
Sectorul vinului şi cel al distribuţiei tradiţionale de bunuri de larg consum,eligibile pentru finanţare din fonduri europene
21 Octombrie 2020
AgerpresÎn acest context, Asociaţia semnalează că sectoarele vitivinicol şi distribuţia tradiţională de bunuri sunt furnizori ai HoReCa, fiind drastic afectate de căderea acestei pieţe, atât prin diminuarea vânzărilor, cât şi prin retururile primite. În funcţie de profilul de business al distribuitorului şi al producătorului de vinuri, scăderea cifrelor de afaceri a variat la nivelul lunilor martie - aprilie a.c. între 30% şi 120%, comparativ cu lunile similare ale anului precedent.
Sectorul vinului şi cel al distribuţiei tradiţionale de bunuri de larg consum, care deţin o cifră de afaceri de peste 5 miliarde de euro, au devenit eligibile pentru finanţare din fonduri europene, odată cu aprobarea prin Lege a Ordonanţei 130/2020 de către Parlament, a anunţat, miercuri, Asociaţia Companiilor de distribuţie de Bunuri din România.
"Prin modificările aduse Ordonanţei se completează coduri CAEN ale sectoarelor economice afectate de actuala criză şi se schimbă grila de punctaj din Anexa 4 - Criteriile de selecţie la finanţare a proiectelor de investiţii. Excluse iniţial de Guvern în textul Ordonanţei din 6 august, domeniile producerii vinurilor şi cel al distribuţiei tradiţionale de bunuri de larg consum, împreună cu alte domenii economice, au devenit eligibile la finanţare prin lege. Cele două sectoare economice au o cifră de afaceri estimată la 5 miliarde de euro", susţin reprezentanţii asociaţiei într-un comunicat remis AGERPRES.
Într-un răspuns primit în 15 septembrie de la Comisia Europeană de Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România se subliniază: "Reglementările UE stabilesc reguli generale de eligibilitate pentru fonduri, în timp ce statele membre stabilesc alte reguli de eligibilitate în conformitate cu obiectivele strategice ale finanţării şi normele naţionale. Totuşi, deoarece ajutorul acordat de stat pune beneficiarii săi într-o poziţie favorabilă faţă de competitorii acestora (spre exemplu, oferirea de lichidităţi financiare), statele membre trebuie să se asigure că, în baza puterii lor discreţionare, selecţia beneficiarilor ajutoarelor să fie bazată pe criterii stabilite obiectiv, pentru a limita denaturarea competiţiei din piaţă".
În acest context, Asociaţia semnalează că sectoarele vitivinicol şi distribuţia tradiţională de bunuri sunt furnizori ai HoReCa, fiind drastic afectate de căderea acestei pieţe, atât prin diminuarea vânzărilor, cât şi prin retururile primite. În funcţie de profilul de business al distribuitorului şi al producătorului de vinuri, scăderea cifrelor de afaceri a variat la nivelul lunilor martie - aprilie a.c. între 30% şi 120%, comparativ cu lunile similare ale anului precedent.
"Fără sprijin financiar de la Guvern pentru menţinerea viabilităţii companiilor vom genera diminuarea profitabilităţii şi şomaj, cu impact major asupra încasărilor la bugetul de stat, povara financiară fiind atât asupra antreprenorilor, cât şi asupra statului. Ordonanţa de urgenţă a fost publicată în 6 august, aprobarea schemei de sprijin financiar a fost primită de la Comisie ulterior, în 27 august. Această cronologie ne determină să credem că, dacă preşedintele republicii va promulga rapid legea, Guvernul îşi poate însuşi imediat modificările şi să lanseze măsurile 'Capital de lucru' şi 'Investiţii' în cursul săptămânii viitoare, notificând în paralel Comisia Europeană. Ministrul Economiei, domnul Virgil Popescu, trebuie să nu distorsonieze piaţa prin măsuri discriminatorii, nu trebuie să se grăbească şi să pună în aplicare o Ordonanţă de Guvern cu omisiuni, împotriva voinţei Parlamentului României, aşa cum a declarat zilele acestea că măsura 'Capital de lucru' va fi activă la 22 octombrie. Puterea juridică a legii în faţa ordonanţelor şi interesul general trebuie să primeze întotdeauna într-un stat democrat", menţionează reprezentanţii Asociaţiei Companiilor de distribuţie de Bunuri din România.
Parlamentul a aprobat marţi în unanimitate Ordonanţa 130/2020 privind acordarea de granturi în economie.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5940 / 8866 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...