ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Volumul închirierilor de birouri a ajuns în România la aproape 57.000 de metri pătraţi, în T3 (analiză)

13 Octombrie 2020   |   Agerpres

Conform analiştilor, cei 56.730 mp existenţi în piaţa închirierilor de birouri reprezintă circa 88% din totalul înregistrat în al treilea trimestru al anului trecut.

 
 
Piaţa închirierilor de birouri din România a cumulat 56.730 de metri pătraţi în trimestrul trei şi s-a apropiat ca volum de cel consemnat în perioada similară din 2019, arată o analiză realizată de o companie de consultanţă imobiliară.
 
Conform analiştilor, cei 56.730 mp existenţi în piaţa închirierilor de birouri reprezintă circa 88% din totalul înregistrat în al treilea trimestru al anului trecut.
 
"Pentru mai mult de jumătate dintre aceste spaţii, chiriaşii au preferat să rămână în aceleaşi clădiri de birouri, fiind semnate contracte de prelungire. De altfel, pe acest segment al renegocierilor de contracte s-a înregistrat o creştere şi faţă de trimestrul anterior, dar şi faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. În trimestrul trei din 2020 au fost prelungite contracte de închiriere a spaţiilor de birouri care însumează o suprafaţă cu 77% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În trimestru doi al acestui an, ce a cuprins perioada de lockdown cauzată de începutul pandemiei de Covid-19, segmentul renegocierilor scăzuse şi el la 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, asemenea întregii pieţe", se menţionează în comunicatul ESOP Consulting.
 
Pe de altă parte, analiza de specialitate relevă faptul că măsurile de protecţie împotriva pandemiei luate de proprietarii clădirilor de birouri în perioada mai - iulie 2020 au sporit încrederea chiriaşilor şi au dus la o revenire a tranzacţiilor.
 
"Printre aceste măsuri, cele mai eficiente s-au dovedit a fi asigurarea de dezinfectanţi la recepţii şi în spaţiile comune, fluxuri separate de acces în clădire şi în spaţiile comune, semnalizarea poziţionării oamenilor în lift şi igienizarea sistemelor de climatizare", notează sursa citată.
 
În această marjă, închirierile de spaţii noi şi pre-închirierile de spaţii noi au cumulat, în trimestrul trei din 2020, un total de 23.268 mp, ceea ce reprezintă aproximativ 60% faţă de cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2019.
 
ESOP este una dintre companiile de referinţă în piaţa imobiliară din România, din 2013 membru afiliat al CORFAC International - Corporate Facility Advisors - o alianţă de companii imobiliare antreprenoriale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13459 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...