DPD în materia curieratului, astfel încât compania să se alinieze noilor reglementări legale. În plus, a fost necesară implementarea de softuri noi care să susțină sistemele RO e-Transport și E-factura.
Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA) - parte din grupul Geopost, lider european în livrarea rutieră de colete – explică faptul că odată cu apariția acestor modificări au intervenit schimbări și în termenii și condițiile DPD în materia curieratului, astfel încât compania să se alinieze noilor reglementări legale. În plus, a fost necesară implementarea de softuri noi care să susțină sistemele RO e-Transport și E-factura.
„Din punctul nostru de vedere, ținând cont de activitatea pe care DPD Romania o derulează, cele mai importante schimbări legislative apărute anul acesta au vizat, în primul rând, Decizia Ancom 925/2023- care stabileşte procedura de autorizare a persoanelor care intenţionează să furnizeze servicii poştale, precum şi condiţiile în care furnizorii de servicii poştale beneficiază de regimul de autorizare generală în vederea asigurării unei pieţe libere concurenţiale şi protejării intereselor utilizatorilor de servicii poştale. Un impact semnificativ l-au avut și RO e-Transport, care se referă la sistemul electronic integrat RO e-Transport de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, dar și E-factura, care urmărește transmiterea prin sistemul național a facturii fiscale și care a devenit obligatorie începând cu data de 01.07.2024”, menționează interlocutoarea BizLawyer.
Aceste modificări au obligat companiile să ia măsuri pentru a se putea alinia noilor cerințe legislative. La nivelul firmelor, a fost necesară o muncă susținută de echipă astfel încât sistemele interne să fie puse la punct în termenul cerut de noile prevederi legale.
„Momentan, nu așteptăm și nu avem informații care să ne conducă la concluzia că ar putea să intervină noi modificări legislative în materia curieratului în viitorul apropiat, însă suntem permanent în legătură cu Autoritatea de Reglementare (ANCOM)”, mai spune Cerasela Soviani.
O activitate intensă la nivelul Departamentului Juridic
Atât schimbările legislative intervenite pe parcursul anului 2024, cât și proiectele actuale pe care DPD Romania le are în derulare la nivel național și internațional au condus la intensificarea activității derulate de Departamentul Juridic din cadrul firmei. „Orice proiect este susținut de realizarea corectă și temeinică a documentelor aferente. DPD Romania își dorește să ofere servicii cât mai variate și de calitate la prețuri accesibile tuturor clienților actuali și viitori”, argumentează Legal Managerul DPD Romania.
Pe agenda de lucru a Departamentului regăsim multe proiecte semnificative. Dintre acestea, cele mai solicitante sunt cele care au în vedere recuperarea creanțelor, pe cale amiabilă sau prin intermediul instanțelor de judecată.
De asemenea, echipa juridică este implicată în tranzacțiile specifice industriei, inclusiv în extinderea rețelei de automate de exterior și înființarea de noi puncte fixe.
„Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”, punctează Cerasela Soviani.
De exemplu, în 2024, a fost implementată semnarea electronică calificată cu valoare legală a contractelor comerciale, pentru a eficientiza timpul angajaților și al partenerilor.
Interlocutoarea BizLawyer mai amintește faptul că domeniul de expertiză al Departamentului Juridic este deja extins și se lărgește în permanență, raportat la noile spețe cu care se confruntă. „Avem în vedere și extinderea echipei de juriști în anul 2025. Numărul optim de juriști depinde de complexitatea și volumul proiectelor care vor intra în portofoliul Departamentului Juridic și se va decide la acel moment”, subliniază Legal Managerul DPD Romania.
Citește și

Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 266 / 2103 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...