ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

The statement regarding the ultimate beneficial owner of a company in the context of the state of emergency in Romania - clarifications regarding the obligation to submit it

08 Aprilie 2020   |   Madalina Trifan, Managing Associate, and George Cata, Associate, Mușat & Asociații

In the context of decreeing the state of emergency in Romania, via Emergency Ordinance no. 29 / 18.03.2020 regarding some economic and fiscal-budgetary measures it has been established that the deadline for filing the statement regarding the ultimate beneficial owner is extended by 3 months as of the date of termination of the state of emergency, as during the state of emergency, the submission of this statement is suspended.

 
 
According to Law no. 129/2019 for the prevention and combating of money laundering and terrorism financing, as well as for the amendment and completion of some normative acts ("Law 129/2019"), companies have the obligation to submit, at the moment of registration, annually or whenever a change occurs, a statement regarding the actual beneficial owner of the legal person, in order to be registered in the companies’ real beneficiaries register.

In the context of decreeing the state of emergency in Romania, via Emergency Ordinance no. 29 / 18.03.2020 regarding some economic and fiscal-budgetary measures ("GEO 29/2020") it has been established that the deadline for filing the statement regarding the ultimate beneficial owner is extended by 3 months as of the date of termination of the state of emergency, as during the state of emergency, the submission of this statement is suspended.


We note, however, that the relevant legal provisions related to such suspension refer only to the annual statement regarding the ultimate beneficial owner and to the statement that attests the changes brought to these data, no mention being made with respect to the statement that is submitted at the date of registration of the company.

Thus, it can be interpreted that, during the state of emergency period, the statement regarding the ultimate beneficial owner of the company will have to be submitted only in case of registration of a new company within the trade register (namely at the establishment of a new company).

In lack of a unitary approach from the representatives of the Trade Registry Offices, various situations can appear in practice, such as:

•    only the statements regarding the ultimate beneficial owner filed at the registration of new companies will be solved; in this case, the filing of statements is also required (i.e. at the establishment of a new company); or
•    it is possible the Trade Registry to postpone the entire file or to split the file in case the amending statements are submitted with other documents (when recording other mentions within the trade register); or
•    both the statements submitted during the registration of new companies, as well as those submitted at the moment of registration of other mentions - where necessary, will be solved (except for the annual declarations).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 3943 / 4240
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
    NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
    CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
    Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
    LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
    Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
    Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
    Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
    Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
    Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
    O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
    Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...