
Studiu realizat de Grupul MOL: Deşi parcul auto din Europa Centrală şi de Est îmbătrâneşte, şoferii amână înlocuirea vehiculelor
02 Iunie 2025
AgerpresDatele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia.
Vârsta medie a vehiculelor în ţări din Europa Centrală şi de Est a atins sau depăşit 12 ani, cu toate acestea, majoritatea şoferilor nu consideră că vehiculele lor sunt vechi, iar 44% spun că maşina lor "nu mai e nouă, dar nici veche", relevă rezultatele unui studiu de specialitate dat luni publicităţii.
Studiul, realizat de Grupul MOL, s-a bazat pe răspunsurile a peste 1.700 de membri ai programului de loialitate MOL Move din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Serbia şi Slovenia şi a analizat obiceiurile legate de întreţinerea maşinilor şi atitudinea faţă de carburanţii premium.
Datele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia. Cu toate acestea, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici în toate ţările, ceea ce sugerează că mulţi şoferi fie subestimează, fie ignoră vârsta reală a maşinilor lor. În România, doar 20% dintre respondenţi cred că vehiculul lor este vechi - deşi aproape jumătate dintre ei (47%) conduc maşini mai vechi de 10 ani.
Studiul, realizat de Grupul MOL, s-a bazat pe răspunsurile a peste 1.700 de membri ai programului de loialitate MOL Move din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Serbia şi Slovenia şi a analizat obiceiurile legate de întreţinerea maşinilor şi atitudinea faţă de carburanţii premium.
Datele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia. Cu toate acestea, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici în toate ţările, ceea ce sugerează că mulţi şoferi fie subestimează, fie ignoră vârsta reală a maşinilor lor. În România, doar 20% dintre respondenţi cred că vehiculul lor este vechi - deşi aproape jumătate dintre ei (47%) conduc maşini mai vechi de 10 ani.
De asemenea, studiul a mai arătat că aproape jumătate dintre şoferii din regiune nu intenţionează să îşi schimbe maşina în următorii cinci ani - indiferent de vârsta acesteia. În mod îngrijorător, unul din zece respondenţi (10%) a declarat că în prezent nu îşi permite nici măcar o reparaţie minoră. Această lipsă de flexibilitate financiară şi amânarea întreţinerii prezintă riscuri semnificative pentru siguranţa rutieră, subliniază autorii studiului.
În acest context, devin tot mai importante soluţiile accesibile, de zi cu zi, care pot prelungi durata de viaţă a vehiculului - cum ar fi utilizarea carburanţilor premium, care conţin aditivi speciali ce ajută la prevenirea acumulării de depuneri în interiorul motorului - în special pe injectoare şi supape - depuneri care, în timp, pot duce la reducerea performanţei, consum mai mare de carburant şi defecţiuni mai frecvente.
În regiune, 64% dintre şoferi folosesc carburanţi premium cel puţin o dată, iar 30% dintre aceştia aleg un astfel de carburant de cel puţin patru ori din zece alimentări.
De asemenea, majoritatea respondenţilor cred în beneficiile carburanţilor premium: 60% sunt de acord că aceştia îmbunătăţesc performanţa motorului, în timp ce 56% cred că ajută la prelungirea duratei de viaţă a acestuia.
În România, 58% dintre şoferi evaluează că fac tot ce consideră că ar ajuta pentru mentenanţa maşinii, cu 18 puncte procentuale mai mult decât media respondenţilor. În plus, jumătate dintre respondenţii români aleg carburant premium pentru cel puţin patru din zece alimentări. Doar 13% nu folosesc deloc carburanţi premium, semnificativ mai puţini decât media regiunii (27%).
"Această abordare arată că românii sunt responsabili şi atenţi la măsurile pe care le pot lua pentru a asigura îngrijirea maşinii, în contextul în care pentru ei este important ca maşina să fie de încredere şi funcţională o perioadă îndelungată, fără probleme mecanice majore, să poată fi folosită în siguranţă şi să menţină costurile de întreţinere reduse", spun autorii studiului.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.
MOL România este prezentă pe piaţa locală de 30 de ani, operează 236 de staţii de servicii la nivel naţional, două depozite de carburanţi în Giurgiu şi Tileagd şi un terminal GPL în Tileagd.
În ultimii cinci ani, compania a investit în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru proprietarii de vehicule electrice, instalând în 41 de staţii puncte de încărcare MOL Plugee. Aceste staţii au în prezent capacitatea de a deservi simultan 96 de vehicule electrice.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 46 / 19243 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Țuca Zbârcea & Asociații a adus la București 100 de avocați din 33 de țări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...