ING Bank România implementează Plățile Instant, accelerând utilizarea serviciului la nivel național
20 Martie 2023 BizLawyer
Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.
Începând de astăzi, 20 martie 2023, ING Bank România își îmbogățește portofoliul de servicii de plată inovatoare cu serviciul Plăți Instant, dezvoltat de TRANSFOND, care asigură transferul banilor din contul bancar al plătitorului ȋn cel al beneficiarului, aflat la altă bancă sau invers, în maxim 10 secunde, în ORICE moment (24/7/365). În practică, încă de la lansare, în aprilie 2019, durata reală a transferului între două bănci participante se încadrează în circa 4 secunde. În cazul Plăților Instant nu se folosește cardul bancar.
Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.
Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.
În prezent, alături de clienții ING Bank, beneficiază de serviciul Plăți Instant clienții următoarelor bănci: Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, Banca Comercială Română, Vista Bank, Patria Bank, Raiffeisen Bank, Intesa Sanpaolo Bank, BRD Groupe Societe Generale, aceste bănci acoperind aproximativ 75% din totalul pieței bancare, procent măsurat din perspectiva activelor.
„Plata către un prieten, prin numărul de telefon, este una dintre cele mai apreciate funcționalități din Home’Bank - cu o pondere de aproximativ 15% din media de 7,5 milioane de tranzacții efectuate lunar în aplicație. Din 2021, clienții ING pot transfera bani și către clienții altor bănci, înrolați în serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor. Mai mult, anul trecut, pentru prevenirea fraudelor și a tranzacțiilor eronate, ING a lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar. Atunci când realizează un transfer bancar, clienții ING pot vedea exact în contul cărui beneficiar se duce acea sumă.
Facem încă un pas important pentru a oferi transferuri mai rapide, sigure și digitale, prin extinderea portofoliului nostru cu serviciul Plăți Instant.
Astfel, clienții persoane fizice ai ING au acum posibilitatea de a încasa și transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în serviciul Plăți Instant. În ceea ce privește persoanele juridice clienți mici și mijlocii, vor fi disponibile, în primă fază, doar încasările interbancare instant în lei. Inițierea plăților instant efectuate de către aceștia către alte bănci va fi disponibilă în prima jumătate a acestui an.
Ne bucurăm să îi avem alături, ca parteneri, pe TRANSFOND, o instituție care depune constant eforturi pentru digitalizarea serviciilor financiare din România.”, a declarat Crina Pătru, Director al Serviciului de Dezvoltare Plăți ING Bank România.
„În anul 2022, volumul tranzacțiilor instant interbancare a crescut de aproximativ 5 ori comparativ cu anul precedent. Suntem încrezători că parteneriatul cu ING Bank pentru plăți instant va asigura un plus de notorietate acestei modalități de plată și îi va spori atractivitatea, accentuând semnificativ efectul de „rețea” obținut până în prezent. Ne așteptăm ca toate băncile din România să ofere clienților proprii serviciul Plăți Instant, pentru a răspunde cerințelor acestora și pentru că transferurile instant reprezintă deja noua normalitate în domeniul plăților. Plățile instant creează premisele dezvoltării noului ecosistem de plăți din România, care cuprinde soluții moderne de plată, fără card bancar, de tipul plăților prin QR Code (folosite pentru transferuri de bani între persoane fizice, pentru plăți în e-commerce sau pentru plăți la comerciant - magazin fizic), soluții care vor fi lansate în piață în perioada următoare. Acest ecosistem cuprinde deja modalități de plată în care se utilizează numărul de telefon mobil în locul IBAN-ului (AliasPay) – completând tipurile de transfer instant de fonduri care aduc plus valoare experienței de plată a clientului” – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.
În perioada aprilie 2019 – martie 2023, serviciul Plăți Instant în lei a funcționat la întreaga sa capacitate, înregistrând o disponibilitate totală de peste 99,9% în întregul interval de timp menționat. Prin Plăți Instant se pot executa transferuri cu o valoare individuală mai mică de 50 mii lei.
Avantajele serviciului pentru consumatorii individuali sunt generate de posibilitatea de a plăti INSTANT pentru achiziția de bunuri și servicii în mediul online sau în mediul real, de a face plăți INSTANT către apropiați, furnizori sau alți destinatari. Business-urile de orice mărime pot iniția oricând plăți urgente care să le permită derularea continuă a afacerii, iar pentru comercianții care oferă clienților lor posibilitatea de a plăti instant, avantajele sunt date de primirea imediată a banilor în cont, dar și de oportunitatea de a lansa noi programe de fidelizare/promovare a propriilor servicii și produse, corelate cu utilizarea plăților instant.
Serviciul garantează efectuarea plăților și administrarea informațiilor atașate acestora în condiții de siguranță deplină, funcțională și informatică, la un nivel similar cu cel existent în cadrul Casei de Compensare Automată a plăților de retail interbancare din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7357 / 20496 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





