
Vicepreşedintele ANCMMR: 45 % din retail este concentrat în mâna primilor cinci mari retaileri din România
24 Februarie 2022
AgerpresAcesta a precizat că producătorii au făcut un efort ca să nu ridice preţurile şi astfel să poată să rămână în piaţă, mai ales în cazul produselor pe care le consumă românii, menţionând că dacă ridici preţul foarte mult, "consumatorul îţi întoarce spatele imediat la raft".
Valoarea vânzărilor din retailerul românesc a crescut anul trecut cu 7,5%, conform datelor Nielsen, şi cu 8,9%, conform RetailZoom, comparativ cu 2020, însă volumele comercializate s-au diminuat din cauza inflaţiei cu 7%, a declarat, miercuri, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), Feliciu Paraschiv, care a adăugat că scumpirile au fost între 2% şi 30%.
"Retailerul a crescut anul trecut cu 7,5 procente, conform Nielsen şi cu 8,9% comform RetailZoom în 2021 faţă de 2020 ca valoare. Băuturile nonalcoolice au crescut cu 10%, cele alcoolice cu 8%, alimentele cu 7,4%, produsele non-alimentare cu 4,1%. Problema este că din cauza inflaţiei, per total, volumele comercializate au scăzut undeva cu 7% în industrie. Dacă vorbim de scumpiri acestea au fost între 2 şi 30% per total, o medie de 5,1%, conform INS. Cel mai mult s-au scumpit produsele de morărit şi panificaţie cu 9,3% - 9,5%, legumele şi conservele de legume, undeva cu 10%, iar uleiul s-a scumpit foarte puternic cu 20-25%. Preparatele din carne cu 4,4%, iar produsele din lapte cu 4,5 -4,6%,", a spus Paraschiv.
Acesta a precizat că producătorii au făcut un efort ca să nu ridice preţurile şi astfel să poată să rămână în piaţă, mai ales în cazul produselor pe care le consumă românii, menţionând că dacă ridici preţul foarte mult, "consumatorul îţi întoarce spatele imediat la raft".
Potrivit datelor prezentate de acesta, la ora actuala hipermarketurile deţin 25% din piaţa de retail, discounterii vin puternic din spate, cu 22%, iar supermarketuri/minimarketuri cu 21% din piaţă.
"Este destul de greu dacă te duci la uşa unui lanţ mare, în sensul că nu îţi acceptă o scumpire de preţ. Recunosc că la noi ca şi comercianţi locali nici nu negociem dacă producătorul are sau nu dreptul să îmi scumpească produsul. Dar noi mai reprezentăm cam 35% din piaţă. Cel mai grav este faptul că 45% din retail este concentrat în mâna primilor cinci mari retaileri din România şi din punctul meu de vedere este un lucru extrem de grav, adică aproape jumătate din piaţa asta care trece de la producător la shopper trece prin mâna a cinci oameni. O să ajungem la paradoxul acela că 5% din bogaţii lumii deţin 95% din bogăţii, ceea ce nu este o situaţie sănătoasă", a subliniat vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR).
Legat de preţul energiei, acesta a povestit o situaţie "ca într-un film cu Stan şi Bran", în care s-a regăsit în aceste zile când a încheiat contracte pentru energie electrică cu compania Hidroelectrica.
"Vreau să închei cu gluma făcută de către Hidroelectrica. A început să facă contracte pentru energie electrică şi le recomand tuturor să facă pe persoană fizică: au preţuri extraordinar de bune, 231 de lei pe MW. Este fantastic. Nu am crezut ochilor că se poate aşa ceva. Directorul lor a ieşit pe post şi a spus că semnează şi 1000 de contracte pe zi. Preţul este foarte bun, este ceea ce plăteam noi anul trecut ca şi companie în vară, în august. Am făcut contract acasă pe privat şi m-am gândit să fac şi pentru companie unde consumăm cam cât un sat mic, 25.000 de MW pe an şi am rămas stupefiat. Am primit un preţ de 2.310 lei MW, adică de 10 ori mai mare decât preţul pe care îl semnasem cu o zi înainte pe două contracte pe persoană fizică. Nu am înţeles în ce Românie trăim. Cum să vinzi cu două preţuri? Nu înţeleg sub nicio formă. Înţeleg când cumpăr mai mult să primesc un preţ mai bun. Aş vrea dacă cineva din Ministerul Energiei poate să îmi explice paradoxul astă. Este ca într-un film cu Stan şi Bran", a mai spus vicepreşedintele ANCMMR şi director general Paco Supermarkets, Feliciu Paraschiv.
Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării a organizat miercuri o dezbatere interactivă despre creşterea preţurilor, presiunea importurilor şi impactul acestora asupra industriei alimentare din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 10914 / 19317 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA, alături de un sindicat de bănci românești și internaționale cu privire la acordarea unei facilități de credit în valoare de aproximativ 173 milioane de dolari firmei Black Sea Oil & Gas. Ce avocați au fost implicați în finanțare
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Schoenherr, alături de M Core în achiziția Focșani Shopping Centre de la KBC Bank. Markus Piuk (partner) a coordonat echipa
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Cariere în Drept | De vorbă cu Andra Mălina Stroe, șefă de promoție a generației care și-a finalizat studiile în 2022, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dacă te-ai ridicat la înălțimea sarcinilor în timpul facultății, este imposibil să nu reușești în a avea o carieră de succes. Înveți de la cei mai buni și ești coleg cu cei mai buni”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...