ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Smart Fintech devine primul furnizor terţ din ţară autorizat pe ambele servicii Open Banking

20 Octombrie 2021   |   Agerpres

"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.

 
 
Smart Fintech devine primul furnizor terţ (TPP) licenţiat în România pe ambele segmente de open banking, iar după ce în aprilie a devenit prima instituţie de plată autorizată din România sub directiva europeană PSD2, start-up-ul a primit luna aceasta autorizaţia din partea Băncii Naţionale a României şi ca furnizor de servicii de informare cu privire la conturi, conform unui comunicat al companiei.
 
"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
Odată cu această ultimă autorizare, Smart Fintech poate oferi partenerilor săi atât servicii integrate de plăţi, cât şi de agregare de informaţii de conturi în baza celor două licenţe obţinute în premieră în România.
 
Aşadar, fintech-ul intră în ultima fază pentru lansarea SmartAccounts, serviciul de furnizare de informaţii legate de conturi, la doar câteva luni după ce a obţinut licenţa BNR pentru SmartPay (serviciul de iniţiere de plăţi). Echipa pregăteşte lansarea oficială a noului produs open banking pentru finalul acestui an, în prezent concentrându-se să pună cât mai repede la dispoziţia partenerilor săi un mediu de testare. Aceştia vor putea, astfel, să accelereze la rândul lor dezvoltarea sau extinderea propriilor produse şi servicii pe baza integrării SmartAccounts.
 
Open Banking oferă un spaţiu larg pentru diversificare şi inovare, aducând schimbări majore pentru jucătorii implicaţi în ecosistemul financiar tradiţional. La nivel european, piaţa serviciilor de Open Banking ia tot mai mult amploare, iar oportunităţile de creştere pentru companiile care activează în această industrie, fie mari corporaţii bancare sau fintech-uri la început de drum, sunt semnificative.
 
Conceptele de open banking au prins deja teren şi pe celelalte continente, deşi acolo nu sunt momentan susţinute prin reglementări legislative.
 
"Deschidem larg uşa spre inovaţie pentru oricine este interesat de potenţialul acestui domeniu la început de drum, fie că e start-up, ori companie medie sau mare, ori chiar persoană fizică. Oricine are o idee legată de modalităţi noi sau diferite de administrare sau utilizare a resurselor financiare pentru a aduce plus valoare consumatorilor finali o poate valida şi pune în practică utilizând serviciile noastre SmartAccounts şi SmartPay, având certitudinea că funcţionează într-un cadru securizat şi bine reglementat şi fără grija licenţierii prealabile", completează Mihaela Georgescu.
 
Pentru anul 2021 compania şi-a propus iniţial doar să consolideze SmartPay în piaţa locală, astfel încât spre sfârşitul anului să apară primii clienţi şi primele tranzacţii procesate, având în vedere că procesul presupunea şi un efort susţinut de informare şi educare a pieţei. Feedback-ul primit din piaţă a fost peste aşteptări, iar echipa Smart Fintech a luat decizia de a investi mai devreme, în paralel, şi în direcţia celuilalt serviciu de open banking (AIS).
 
"Este foarte probabil ca sfârşitul de an să ne prindă cu ambele servicii live&kicking, cu un număr mult mai mare de clienţi decât estimam iniţial şi mii de tranzacţii procesate. Aceasta este frumuseţea începutului, deşi trebuie să faci paşi mici şi drumul e dificil şi nesigur, dacă te uiţi în jur şi te adaptezi rapid, rezultatele nu se lasă aşteptate", a completat Mihaela Georgescu.
 
Smart Fintech ţinteşte 50 de clienţi activi în 2022, cu jumătate de milion de tranzacţii.
 
"2022 va fi un an dinamic în domeniu, băncile îşi vor finaliza şi stabiliza implementările cerute de directiva europeană, iar integrările se vor face mult mai uşor. Principiile de open banking vor fi mai cunoscute publicului larg şi tot mai mulţi jucători vor conştientiza potenţialul noilor oportunităţi. Nu în ultimul rând, bariera de intrare pe piaţă va fi coborâtă cu cel puţin un fintech românesc autorizat care integrează băncile româneşti. Şi aici, ca în orice domeniu nou de altfel, este foarte important să fii printre primii", afirmă şi Ana Maria Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
În ceea ce priveşte produsul care va fi lansat pe piaţă până la sfârşitul acestui an, cei doi cofondatori afirmă că are un potenţial enorm de dezvoltare în piaţa serviciilor financiare în contexte multiple.
 
"De la verificarea soldului existent al utilizatorului ca o condiţie pentru acordarea unui împrumut sau pentru comenzi cu plata în rate, la gestionarea electronică a situaţiei financiare pentru persoanele juridice, cu plata salariilor într-un singur loc, credem ca aceste soluţii integrate - SmartAccounts şi SmartPay - pot aduce nenumărate beneficii, alături de mult spaţiu pentru inovare", a concluzionat Ana Maria Georgescu.
 
Fiind o companie preocupată de dezvoltarea ecosistemului Open Banking românesc, Smart Fintech îşi propune să se implice activ în educarea şi informarea mediului de afaceri. În acest sens, compania este prezentă la evenimentele de profil din această toamnă.
 
Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluţii inovatoare de open banking, aflate la convergenţa dintre cele două lumi: financiară şi tehnologică. Este un start-up auto-susţinut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu şi Andrei Dumitru. Aceştia au lucrat împreună mai mulţi ani în diferite proiecte de tehnologie a informaţiei şi împărtăşesc entuziasmul pentru open banking şi potenţialul de inovare pe care acesta îl deschide. Ambiţia lor este să creeze în România servicii cu valoare adăugată bazate pe directiva PSD2 şi să contribuie la dezvoltarea pieţei româneşti, astfel încât nu numai TPP-urile din UE sau fintech-urile în parteneriat cu băncile să fie principalii actori.
 
PSD2 este directiva revizuită privind serviciile de plată instituită de Autoritatea Bancară Europeană, având ca scop creşterea concurenţei pan-europene şi includerea în sectorul financiar şi a altor jucători în afara băncilor. Este o reglementare axată pe consumator, care permite utilizatorilor de plăţi să controleze şi să acceseze mai uşor datele tranzacţionale ale conturilor proprii, oferind furnizorilor terţi (TPP) reglementaţi capacitatea de a iniţia plăţi şi de a accesa datele contului clienţilor. Pentru a face acest lucru, TPP-urile folosesc API-uri (interfeţe de programare a aplicaţiilor) dezvoltate şi expuse de toate băncile din zona UE. Deoarece datele accesate şi prelucrate sunt extrem de sensibile, activitatea şi serviciile TPP necesită autorizare / licenţă de la autoritatea de reglementare locală. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3653 / 8725
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...