ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tanczos: SUMAL 2.0 este folosit de peste 64.000 de utilizatori şi a generat mai mult de 2, 2 milioane de avize de transport

03 August 2021   |   Agerpres

Sistemul informatic integrat de urmărire a materialului lemnos - SUMAL 2.0 - a devenit operaţional începând cu data de 31 ianuarie 2021.

 
 
Sistemul informatic de monitorizare a trasabilităţii lemnului SUMAL 2.0 este folosit de peste 64.000 de utilizatori care s-au înregistrat şi a generat mai mult de 2,2 milioane de avize de transport în şase luni (februarie - iulie), în creştere cu peste 10% faţă de acelaşi interval al anului trecut, a declarat, marţi, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, într-o conferinţă de presă.

Sistemul informatic integrat de urmărire a materialului lemnos - SUMAL 2.0 - a devenit operaţional începând cu data de 31 ianuarie 2021.

"Astăzi, SUMAL 2.0 este folosit/utilizat de peste 64.000 de utilizatori care s-au înregistrat în acest sistem. A generat peste 2,2 milioane de avize de transport, o creştere faţă de anul trecut de peste 10%", a menţionat Barna Tanczos


Totodată, cantitatea de masă lemnoasă transportată şi monitorizată prin SUMAL 2.0 a fost de 21 milioane de mc, faţă de 17,3 milioane mc în 2020.

"Pe lângă introducerea altor tipuri de materiale lemnoase, descurajarea transportului fără aviz este un lucru cert. Sunt din ce în ce mai puţine companii care riscă să facă transport de material lemnos fără documente. Nu este sistemul perfect. Cu siguranţă că vor exista în continuare persoane care nu respectă legea, dar tocmai acesta este rolul SUMAL-ului, să reducem la minim - şi riscurile care trebuie asumate de cineva care nu respectă legea să fie din ce în ce mai mari, astfel încât sistemul să fie mai curat şi legea să fie respectată", a menţionat ministrul Mediului.

Acesta a subliniat că numărul total de interogări prin Inspectorul Pădurii a crescut de la 631.000 la peste 858.000 în şase luni.

"Ceea ce ne bucură cel mai mult este interesul manifestat de populaţie, de ONG-uri şi de persoanele care descarcă Inspectorul Pădurii. Este un interes crescut faţă de 2020. Numărul total de interogări a crescut de la 631.000 la peste 858.000 în şase luni. Parţial, aceste interogări se fac pe portalul inspectorulpădurii.ro, parţial se fac prin Inspectorul Pădurii, aplicaţia care se instalează pe telefon. (...) A crescut şi numărul de descărcări faţă de anul trecut, a crescut şi numărul de interogări. Acest lucru înseamnă că aproape un milion de interogări au fost efectuate în şase luni. În urma interogărilor, este foarte important să vedem rezultatul. Au fost efectuate peste 3.400 de apeluri la 112, la transporturi suspecte", a susţinut Barna Tanczos.

Şeful de la Mediu a subliniat că au fost peste 3.400 de suspiciuni cu privire la transport, din care 754 au fost verificate, iar 123 au fost confirmate.

"În eficienţa controlului, ne ajută foarte mult acele poze care trebuie să fie încărcate la fiecare transport, cele trei poze care urmăresc fiecare transport pe buştean - şi în momentul în care cel care are aplicaţia în mână şi verifică numărul de înmatriculare - poate să verifice şi încărcătura şi să vadă dacă există suspiciune sau nu cu privire la acel transport. Au fost peste 3.400 de astfel de suspiciuni din care 754 au fost verificate pentru că au fost într-adevăr considerate şi de organele de control transporturi suspecte. Au fost confirmate 123 şi au fost confiscate 24 de camioane, 307 mc de material lemnos. Este un control efectuat practic de zeci de mii de agenţi de control, dacă personale fizice care utilizează inspectorul pădurii pot fi numiţi în felul acesta. Deci, ne ajută zeci de mii de persoane fizice, zeci de ONG-uri să avem această monitorizare 24 de ore din 24 pe orice drum public al transportului şi generează aceste controale care descurajează semnificativ transportul fără acte", a adăugat el.

În opinia acestuia, implementarea noului SUMAL 2.0 descurajează tăierile ilegale de păduri şi aduce beneficii multiple întregului sector forestier.

"Este un sistem prin care aducem îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte trasabilitatea. Este un sistem care aduce un amplu proces de debirocratizare, de eliminare de raportări obligatorii care se întocmeau pe hârtie, cu observaţia că, la acest capitol, avem mult de lucru în continuare şi procesul de debirocratizare şi automatizare a raportărilor trebuie să fie unul continuu, astfel încât agenţii economici care desfăşoară activităţi legale, corecte, să fie scutiţi de drumurile multiple, de activităţile care se suprapun în ceea ce priveşte raportările periodice. SUMAL trebuie să ne ofere această posibilitatea de debirocratizare şi de automatizare continuă", a mai spus Tanczos.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10731 / 16854
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...