ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Contract semnat pentru tronsonul 3C2 al Autostrăzii Transilvania, în lungime de 28,55 kilometri. Lucrările, în valoare de 388,552 mil. lei

12 Iunie 2020   |   AGERPRES

Semnarea contractului pentru sectorul Chiribiş-Biharia a fost amânată în mai multe rânduri de contestaţii şi a devenit posibilă acum după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins recent contestaţiile depuse de altă firmă (compania austriacă Strabag).

 
 
Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă, şi constructorul Beniamin Rus, de la Trameco, au semnat vineri, pe şantierul din localitatea Biharia, în prezenţa premierului Ludovic Orban şi a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, contractul de proiectare şi execuţie pentru tronsonul 3C2 Biharia - Chiribiş din Autostrada Transilvania, în lungime de 28,55 kilometri, având termen de finalizare doi ani.

"Este o mare bucurie să revin în Bihor şi să pun o altă cărămidă la construcţia Autostrăzii Transilvania. După 17 ani de la semnarea contractului Bechtel, după şapte ani de la rezilierea acestui contract şi după patru ani de la lansarea licitaţiei pe acest sector, iată că azi semnăm contractul de proiectare şi execuţie pentru finalizarea celor 29 de kilometri din tronsonul Biharia - Chiribiş", a declarat ministrul Bode.


Reprezentantul Trameco a subliniat că să preiei o lucrare atât de mare şi complexă, începută de alt constructor, nu este uşor, însă a dat asigurări că se doreşte începerea lucrărilor cât mai curând în acest an.

"Pentru noi este o nouă provocare, o lucrare extraordinar de complexă, pe care o preluăm de la alţii, lucru nedorit de nimeni. Cel mai bine e să începi şi să sfârşeşti cu aceeaşi firmă. Pentru că noi trebuie să garantăm şi ce au făcut alţii. Este o investiţie relativ mare, doar că noi vom fi mai deştepţi abia când se va finaliza expertiza, adică după şase luni. Atunci vom şti soluţiile adecvate şi vom avea proiectul pe care le vom propune Ministerului. Vrem să prindem sezonul de vară şi din iarnă să pregătim drumurile tehnologice, materialele şi celelalte", a declarat, pentru AGERPRES, patronul firmei Trameco, Beniamin Rus.

Lucrările, în valoare de 388,552 milioane de lei, vor fi realizate de către o asociere de firme, condusă de compania orădeană Trameco, aceeaşi care a construit şi tronsonul 3C3 Biharia - Borş, de 5,35 kilometri, înspre graniţa cu Ungaria.

Încă din octombrie 2018, CNAIR a declarat această asociere de firme - Trameco S.A - Vahostav SK a.s. - Drumuri Bihor S.A - Drum Asfalt S.R.L - East Water Drillings S.R.L.- ca fiind câştigătoare a celor două lucrări, atât pentru tronsonul 3C3 Biharia-Borş, cât şi pentru tronsonul 3C2 Biharia-Chiribiş.

Semnarea contractului pentru sectorul Chiribiş-Biharia a fost însă amânată în mai multe rânduri de contestaţii şi a devenit posibilă acum după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins recent contestaţiile depuse de altă firmă (compania austriacă Strabag).

Potrivit constructorului, sunt foarte multe probleme pe acest nou tronson, precum vegetaţia abundentă, arbuştii care s-au înrădăcinat, corodarea armăturilor, vandalismul asupra grinzilor de rezistenţă pentru preluarea fierului, probleme şi cu expertiza anterioară făcută "cam pe genunchi".

Sectorul Biharia-Chiribiş va avea o lungime totală de 28,55 kilometri, din care Drum Naţional - 6 kilometri, 18 poduri şi pasaje, din care 10 pasaje pentru autostradă şi 8 pasaje pe autostradă şi 40 de podeţe.

Pentru subsecţiunea Biharia - Chiribiş, termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuţie este de 18 de luni.

Cealaltă subsecţiune, 3C3, Biharia-Borş, de 5,35 kilometri, este aproape finalizată (se lucrează la finisaje şi panouri) şi urmează să fie inaugurată pe 30 iunie a.c., având o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro). Acest tronson, ultimul de pe teritoriul României, va face legătura cu autostrada M4 din Ungaria şi, mai departe, cu întreaga reţea de drumuri de mare viteză din Europa Centrală şi de Vest.

Pentru ambele secţiuni, perioada de garanţie a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

În ce priveşte a treia secţiune din tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania, subsecţiunea 3C1, ministrul Lucian Bode a menţionat că, după două încercări eşuate, s-au reluat procedurile de licitaţie, astfel încât până la sfârşitul lunii septembrie să se poată semna şi în acest caz contractul de proiectare şi execuţie. Această a treia secţiune, 3C1, Suplacu de Barcău - Chiribiş are o lungime de 26,35 kilometri.

Constructorul Beniamin Rus a declarat că intenţionează să participle şi la licitaţia pentru acest tronson al sectorului de autostradă, fiind "o mare provocare şi o mândrie profesională" de a construi întregul traseu bihorean al Autostrăzii Transilvania.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6615 / 8856
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...