
Avocatura în provincie | Cum au trecut prin criză avocații firmei SAUCĂ & PARTNERS (Timișoara). Cel mai greu și mai interesant proiect a vizat asistarea unui client aflat într-o inspecție fiscală
12 Mai 2020
Bogdan AlexandruConsultanța juridică în domeniul dreptului muncii a predominat, întrucât clienții au dorit să aleagă cele mai bune soluții juridice pe timpul pandemiei, au vrut ca toate documentele juridice să fie întocmite de un specialist de dreptul muncii, de la simplele acte adiționale de telemuncă sau muncă la domiciliu, la elaborarea deciziilor de concediere pentru motive economice, până la asistarea la negocierile colective.
![]() |
Adriana Gabriela Saucă, fondator al Cabinetului de avocatură SAUCĂ & PARTNERS |
”Având în vedere că cetățenii străini nu au venit în Romania, începând cu luna martie 2020, pentru desfășurarea activităților pe care le aveau aici - de exemplu clienții din Italia sau Germania - iar cea mai mare parte a clienților și-a mutat activitatea comercială remote, am decis ca toți avocații din birou să își desfășoare activitatea acasă, evitând riscul de îmbolnăvire”, a declarat Adriana Gabriela Saucă, fondator al Cabinetului de avocatură SAUCĂ & PARTNERS.
Serviciile juridice au fost prestate în aceeași manieră profesionistă, chiar dacă au fost realizate în afara spațiului profesional în care sunt întâmpinați clienți, de regulă.
”În această perioadă, am asistat clienți atât pentru negocierea și semnarea unor promisiuni de vânzare-cumpărare, cât și pentru înființarea de asociați sau societăți comerciale, întâlnindu-ne cu clienții în incinta biroului doar pentru semnarea documentelor necesare. Ca birou de avocatură, suntem bucuroși că cea mai mare parte a clienților a dorit să își finalizeze proiectele începute înainte de pandemie sau să își dezvolte proiectele începute în lunile precedente”, a adăugat Adriana Gabriela Saucă.
Chiar dacă activitatea instanțelor de judecată a fost redusă, avocații au preluat dosare noi, iar cererile de chemare în judecată împreună cu anexele în probațiune au fost transmise pe email.
Fondatoarea cabinetului de avocatură spune că a existat o diminuare a activităților juridice față de luna februarie 2020, din cauza schimbărilor decise în România, însă activitatea echipei de avocați nu a fost afectată în mod grav, pe agenda fiecărui membru al echipei existând în fiecare zi proiecte de finalizat.
”Am încercat să ținem aproape clienții existenți, să le transmitem toate noutățile legislative apărute, să îi consiliem să facă cele mai bune alegeri din punct de vedere juridic și să le pregătim documentele juridice de care aveau nevoie în funcție de obiectul lor de activitate”, a mai spus Adriana Gabriela Saucă.
Consultanța juridică în domeniul dreptului muncii a predominat, întrucât clienții au dorit să aleagă cele mai bune soluții juridice pe timpul pandemiei, au vrut ca toate documentele juridice să fie întocmite de un specialist de dreptul muncii, de la simplele acte adiționale de telemuncă sau muncă la domiciliu, la elaborarea deciziilor de concediere pentru motive economice, până la asistarea la negocierile colective.
Au existat și solicitări de asistență și în privința negocierii contractelor pe care clienții le aveau în derulare, de la acordarea amânărilor la plată, la obținerea suspendării de la plata chiriei până la reducerea sau modificarea prețului contractual.
Cel mai greu și mai interesant proiect juridic a vizat acordarea asistenței juridice de drept fiscal unui client aflat într-o inspecție fiscală, a cărui activitate a fost blocată ca urmare a emiterii unei Decizii de instituire a măsurilor asigurătorii, într-un domeniu de activitate unde opiniile fiscale sunt contraversate chiar de la un județ la altul.
Serviciile juridice sunt adresate atât cetățenilor români, cât și clienților străini, limbile italiană și engleză fiind vorbite în mod fluent în cadrul cabinetului de avocatura și sunt prestate în principal în Timișoara, unde se află biroul, dar și în celelalte orașe din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9 / 12 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...