
UniCredit Leasing încurajează digitalizarea prin promovarea semnăturii electronice calificate, o premieră pentru piața de leasing din România
13 Mai 2021
BizLawyerSoluția a fost dezvoltată în parteneriat cu Trans Sped România, prestator calificat de servicii de încredere în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă – eIDAS.
UniCredit Leasing oferă tuturor clienților persoane juridice posibilitatea de a obține semnătura electronică calificată, devenind astfel prima societate de leasing din România care sprijină clienții în acest sens. Înrolarea pentru certificate electronice calificate cu valabilitate de 3 luni este facilitată de UniCredit Leasing fără costuri suplimentare pentru client. Deținerea acestor certificate calificate permite semnarea rapidă a documentației contractuale folosind o semnatură electronică calificată emisă de un furnizor autorizat din România. Facilitatea a fost disponibilă ca proiect pilot la finalul anului 2020 și va fi extinsă către toate categoriile de clienți persoane juridice începând cu această săptămână. Procesul de semnare electronică calificată în relația cu UniCredit Leasing este 100% online, putând fi utilizat de către oricare client UniCredit Leasing de oriunde s-ar afla.
Semnătura electronică calificată este recunoscută pe deplin pe teritoriul României și al Uniunii Europene, având valoare juridică identică semnăturii olografe, și va putea fi folosită de deținător inclusiv în relația cu alte părți ce utilizează acest tip de semnătură (parteneri de afaceri, autorități).
Daniela Bodîrcă, CEO UniCredit Leasing:„Prioritatea strategică a UniCredit în România rămâne digitalizarea serviciilor pe care le oferă pentru companii - segment în care suntem lideri de piață, de-a lungul timpului oferind constant soluții inovatoare. În acest context, UniCredit Leasing facilitează în premieră pentru clienții care accesează soluții de leasing posibilitatea de înrolare fără costuri pentru semnătura electronică și semnarea electronică a documentației contractuale. Astfel, clienții noștri pot beneficia de avantaje certe de timp și costuri și de o modalitate de a interacționa modernă și adecvată contextului.”
Soluția a fost dezvoltată în parteneriat cu Trans Sped România, prestator calificat de servicii de încredere în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă – eIDAS. În prezent, Trans Sped oferă certificate electronice calificate în cloud, acestea putând fi folosite de pe orice dispozitiv fix sau mobil aflat la dispoziția utilizatorului.
Camelia Ivan, CEO Trans Sped: ”Ne bucură faptul că putem oferi pe piaţa din România serviciile de încredere care permit accelerarea transformării digitale pentru companii şi instituţii. Parteneriatul cu UniCredit Leasing aduce beneficii concrete persoanelor juridice şi impune un etalon pentru toţi jucătorii din piaţa de leasing. Semnătura cu certificat digital calificat oferită de Trans Sped are aceeaşi valoare juridică pe care o are şi semnătura olografă, fiind însă mult mai simplu de gestionat în mediul digital”.
UniCredit Leasing acceptă de asemenea certificate electronice calificate deținute deja de clienții săi. Pentru clienții eligibili care nu dețin astfel de certificate, UniCredit Leasing facilitează emiterea lor de către Trans Sped. Certificatele electronice calificate oferite prin parteneriatul UniCredit Leasing – Trans Sped au valabilitate de 3 luni, însă clientul poate să solicite prestatorului de servicii de încredere certificate valabile pe o perioadă de până la 3 ani. Acestea pot fi utilizate nelimitat pentru aplicarea semnăturii electronice calificate în relația cu orice persoană sau entitate.
Utilizarea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor și reducerea termenului în care clientul obține finanțarea și echipamentul ori autovehiculul dorit, având de asemenea un impact benefic asupra mediului prin înlocuirea documentației pe hârtie cu documentația electronică, ușor de stocat și de accesat de către clienți.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14672 / 19950 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
Țuca Zbârcea & Asociații Tax câștigă premiul „Firma Anului în Domeniul Prețurilor de Transfer”
Bulboacă & Asociații iși reafirmă poziția de forță strategică prin avansarea Roxanei Tiutiu la poziția de Managing Associate și a Ralucăi Ilie-Antonescu la poziția de Counsel
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...