
UniCredit Leasing încurajează digitalizarea prin promovarea semnăturii electronice calificate, o premieră pentru piața de leasing din România
13 Mai 2021
BizLawyerSoluția a fost dezvoltată în parteneriat cu Trans Sped România, prestator calificat de servicii de încredere în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă – eIDAS.
UniCredit Leasing oferă tuturor clienților persoane juridice posibilitatea de a obține semnătura electronică calificată, devenind astfel prima societate de leasing din România care sprijină clienții în acest sens. Înrolarea pentru certificate electronice calificate cu valabilitate de 3 luni este facilitată de UniCredit Leasing fără costuri suplimentare pentru client. Deținerea acestor certificate calificate permite semnarea rapidă a documentației contractuale folosind o semnatură electronică calificată emisă de un furnizor autorizat din România. Facilitatea a fost disponibilă ca proiect pilot la finalul anului 2020 și va fi extinsă către toate categoriile de clienți persoane juridice începând cu această săptămână. Procesul de semnare electronică calificată în relația cu UniCredit Leasing este 100% online, putând fi utilizat de către oricare client UniCredit Leasing de oriunde s-ar afla.
Semnătura electronică calificată este recunoscută pe deplin pe teritoriul României și al Uniunii Europene, având valoare juridică identică semnăturii olografe, și va putea fi folosită de deținător inclusiv în relația cu alte părți ce utilizează acest tip de semnătură (parteneri de afaceri, autorități).
Daniela Bodîrcă, CEO UniCredit Leasing:„Prioritatea strategică a UniCredit în România rămâne digitalizarea serviciilor pe care le oferă pentru companii - segment în care suntem lideri de piață, de-a lungul timpului oferind constant soluții inovatoare. În acest context, UniCredit Leasing facilitează în premieră pentru clienții care accesează soluții de leasing posibilitatea de înrolare fără costuri pentru semnătura electronică și semnarea electronică a documentației contractuale. Astfel, clienții noștri pot beneficia de avantaje certe de timp și costuri și de o modalitate de a interacționa modernă și adecvată contextului.”
Soluția a fost dezvoltată în parteneriat cu Trans Sped România, prestator calificat de servicii de încredere în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă – eIDAS. În prezent, Trans Sped oferă certificate electronice calificate în cloud, acestea putând fi folosite de pe orice dispozitiv fix sau mobil aflat la dispoziția utilizatorului.
Camelia Ivan, CEO Trans Sped: ”Ne bucură faptul că putem oferi pe piaţa din România serviciile de încredere care permit accelerarea transformării digitale pentru companii şi instituţii. Parteneriatul cu UniCredit Leasing aduce beneficii concrete persoanelor juridice şi impune un etalon pentru toţi jucătorii din piaţa de leasing. Semnătura cu certificat digital calificat oferită de Trans Sped are aceeaşi valoare juridică pe care o are şi semnătura olografă, fiind însă mult mai simplu de gestionat în mediul digital”.
UniCredit Leasing acceptă de asemenea certificate electronice calificate deținute deja de clienții săi. Pentru clienții eligibili care nu dețin astfel de certificate, UniCredit Leasing facilitează emiterea lor de către Trans Sped. Certificatele electronice calificate oferite prin parteneriatul UniCredit Leasing – Trans Sped au valabilitate de 3 luni, însă clientul poate să solicite prestatorului de servicii de încredere certificate valabile pe o perioadă de până la 3 ani. Acestea pot fi utilizate nelimitat pentru aplicarea semnăturii electronice calificate în relația cu orice persoană sau entitate.
Utilizarea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor și reducerea termenului în care clientul obține finanțarea și echipamentul ori autovehiculul dorit, având de asemenea un impact benefic asupra mediului prin înlocuirea documentației pe hârtie cu documentația electronică, ușor de stocat și de accesat de către clienți.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14169 / 19447 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...