ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Unu din trei români nu au redirecţionat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit (studiu)

21 Mai 2025   |   Agerpres

Conform cercetării, românii preferă să redirecţioneze impozitul în principal către ONG-uri pentru copii şi educaţie (39%), cazuri medicale individuale (37%) şi biserici sau parohii (18%).

 
 
Unu din trei români (33%) nu au redirecţionat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit, 67% dintre românii din mediul urban au redirecţionat cel puţin o dată şi în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 35-44 ani (80%), relevă un studiu realizat de Reveal Marketing Research şi dat miercuri publicităţii.

Cel mai recent studiu Reveal Marketing Research a analizat atitudinile şi comportamentele românilor referitor la redirecţionarea procentului de 3,5% din impozitul pe venit, în contextul în care termenul limită pentru completarea formularului este 25 mai. După această dată, suma va fi direcţionată automat către bugetul de stat.


Conform cercetării, românii preferă să redirecţioneze impozitul în principal către ONG-uri pentru copii şi educaţie (39%), cazuri medicale individuale (37%) şi biserici sau parohii (18%).

Cei mai mulţi dintre români aleg să completeze Formularul 230 online (43%) sau să îl depună în format fizic la sediul ONG-ului/ bisericii alese (39%).

Redirecţionarea impozitului este puternic influenţată de relaţiile personale: şase din zece români au fost rugaţi de cineva cunoscut să completeze Formularul 230. 90% dintre români cred că redirecţionarea a 3,5% din impozit este utilă, iar 82% au încredere că banii ajung la destinaţia corectă.

Studiul mai arată că 83% dintre românii din mediul urban sunt familiarizaţi cu posibilitatea de a redirecţiona până la 3,5% din impozitul pe venit către o cauză non-profit, prin completarea Formularului 230.

Dintre cei care au redirecţionat, 43% au transformat acest gest într-un obicei anual, comparativ cu 24% care completează formularul doar ocazional.

În ceea ce priveşte sursele de informare, majoritatea românilor au aflat pentru prima dată despre Formularul 230 de la un prieten sau o rudă (26%), de la angajator (25%) sau direct de la un ONG (19%).

"Rezultatele studiului arată că românii sunt deschişi să redirecţioneze procentul 3,5% din impozitul pe venit, mai ales când cunosc cauza sau la îndemnul cunoscuţilor. În acest context, studiile de tip U&A şi Segmentare sunt instrumente valoroase pentru ONG-uri, ajutându-le să înţeleagă în profunzime tipologiile donatorilor, motivaţiile acestora şi să identifice cele mai eficiente strategii de comunicare pentru a creşte redirecţionarea impozitului pe venit," a declarat Marius Luican, director General Reveal Marketing Research, citat într-un comunicat remis AGERPRES.

Analiza arată că, în general, redirecţionarea impozitului este puternic influenţată de relaţiile personale. 59% dintre români au fost rugaţi de cineva cunoscut să completeze formularul, procent care urcă la 65% în cazul tinerilor cu vârste între 25-34 de ani, la 69% pentru cei între 35-44 de ani, iar în rândul persoanelor cu venituri lunare de peste 5.000 lei ajunge la 79%.

Analiza pe segmente socio-demografice arată că ONG-urile care sprijină copiii şi educaţia sunt preferate într-o măsură mai mare de către persoanele care au copii (44%), în timp ce ONG-urile pentru protecţia animalelor sunt alese mai degrabă de tinerii cu vârste între 18-24 de ani şi de cei fără copii - ambele categorii înregistrând un procent de 17%, comparativ cu 10% la nivelul întregului eşantion.

Procedura de depunere preferată este completarea online (43%), iar 39% aleg să îl depună în format fizic, direct la sediul ONG ului sau al bisericii.

90% dintre români cred, în mare şi foarte mare măsură, că mecanismul de redirecţionare a 3,5% din impozitul pe venit este util şi eficient pentru sprijinirea societăţii civile, iar 82% au încredere că sumele ajung la destinaţia corectă.

Principalii factori care i-ar motiva pe români să completeze din nou formularul de redirecţionare includ cunoaşterea directă a unei cauze care are nevoie de sprijin (53%), simplificarea procesului de completare şi trimitere (37%), accesul la mai multe informaţii despre cum funcţionează şi de ce este important acest mecanism (32%) şi o promovare mai eficientă în mass-media (31%).

Ca tendinţă, persoanele de peste 55 de ani sunt mai interesate să cunoască direct cauza care are nevoie de sprijin (63%). Cei care nu au completat până acum formularul îşi doresc, într-o proporţie mai mare, ca acesta să fie mai uşor de completat (40%) şi să primească mai multe informaţii despre cum funcţionează şi de ce este important acest mecanism (40%). În acelaşi timp, tinerii cu vârste între 25- 34 de ani (36%), precum şi cei care au completat până în prezent cel puţin o dată formularul (36%), consideră importantă o promovare mai bună în mass-media.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 9-15 mai pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 1.008 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3 / 19128
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Ileana Nicolescu (Managing Associate) a simțit că BACIU PARTNERS va fi mediul în care va evolua înconjurată de oameni ce o vor inspira nu numai profesional. ”E important pentru fiecare dintre noi să simțim că suntem în locul potrivit pentru etapa din carieră în care ne aflăm, loc care să ofere și premisele să continuăm să creștem”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Women Lawyers | Femeile avocat redefinesc succesul în avocatura de business. De vorbă cu Irina Picoș (Managing Associate, BSMP) despre leadership feminin, provocări profesionale și lecțiile învățate în carieră: ”Am ales această echipă datorită figurilor feminine ce reprezintă pentru mine adevărate modele în plan profesional și uman și care îmi oferă, zi de zi, inspirația, încrederea și determinarea de a continua munca în profesia de avocat”
PNSA, alături de ALD Automotive la fuziunea cu LeasePlan în Ayvens
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Bende, Partener BACIU PARTNERS și unul dintre fondatorii firmei: ”Femeile avocat joacă un rol important în promovarea eticii și a responsabilității sociale în afaceri, având un impact pozitiv asupra comunităților și societății în ansamblu. Ele aduc perspective diverse și abilități unice în negocieri și strategii legale”
LegiTeam | Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Țuca Zbârcea & Asociații aniversează 20 de ani de activitate
ZRVP, alături de dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe la deschiderea primului hotel Radisson RED din România
NNDKP dezvoltă una dintre cele mai solide practici locale de Dreptul Mediului, cu mandate de impact în industrii cheie, consultanță sofisticată și reprezentare în litigii complexe, gestionate de o echipă specializată | Mădălina Vasile, coordonatoarea practicii: ”Oferirea de asistență personalizată, adaptată realităților juridice și identificarea unor soluții practice și fezabile pentru problemele clienților vor rămâne prioritare”
Women Lawyers | Adela Nuță, Managing Associate BACIU PARTNERS, spune că un loc este modelat de oamenii care îl compun, la fel cum oamenii sunt influențați de spiritul locului. „Iar atunci când această dinamică este construită pe curaj, agilitate și dorința de a atinge excelența, profesia devine mai mult decât o carieră, devine o modalitate de a înțelege, influența și transforma realitatea din jur”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...