ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu ING Bank: 2 din 3 tineri cu vârste între 18 și 24 de ani au o stimă de sine scăzută, iar asta îi costă aproximativ 6.600 lei pe an

15 Mai 2023   |   BizLawyer

Rezultatele studiului realizat de Mercury Research pentru ING Bank prezintă o imagine a sănătății financiare a tinerilor români în contextul provocărilor cu care se confruntă.

 
 
2 din 3 tineri români cu vârste între 18 și 24 de ani au o stimă de sine scăzută, iar acest lucru îi costă aproximativ 6.600 de lei pe an, arată un studiu realizat pentru ING Bank. Aceștia cheltuie, în medie, mai mult de un salariu mediu net pe comportamente dăunătoare prin care fac față sentimentelor negative față de propria persoană. Cele mai păguboase obiceiuri sunt cele asociate cu recompensele imediate și cu obținerea unei senzații de bucurie sau plăcere, cum sunt excesele alimentare și cumpărăturile compulsive. Astfel, consumul de mâncare nesănătoasă ajunge să-i coste dublu pe tinerii care nu se apreciază suficient. În ceea ce privește shopping-ul, aceștia își cumpără de două ori mai multe obiecte prin care își pot afirma statutul, precum haine, încălțăminte sau gadgeturi, și cheltuiesc cu 30% mai mult pentru acestea față de cei ce stau mai bine la capitolul stimă de sine.

Rezultatele studiului realizat de Mercury Research pentru ING Bank prezintă o imagine a sănătății financiare a tinerilor români în contextul provocărilor cu care se confruntă. Anxietatea socială, teama de a fi respinși sau judecați, comparațiile cu cei din jur și stima de sine scăzută sunt cele mai întâlnite fațete ale lipsei de iubire de sine și, implicit, cele mai frecvente motive ce activează comportamentele dăunătoare la adresa propriei persoane: auto-învinovățirea, autoizolarea/izolarea auto-impusă, shopping-ul impulsiv, consumul de prea multă mâncare și ieșitul excesiv în oraș.

#UnfollowSelfHate – Lipsa stimei de sine declanșează comportamente nesănătoase cu efecte asupra sănătății psihice și financiare

Prin intermediul campaniei #UnfollowSelfHate de anul acesta, realizată în colaborare cu agenția de publicitate Jam Session, ING Bank atrage atenția că lipsa stimei de sine are impact nu doar în plan emoțional, ci și financiar. După ce ediția precedentă s-a axat pe combaterea fenomenului de cyberbullying, în 2023 obiectivul este acela de a încuraja iubirea de sine în rândul tinerilor români prin conștientizarea impactului alegerilor pe care aceștia le fac, inclusiv asupra sănătății lor financiare și, mai mult decât atât, prin oferirea de soluții personalizate pentru crearea de noi obiceiuri bune.

„Stima de sine influențează în mod decisiv calitatea vieții noastre, așa încât este ideal să conștientizăm acest lucru și să îl cultivăm timpuriu. Aceasta se dovedește cu atât mai importantă în perioadele de tranziție în viață, așa cum este trecerea de la adolescență la tinerețe, de la a locui cu părinții, la viața pe cont propriu.

În plus, orele lungi petrecute pe rețelele de socializare care prezintă deseori o imagine perfectă, nu una reală, acutizează situația și mai mult. Vedem provocările cu care se confruntă tinerii și suntem foarte atenți la nevoile lor. Astăzi ne bucurăm să anunțăm continuarea unei campanii și demersul prin care vrem să ajutăm. Ne dorim ca #UnfollowSelfHate să îi ajute pe tineri nu doar să-și exploreze cu autenticitate vulnerabilitățile, ci să vadă cu ochii lor cât îi costă atunci când nu se iubesc pe ei înșiși. Am pregătit pentru ei o serie de soluții pentru o viață mai sănătoasă din punct de vedere emoțional și financiar și sperăm ca acestea să facă o diferență în viețile lor.”, a declarat Silvia Mihăilescu, Director Marketing şi Comunicare ING Bank.

Conceptul campaniei #UnfollowSelfHate se bazează pe tensiunile resimțite de Gen Z, o generație expusă în mod constant la reprezentări online retușate și nerealiste, care simte presiunea de a-și trăi viața de zi cu zi așa cum se vede pe internet. Pentru tinerii Gen Z, comparația între realitățile pe care le trăiesc și ceea ce văd în online duce la sentimente de inadecvare și nesiguranță - iar acestea, de multe ori, rezultă în mecanisme de adaptare dăunătoare.

Indiferent de vârstă sau generație, mulți dintre noi avem o serie de obiceiuri care ne afectează negativ viața. Dar, pentru Gen Z, impactul acestor obiceiuri se resimte cel mai tare în aria financiară a vieților lor. Astfel, plecând de la acest insight, ne-am dorit să găsim o modalitate prin care să punem punctul pe i și să vedem, în mod concret, care este efectul acestor obiceiuri. Așa a apărut ideea calculatorului #UnfollowSelfHate, un instrument prin care tinerii (și nu numai) pot afla impactul real al obiceiurilor dăunătoare”, povestește Andreea Ghenoiu, Creative Partner la Jam Session.

Calculatorul #UnfollowSelfHate: Află cât cheltuiești când nu te iubești

În cadrul campaniei, ING Bank a dezvoltat un calculator interactiv cu ajutorul căruia oricine poate afla care este costul comportamentelor dăunătoare compensatorii pentru lipsa iubirii de sine. Pe lângă conștientizare, care reprezintă primul pas pentru schimbarea obiceiurilor negative, tinerii pot opta pentru o serie de soluții gândite special de ING Bank pentru nevoile imediate ale acestora, dar și pe termen lung: sfaturi financiare, coaching financiar gratuit prin programul Banometru și chiar sprijin emoțional prin accesul la psihoterapeuți ai Rețelei de Sănătate Regina Maria.

Pentru îmbunătățirea sănătății emoționale, aceștia au la dispoziție o linie telefonică dedicată  - 03715 09973, toate apelurile sunt confidențiale, gratuite și pot dura până la 20 de minute, iar un psihoterapeut Regina Maria le răspunde și îi poate ajuta în mod direct. În plus, tinerii beneficiază și de reduceri la ședințe de terapie individuale sau de grup.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5348 / 19135
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Mirel Rădescu, fost procuror, cel care modelează strategic direcția departamentului de Corporate Investigation și White-Collar Crime al firmei Popescu & Asociații: „Experiența mea în investigarea fraudelor și a criminalității economice mi-a oferit o perspectivă unică asupra modului în care funcționează mecanismele economice și financiare complexe. În ultimul an am gestionat câteva dintre cele mai provocatoare cazuri din carieră”
Women Lawyers | Ileana Nicolescu (Managing Associate) a simțit că BACIU PARTNERS va fi mediul în care va evolua înconjurată de oameni ce o vor inspira nu numai profesional. ”E important pentru fiecare dintre noi să simțim că suntem în locul potrivit pentru etapa din carieră în care ne aflăm, loc care să ofere și premisele să continuăm să creștem”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Women Lawyers | Femeile avocat redefinesc succesul în avocatura de business. De vorbă cu Irina Picoș (Managing Associate, BSMP) despre leadership feminin, provocări profesionale și lecțiile învățate în carieră: ”Am ales această echipă datorită figurilor feminine ce reprezintă pentru mine adevărate modele în plan profesional și uman și care îmi oferă, zi de zi, inspirația, încrederea și determinarea de a continua munca în profesia de avocat”
PNSA, alături de ALD Automotive la fuziunea cu LeasePlan în Ayvens
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Bende, Partener BACIU PARTNERS și unul dintre fondatorii firmei: ”Femeile avocat joacă un rol important în promovarea eticii și a responsabilității sociale în afaceri, având un impact pozitiv asupra comunităților și societății în ansamblu. Ele aduc perspective diverse și abilități unice în negocieri și strategii legale”
LegiTeam | Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Țuca Zbârcea & Asociații aniversează 20 de ani de activitate
ZRVP, alături de dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe la deschiderea primului hotel Radisson RED din România
NNDKP dezvoltă una dintre cele mai solide practici locale de Dreptul Mediului, cu mandate de impact în industrii cheie, consultanță sofisticată și reprezentare în litigii complexe, gestionate de o echipă specializată | Mădălina Vasile, coordonatoarea practicii: ”Oferirea de asistență personalizată, adaptată realităților juridice și identificarea unor soluții practice și fezabile pentru problemele clienților vor rămâne prioritare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...