Smart Fintech devine primul furnizor terţ din ţară autorizat pe ambele servicii Open Banking
20 Octombrie 2021 Agerpres
"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.
Smart Fintech devine primul furnizor terţ (TPP) licenţiat în România pe ambele segmente de open banking, iar după ce în aprilie a devenit prima instituţie de plată autorizată din România sub directiva europeană PSD2, start-up-ul a primit luna aceasta autorizaţia din partea Băncii Naţionale a României şi ca furnizor de servicii de informare cu privire la conturi, conform unui comunicat al companiei.
"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.
Odată cu această ultimă autorizare, Smart Fintech poate oferi partenerilor săi atât servicii integrate de plăţi, cât şi de agregare de informaţii de conturi în baza celor două licenţe obţinute în premieră în România.
Aşadar, fintech-ul intră în ultima fază pentru lansarea SmartAccounts, serviciul de furnizare de informaţii legate de conturi, la doar câteva luni după ce a obţinut licenţa BNR pentru SmartPay (serviciul de iniţiere de plăţi). Echipa pregăteşte lansarea oficială a noului produs open banking pentru finalul acestui an, în prezent concentrându-se să pună cât mai repede la dispoziţia partenerilor săi un mediu de testare. Aceştia vor putea, astfel, să accelereze la rândul lor dezvoltarea sau extinderea propriilor produse şi servicii pe baza integrării SmartAccounts.
Open Banking oferă un spaţiu larg pentru diversificare şi inovare, aducând schimbări majore pentru jucătorii implicaţi în ecosistemul financiar tradiţional. La nivel european, piaţa serviciilor de Open Banking ia tot mai mult amploare, iar oportunităţile de creştere pentru companiile care activează în această industrie, fie mari corporaţii bancare sau fintech-uri la început de drum, sunt semnificative.
Conceptele de open banking au prins deja teren şi pe celelalte continente, deşi acolo nu sunt momentan susţinute prin reglementări legislative.
"Deschidem larg uşa spre inovaţie pentru oricine este interesat de potenţialul acestui domeniu la început de drum, fie că e start-up, ori companie medie sau mare, ori chiar persoană fizică. Oricine are o idee legată de modalităţi noi sau diferite de administrare sau utilizare a resurselor financiare pentru a aduce plus valoare consumatorilor finali o poate valida şi pune în practică utilizând serviciile noastre SmartAccounts şi SmartPay, având certitudinea că funcţionează într-un cadru securizat şi bine reglementat şi fără grija licenţierii prealabile", completează Mihaela Georgescu.
Pentru anul 2021 compania şi-a propus iniţial doar să consolideze SmartPay în piaţa locală, astfel încât spre sfârşitul anului să apară primii clienţi şi primele tranzacţii procesate, având în vedere că procesul presupunea şi un efort susţinut de informare şi educare a pieţei. Feedback-ul primit din piaţă a fost peste aşteptări, iar echipa Smart Fintech a luat decizia de a investi mai devreme, în paralel, şi în direcţia celuilalt serviciu de open banking (AIS).
"Este foarte probabil ca sfârşitul de an să ne prindă cu ambele servicii live&kicking, cu un număr mult mai mare de clienţi decât estimam iniţial şi mii de tranzacţii procesate. Aceasta este frumuseţea începutului, deşi trebuie să faci paşi mici şi drumul e dificil şi nesigur, dacă te uiţi în jur şi te adaptezi rapid, rezultatele nu se lasă aşteptate", a completat Mihaela Georgescu.
Smart Fintech ţinteşte 50 de clienţi activi în 2022, cu jumătate de milion de tranzacţii.
"2022 va fi un an dinamic în domeniu, băncile îşi vor finaliza şi stabiliza implementările cerute de directiva europeană, iar integrările se vor face mult mai uşor. Principiile de open banking vor fi mai cunoscute publicului larg şi tot mai mulţi jucători vor conştientiza potenţialul noilor oportunităţi. Nu în ultimul rând, bariera de intrare pe piaţă va fi coborâtă cu cel puţin un fintech românesc autorizat care integrează băncile româneşti. Şi aici, ca în orice domeniu nou de altfel, este foarte important să fii printre primii", afirmă şi Ana Maria Georgescu, cofondator Smart Fintech.
În ceea ce priveşte produsul care va fi lansat pe piaţă până la sfârşitul acestui an, cei doi cofondatori afirmă că are un potenţial enorm de dezvoltare în piaţa serviciilor financiare în contexte multiple.
"De la verificarea soldului existent al utilizatorului ca o condiţie pentru acordarea unui împrumut sau pentru comenzi cu plata în rate, la gestionarea electronică a situaţiei financiare pentru persoanele juridice, cu plata salariilor într-un singur loc, credem ca aceste soluţii integrate - SmartAccounts şi SmartPay - pot aduce nenumărate beneficii, alături de mult spaţiu pentru inovare", a concluzionat Ana Maria Georgescu.
Fiind o companie preocupată de dezvoltarea ecosistemului Open Banking românesc, Smart Fintech îşi propune să se implice activ în educarea şi informarea mediului de afaceri. În acest sens, compania este prezentă la evenimentele de profil din această toamnă.
Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluţii inovatoare de open banking, aflate la convergenţa dintre cele două lumi: financiară şi tehnologică. Este un start-up auto-susţinut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu şi Andrei Dumitru. Aceştia au lucrat împreună mai mulţi ani în diferite proiecte de tehnologie a informaţiei şi împărtăşesc entuziasmul pentru open banking şi potenţialul de inovare pe care acesta îl deschide. Ambiţia lor este să creeze în România servicii cu valoare adăugată bazate pe directiva PSD2 şi să contribuie la dezvoltarea pieţei româneşti, astfel încât nu numai TPP-urile din UE sau fintech-urile în parteneriat cu băncile să fie principalii actori.
PSD2 este directiva revizuită privind serviciile de plată instituită de Autoritatea Bancară Europeană, având ca scop creşterea concurenţei pan-europene şi includerea în sectorul financiar şi a altor jucători în afara băncilor. Este o reglementare axată pe consumator, care permite utilizatorilor de plăţi să controleze şi să acceseze mai uşor datele tranzacţionale ale conturilor proprii, oferind furnizorilor terţi (TPP) reglementaţi capacitatea de a iniţia plăţi şi de a accesa datele contului clienţilor. Pentru a face acest lucru, TPP-urile folosesc API-uri (interfeţe de programare a aplicaţiilor) dezvoltate şi expuse de toate băncile din zona UE. Deoarece datele accesate şi prelucrate sunt extrem de sensibile, activitatea şi serviciile TPP necesită autorizare / licenţă de la autoritatea de reglementare locală.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3964 / 9036 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





