ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Smart Fintech devine primul furnizor terţ din ţară autorizat pe ambele servicii Open Banking

20 Octombrie 2021   |   Agerpres

"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.

 
 
Smart Fintech devine primul furnizor terţ (TPP) licenţiat în România pe ambele segmente de open banking, iar după ce în aprilie a devenit prima instituţie de plată autorizată din România sub directiva europeană PSD2, start-up-ul a primit luna aceasta autorizaţia din partea Băncii Naţionale a României şi ca furnizor de servicii de informare cu privire la conturi, conform unui comunicat al companiei.
 
"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
Odată cu această ultimă autorizare, Smart Fintech poate oferi partenerilor săi atât servicii integrate de plăţi, cât şi de agregare de informaţii de conturi în baza celor două licenţe obţinute în premieră în România.
 
Aşadar, fintech-ul intră în ultima fază pentru lansarea SmartAccounts, serviciul de furnizare de informaţii legate de conturi, la doar câteva luni după ce a obţinut licenţa BNR pentru SmartPay (serviciul de iniţiere de plăţi). Echipa pregăteşte lansarea oficială a noului produs open banking pentru finalul acestui an, în prezent concentrându-se să pună cât mai repede la dispoziţia partenerilor săi un mediu de testare. Aceştia vor putea, astfel, să accelereze la rândul lor dezvoltarea sau extinderea propriilor produse şi servicii pe baza integrării SmartAccounts.
 
Open Banking oferă un spaţiu larg pentru diversificare şi inovare, aducând schimbări majore pentru jucătorii implicaţi în ecosistemul financiar tradiţional. La nivel european, piaţa serviciilor de Open Banking ia tot mai mult amploare, iar oportunităţile de creştere pentru companiile care activează în această industrie, fie mari corporaţii bancare sau fintech-uri la început de drum, sunt semnificative.
 
Conceptele de open banking au prins deja teren şi pe celelalte continente, deşi acolo nu sunt momentan susţinute prin reglementări legislative.
 
"Deschidem larg uşa spre inovaţie pentru oricine este interesat de potenţialul acestui domeniu la început de drum, fie că e start-up, ori companie medie sau mare, ori chiar persoană fizică. Oricine are o idee legată de modalităţi noi sau diferite de administrare sau utilizare a resurselor financiare pentru a aduce plus valoare consumatorilor finali o poate valida şi pune în practică utilizând serviciile noastre SmartAccounts şi SmartPay, având certitudinea că funcţionează într-un cadru securizat şi bine reglementat şi fără grija licenţierii prealabile", completează Mihaela Georgescu.
 
Pentru anul 2021 compania şi-a propus iniţial doar să consolideze SmartPay în piaţa locală, astfel încât spre sfârşitul anului să apară primii clienţi şi primele tranzacţii procesate, având în vedere că procesul presupunea şi un efort susţinut de informare şi educare a pieţei. Feedback-ul primit din piaţă a fost peste aşteptări, iar echipa Smart Fintech a luat decizia de a investi mai devreme, în paralel, şi în direcţia celuilalt serviciu de open banking (AIS).
 
"Este foarte probabil ca sfârşitul de an să ne prindă cu ambele servicii live&kicking, cu un număr mult mai mare de clienţi decât estimam iniţial şi mii de tranzacţii procesate. Aceasta este frumuseţea începutului, deşi trebuie să faci paşi mici şi drumul e dificil şi nesigur, dacă te uiţi în jur şi te adaptezi rapid, rezultatele nu se lasă aşteptate", a completat Mihaela Georgescu.
 
Smart Fintech ţinteşte 50 de clienţi activi în 2022, cu jumătate de milion de tranzacţii.
 
"2022 va fi un an dinamic în domeniu, băncile îşi vor finaliza şi stabiliza implementările cerute de directiva europeană, iar integrările se vor face mult mai uşor. Principiile de open banking vor fi mai cunoscute publicului larg şi tot mai mulţi jucători vor conştientiza potenţialul noilor oportunităţi. Nu în ultimul rând, bariera de intrare pe piaţă va fi coborâtă cu cel puţin un fintech românesc autorizat care integrează băncile româneşti. Şi aici, ca în orice domeniu nou de altfel, este foarte important să fii printre primii", afirmă şi Ana Maria Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
În ceea ce priveşte produsul care va fi lansat pe piaţă până la sfârşitul acestui an, cei doi cofondatori afirmă că are un potenţial enorm de dezvoltare în piaţa serviciilor financiare în contexte multiple.
 
"De la verificarea soldului existent al utilizatorului ca o condiţie pentru acordarea unui împrumut sau pentru comenzi cu plata în rate, la gestionarea electronică a situaţiei financiare pentru persoanele juridice, cu plata salariilor într-un singur loc, credem ca aceste soluţii integrate - SmartAccounts şi SmartPay - pot aduce nenumărate beneficii, alături de mult spaţiu pentru inovare", a concluzionat Ana Maria Georgescu.
 
Fiind o companie preocupată de dezvoltarea ecosistemului Open Banking românesc, Smart Fintech îşi propune să se implice activ în educarea şi informarea mediului de afaceri. În acest sens, compania este prezentă la evenimentele de profil din această toamnă.
 
Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluţii inovatoare de open banking, aflate la convergenţa dintre cele două lumi: financiară şi tehnologică. Este un start-up auto-susţinut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu şi Andrei Dumitru. Aceştia au lucrat împreună mai mulţi ani în diferite proiecte de tehnologie a informaţiei şi împărtăşesc entuziasmul pentru open banking şi potenţialul de inovare pe care acesta îl deschide. Ambiţia lor este să creeze în România servicii cu valoare adăugată bazate pe directiva PSD2 şi să contribuie la dezvoltarea pieţei româneşti, astfel încât nu numai TPP-urile din UE sau fintech-urile în parteneriat cu băncile să fie principalii actori.
 
PSD2 este directiva revizuită privind serviciile de plată instituită de Autoritatea Bancară Europeană, având ca scop creşterea concurenţei pan-europene şi includerea în sectorul financiar şi a altor jucători în afara băncilor. Este o reglementare axată pe consumator, care permite utilizatorilor de plăţi să controleze şi să acceseze mai uşor datele tranzacţionale ale conturilor proprii, oferind furnizorilor terţi (TPP) reglementaţi capacitatea de a iniţia plăţi şi de a accesa datele contului clienţilor. Pentru a face acest lucru, TPP-urile folosesc API-uri (interfeţe de programare a aplicaţiilor) dezvoltate şi expuse de toate băncile din zona UE. Deoarece datele accesate şi prelucrate sunt extrem de sensibile, activitatea şi serviciile TPP necesită autorizare / licenţă de la autoritatea de reglementare locală. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2875 / 7947
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...