ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Starcom: Cum s-a schimbat comportamentul românilor cu privire la vacanțe în perioada pandemiei

12 Iulie 2021   |   BizLawyer

• După ce anul trecut, în contextul pandemiei, 4 din 10 români din mediul urban au fost nevoiți să renunțe la vacanțe, anul acesta 95% dintre ei intenționează să plece în concediu; • Anii vacanțelor în familie: 8 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au preferat să călătorească cu familia sau cei apropiați pentru a se simți în siguranță anul trecut; însă și în 2021, vacanțele alături de familie și prieteni vor predomina; • Destinațiile din România au fost preferate anul trecut și continuă să fie în topul alegerilor și anul acesta, din motive de siguranță; • În continuare, incertitudinea are impact asupra organizării vacanțelor: 53% dintre românii din mediul urban amână planificarea concediului de anul acesta până în ultimul moment, iar 46% dintre ei încă se tem să călătorească în țări care nu au luat măsuri împotriva COVID-19.

 
 
Pandemia a schimbat obiceiurile de vacanță ale românilor din mediul urban, 2020 fiind anul vacanțelor mai rare, petrecute alături de familie și prieteni în locuri izolate din țară, conform unui nou studiu realizat de Starcom România. Totuși, 6 din 10 utilizatori de internet din mediul urban nu au renunțat la vacanțe nici în toiul pandemiei, iar 95% dintre ei intenționează să meargă în vacanță anul acesta. Studiul „Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de vacanță” face parte din HumanGraphExperience, o serie de infografice lunare realizate de Starcom România, bazate pe studii cantitative.

„Anul 2020 nu a fost lipsit de vacanțe, însă românii din mediul urban au încercat să fie mai precauți, să călătorească în grupuri mai mici, cu persoane apropiate, cei mai mulți cu mașina personală, în locații în care s-au simțit în siguranță. Deși anul 2021 se anunță unul plin de vacanțe odată cu relaxarea restricțiilor, comportamentul preventiv se menține, astfel că persoanele din mediul urban iau în calcul posibile evenimente și își aleg cu atenție destinațiile. 2020 a reprezentat și un prilej de a descoperi locuri frumoase pe teritoriul țării și a deschis un apetit pentru vacanțele petrecute în România”, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator, Starcom România.


Vacanțele de anul trecut
Una dintre concluziile studiului este că 6 din 10 români utilizatori de Internet din mediul urban și-au dus la îndeplinire planurile de vacanță în 2020, în ciuda contextului pandemic. Pentru restul, ultima vacanță a fost în urmă cu un an sau doi, înainte de începerea pandemiei. Principalele motive pentru care aceștia au renunțat la vacanța din 2020 au fost restricțiile impuse de autorități (52%), protejarea sănătății proprii și a celor dragi (36%), dar și motive de ordin financiar – lipsa resurselor (31%), instabilitatea financiară (22%) sau dorința de a economisi (11%).

Dintre românii care au fost în vacanță anul trecut, jumătate au declarat că au organizat mai puține plecări față de anii dinainte de pandemie.

Cum s-au schimbat vacanțele
2020 a fost anul vacanțelor în familie: 8 din 10 românii din mediul urban au preferat să călătorească cu familia sau cei apropiați pentru a se simți în siguranță.

Printre comportamentele observate, se numără faptul că majoritatea au renunțat la destinațiile dorite din cauza restricțiilor de circulație (74%), au călătorit cu propria mașină din motive de siguranță (76%), au evitat în mod intenționat anumite țări cu risc ridicat (70%), au organizat șederi mai scurte (55%) și au preferat camping-ul și spațiile deschise (52%).

Comparativ cu perioada pre-pandemică, în 2020, românii din mediul urban și-au petrecut vacanțele în locații mai puțin accesibile, atât din punct de vedere geografic, cât și financiar (locații de lux, stațiuni, locuri exotice, locații care nu sunt expuse riscului). Întrucât au călătorit mai puțin decât în alți ani, și-au permis să se bucure de o experiență mai scumpă.

Pe de altă parte, dorința de a-și petrece vacanța descoperind noi locuri și țări, interacționând și conectându-se cu alte persoane a scăzut în timpul pandemiei, din cauza preocupării pentru sănătate. Similar, a scăzut interesul pentru locații animate, în timp ce a crescut cel pentru vacanțele petrecute acasă.

Top destinații
În perioada pandemiei, a crescut interesul pentru vacanțele petrecute în România. În topul destinațiilor preferate se află litoralul, urmat de Brașov și Prahova, iar pe locul trei zonele de munte. În paralel, românii din mediul urban care au continuat să își petreacă vacanțele în străinătate au optat pentru destinații precum Bulgaria, Grecia și Turcia.

Planificarea vacanțelor viitoare

Majoritatea romanilor din mediul urban declară că le este dor de vacanță, indiferent dacă au renunțat la ea anul trecut sau nu. Sentimentul este mai acut printre femei și tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani.
Astfel, 95% intenționează să meargă în vacanță anul acesta. Dintre aceștia, peste 90% vor să își petreacă vacanța în România, în destinații precum litoralul, zonele montane sau Maramureș, în timp ce Grecia rămâne cea mai populară destinație externă.

În ceea ce privește motivele pentru care majoritatea românilor din mediul urban optează și anul acesta pentru o vacanță în țară, preocuparea pentru sănătate și siguranță rămâne prioritară, în special în rândul persoanelor mature, cu vârsta peste 55 de ani (51%). Alte motive invocate includ costurile reduse, mai ales de segmentul de vârstă 25-44 (38%), lipsa obligativității unui test COVID, un motiv suținut de cei cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani (38%) sau dorința de a susține economia locală, mai prezentă printre respondenții de peste 55 de ani (38%).

Caracteristicile vacanțelor viitoare

Dintre românii din mediul urban care intenționează să meargă în vacanță în 2021, majoritatea au de gând să își folosească propria mașină, similar cu comportamentul pre-pandemic. În schimb, comparativ cu perioada pre-pandemică, numărul persoanelor care intenționează să călătorească cu trenul și autobuzul a scăzut (-4%), în timp ce numărul celor care aleg să călătorească cu avionul a crescut (+5%).

Și anul acesta, majoritatea preferă să își petreacă vacanțele alături de familie și prieteni. Totuși, așa cum era de așteptat, concediul arată diferit în funcție de segmentul de vârstă: persoanele de peste 45 de ani prioritizează relaxarea și odihna, își doresc să viziteze obiective turistice, să descopere diferite culturi și să încerce mâncăruri exotice, în timp ce persoanele cu vârsta sub 34 de ani intenționează să facă fotografii pentru a le păstra ca amintiri, să fie active, să se distreze și să lege prietenii.

În continuare, incertitudinea are impact asupra comportamentului legat de organizarea vacanțelor: 53% dintre românii utilizatori de Internet din mediul urban amână planificarea vacanței până în ultimul moment, temându-se de introducerea neașteptată a unor noi restricții, iar 46% dintre ei nu sunt siguri că vor călători în țări care nu au luat măsuri împotriva COVID-19.

Cu toate acestea, românii par optimiști, 67% dintre ei se simt mai confortabil față de anul trecut să plece în vacanță.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 212 / 15537
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Litigatorii firmei Radu & Asociații gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, un arbitraj internațional și are în desfășurare mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv ICSID. Firma colaborează cu fonduri de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale și oferă clienților posibilitatea de a susține dosare complexe, fără presiunea costurilor ridicate
NNDKP a finalizat cu succes un litigiu arbitral complex privind pretenții în valoare de aproximativ 22 milioane lei
Cum arată, la jumătatea anului, tabloul proiectelor din practica de Dispute Resolution a firmei Popescu & Asociații, despre care Legal 500 EMEA spune că este una dintre cele mai bune din România. Pentru că numărul clienților noi a crescut, iar solicitările sunt din ce în ce mai diversificate și complexe, firma a cooptat nouă avocați litiganți și continuă recrutările
Les jeux sont faits! După două achiziții majore, în industria de jocurilor de noroc sunt așteptate alte tranzacții. Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Coordonator al practicii Corporate M&A din ECE: Credem că în următoarea perioadă vom asista la mișcări strategice interesante, atât din partea marilor jucători de profil, cât și al marilor fonduri de investiții interesate de diversificarea portofoliilor lor
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Oana Alexandra Chivu, a cincea admisă în 2020: Mă îndrept spre magistratură, gândindu-mă deopotrivă la profesia de judecător și la cea de procuror. Avocatura are ceva aparte, îmbină mai mult viața socială cu cea profesională
LegiTeam: Simion & Baciu is looking for an associate lawyer
Bondoc & Asociații asistă Cargus în achiziția unui pachet majoritar în QeOPS. Echipa, coordonată de partenerul Cosmin Stavaru, cu suportul avocaților Lucian Bondoc și Daniela Gladunea
Alianță strategică | JURIDICE.ro și BizLawyer.ro colaborează pentru a ridica standardele comunității
Poliana Gogu-Naum și Roxana Ionescu, RTPR Counsels, desemnate și anul acesta Rising Stars
Anul 2021 a adus un număr mai mare de mandate firmei MPR Partners, în practica de Dispute Resolution. De vorba cu Gelu Maravela (Founding Partner) despre profilul și complexitatea acestora, dar și despre avantajele competitive ale firmei
Avocatura în provincie | Hațegan Attorneys anunță restructurare organizațională. Ioana Hațegan, Managing Partner: Răspundem tendințelor internaționale din sectorul legal și adoptăm modelul de organizație orizontală pentru a promova dezvoltarea liberă profesională a membrilor echipei, multidisciplinaritatea și colaborarea în cadrul echipei și între echipe
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Maria Copilău, cel mai mare punctaj în 2019: Nu iau în considerare studiile în străinătate pentru că dintotdeauna am susținut învățământul și posibilitățile de dezvoltare din România. Cred că noi, tinerii, putem oferi o schimbare prin implicare civică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...