ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR: Comisia Europeană nu consideră o problemă de concurenţă preţurile inferioare oferite transportatorilor estici în vestul UE

20 Iulie 2020   |   AGERPRES

Răspunsul Comisiei Europene vine în contextul în care UNTRR a cerut deschiderea unei investigaţii în ceea ce priveşte diferenţele dintre tarifele de transport plătite operatorilor de transport de marfă din Est şi Vest, pentru aceeaşi activitate în acelaşi loc, explică Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.

 
 
Comisia Europeană nu consideră că preţurile de transport mai mici oferite în vestul Uniunii Europene transportatorilor rutieri est-europeni reprezintă o problemă de concurenţă, subliniază Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), care a solicitat Executivului UE să se pronunţe asupra subiectului.

"Comisia Europeană răspunde UNTRR că preţurile de transport diferite oferite operatorilor de transport rutier, pentru aceeaşi activitate în acelaşi loc, nu reprezintă o problemă de concurenţă. Comisia Europeană a răspuns Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) că structura costurilor şi rentabilitatea fiecărui operator de transport rutier sunt determinate de mai mulţi factori care depind, parţial, de performanţa activităţii şi de alegerile fiecărui operator şi, prin urmare, sunt în afara domeniului de intervenţie al Comisiei, şi că preţurile de transport diferite oferite operatorilor de transport rutier, pentru aceeaşi activitate în acelaşi loc, nu reprezintă o problemă de concurenţă", se menţionează în comunicatul remis luni de UNTRR.


Răspunsul Comisiei Europene vine în contextul în care UNTRR a cerut deschiderea unei investigaţii în ceea ce priveşte diferenţele dintre tarifele de transport plătite operatorilor de transport de marfă din Est şi Vest, pentru aceeaşi activitate în acelaşi loc, explică Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.

"Astăzi, pentru aceeaşi operaţiune de transport în vestul UE, transportatorii din est sunt plătiţi sub 1 euro pe km, în timp ce transportatorii occidentali primesc 1,5 euro pe km. UNTRR a solicitat Comisiei Europeane să investigheze diferenţele semnificative între tarifele pentru aceleaşi servicii în acelaşi loc, întrucât companiile occidentale sunt plătite cu 50% mai mult decât companiile estice. Ideea de a avea salarii egale ar putea fi acceptată de operatorii de transport rutier, cu condiţia ca şi costul acestora să fie acoperit. Dar abordarea este, în cazul angajaţilor, aceeaşi plată pentru aceeaşi muncă în acelaşi loc, în timp ce pentru companii, autorităţile europene sunt în favoarea unei pieţe libere 'sălbatice'", se precizează în comunicatul UNTRR.

În răspunsul transmis organizaţiei transportatorilor români, Comisia Europeană consideră faptul că preţurile diferite între ţări nu indică neapărat o problemă de concurenţă şi că în contextul pilonului social şi de piaţă al Pachetului Mobilitate I, Bruxelles-ul a propus mai multe măsuri pentru a asigura condiţii de concurenţă echitabile.

"De exemplu, Comisia a propus măsuri concrete de combatere a creării de companii cutie poştală, care conferă anumitor operatori un avantaj de cost incorect faţă de concurenţii lor prin utilizarea structurilor juridice. De asemenea, Comisia a propus aplicarea normelor de detaşare la anumite operaţiuni de transport rutier internaţional, pentru a se asigura că şoferii sunt plătiţi în conformitate cu condiţiile sociale şi de remunerare ale statului membru în care lucrează predominant. Aceste norme asigură, de asemenea, că operatorii stabiliţi în diferite state membre sau ţări terţe nu obţin un avantaj neloial, din punct de vedere al costurilor salariale şi sociale, atunci când îşi desfăşoară activitatea în acelaşi stat membru", se arată în răspunsul Comisiei Europene, publicat de UNTRR.

Comisia Europeană argumentează că rolul său este de a asigura condiţii de concurenţă echitabile între operatorii de transport şi de a preveni avantaje de costuri neloiale şi ilegale sau comportament discriminatoriu, menţionează organizaţia transportatorilor români.

"CE nu are niciun rol de jucat atunci când vine vorba de determinarea preţurilor de piaţă sau a marjelor de profit ale operatorilor. Preţul plătit de expeditori, case de expediţii de marfă şi alţi actori ai lanţului de transport pentru serviciile de transport realizate de transportatorii de marfă sunt negociate şi rezultă din interacţiunea ofertei şi cererii pe o piaţă liberalizată", se mai arată în răspunsul Comisiei către UNTRR.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România subliniază că, în schimb, Comisia Europeană nu a răspuns la întrebarea UNTRR privind legătura dintre întoarcerea obligatorie acasă a camionului şi condiţiile sociale, în condiţiile în care impactul asupra pieţei şi mediului este ignorat.

"Întoarcerea obligatorie acasă a camionului ar duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi financiare de 10-14%. Revenirea în ţara de origine la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene şi la frontiere, fără nicio justificare economică. Acest lucru ar putea duce la 1.160 de tone de emisii de CO2 / zi sau 418.000 tone/an (calculele sunt pentru camioane înmatriculate în România şi care realizează operaţiuni de transport rutier internaţional. Întoarcerea acasă a unui camion înmatriculat în Germania sau Franţa nu este o problemă, deoarece majoritatea transportului rutier internaţional se realizează între Germania-Franţa-Italia-Benelux)", se precizează în comunicatul UNTRR.

De la publicarea Pachetului Mobilitate 1 în 2017, UNTRR a solicitat instituţiilor UE să introducă un mecanism european, similar costului de transport calculat de CNR în Franţa (www.cnr.fr) pentru a garanta condiţii de concurenţă egale. În transportul rutier european, costul total al transportului pentru clienţi ar trebui să fie format din costul de referinţă + marja fiecărei companii de transport rutier, similar cu dobânda de referinţă plus marja băncii în cazul sistemului bancar, consideră UNTRR.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17120 / 19699
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...