ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cazierul comercial – implementare și proceduri

14 Septembrie 2022   |   Beatrice Bălbărau (Avocat colaborator) - Voicu & Filipescu

Operatorul economic poate solicita eliberarea extrasului de cazier comercial prin depunerea, electronic sau personal, a unei cereri la orice structură subordonată ANPC care are obligația să transmită operatorului economic răspunsul privind cererea în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

 
 
Ordinul nr. 584/2022 privind stabilirea datelor cuprinse în cazierul comercial, procedura şi instrucţiunile de completare a evidenţei deţinute de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (”Ordinul”) a fost publicat în Monitorul Oficial Partea I nr. 898/13.09.2022, intrând în vigoare la aceeași dată.

Ordinul stabilește datele cuprinse în cazierul comercial pentru încălcările în mod repetat ale drepturilor consumatorilor de către operatorii economici sancţionaţi pentru abaterile din domeniul protecţiei consumatorilor, precum și procedura de înregistrare a acestor date în evidențele ținute de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (”ANPC”), de obținere a extrasului din cazierul comercial de către operatorii economici și procedura de rectificare și de radiere a datelor înscrise.

       
Înregistrarea în cazierul comercial. Datele cuprinse în cazierul comercial.       

Ordinul stabilește faptul că înregistrarea în cazierul comercial se efectuează de către comisarul titular al procesului-verbal de constatare a contravenţiei sau de către un alt comisar desemnat de către şeful ierarhic superior.

Printre datele care sunt menționate în cazierul comercial sunt, în principal:
►    denumirea operatorului economic/profesionistului, cu indicarea tuturor datelor de identificare, adresa sediului social, adresa punctului de lucru;
►    seria/numărul şi data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
►    numărul şi data ordinului sau deciziei emise în baza procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
►    descrierea abaterii;
►    indicarea actului normativ încălcat/articolului/alineatului/literei;
►    sancţiunea aplicată, cu indicarea actului normativ/articolului/alineatului/literei, a cuantumului şi, dacă este cazul, cu precizarea minimului aplicat în cazul în care actul normativ permite aplicarea minimului;
►    indicarea măsurilor dispuse;
►    indicarea sancţiunilor complementare.

Informația se poate suplimenta și cu instanţa şi numărul de dosar, în cazul în care procesul-verbal de constatare a contravenţiei, ordinul sau decizia este contestat, precum și cu data radierii.

Conform Ordinului, înregistrarea se operează în termen de maximum 2 zile de la data comunicării procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
       
Publicitatea datelor din cazierul comercial       

Conform Ordinului, ANPC va putea face publice datele din cazierul comercial după expirarea termenului legal de contestare a procesului-verbal de constatare a contravenţiei sau rămânerea definitivă a hotărârii instanţei prin care a fost respinsă plângerea operatorului economic.
       
Eliberarea extrasului de cazier comercial și rectificarea datelor înscrise în cazierul comercial       

Operatorul economic poate solicita eliberarea extrasului de cazier comercial prin depunerea, electronic sau personal, a unei cereri la orice structură subordonată ANPC care are obligația să transmită operatorului economic răspunsul privind cererea în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

În cazul în care operatorul economic constată că datele înscrise în cazierul comercial nu corespund situației reale sau dacă înregistrarea acestora nu s-a făcut cu respectarea dispoziţiilor legale, poate solicita rectificarea datelor înscrise printr-o cerere motivată și însoțită de documente doveditoare. Ordinul nu prevede însă și un termen în care ANPC trebuie să rectifice datele înscrise eronat în cazierul comercial.
       
Radierea  datelor înscrise în cazierul comercial       

Ordinul stabilește două cazuri de radiere a datelor înscrise în cazierul comercial, respectiv:
►    anularea documentului de control de către instanța de judecată, prin hotărâre definitivă;
►    trecerea a 3 ani de la data înregistrării datelor în cazierul comercial, în cazul în care documentul de control nu a fost contestat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 102 / 18087
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordinul procedural nr. 1 (Powered by ZRVP)
    Employment | Tendințe și provocări, analizate de avocații Wolf Theiss: Piaţa e orientată spre prevenţie, spre conservare, companiile se străduiesc să îşi conserve şi motiveze resursele umane cheie, să reducă unele costuri şi aşteaptă să vadă cum vor evolua lucrurile. Deşi există interes pentru restructurări şi reorganizări, în acelaşi timp pare că business-urile sunt interesate de retenţia şi motivarea personalului
    RTPR, alături de Multimedia Est la achiziția Hotnews. Costin Tărăcilă (Managing Partner): Echipa de corporate ̸ M&A a semnat deja 18 tranzacții de la începutul anului, ne așteptăm să depășim recordul de 20 de tranzacții din 2021
    Filip & Company asistă Alesonor la încheierea parteneriatului cu Pescariu Sports & Spa
    Exclusiv - Finanțele plătesc anul acesta peste 10 milioane de lei avocaților care blochează, în mai multe jurisdicții, încercările fraților Micula de a executa statul român. Ce firme de avocați au fost angajate și ce onorarii primește fiecare
    Deschiderea procedurii insolvenței societății Hidroconstrucția, recunoscută și în Iordania. Proiect gestionat de echipa ZVD Attorneys
    VIDEO | Dicționar de arbitraj: Administrarea probelor în arbitraj (Powered by ZRVP)
    Cum arată portofoliul de mandate al practicii de Dispute Resolution de la GNP - Guia Naghi & Partners și cum lucrează echipa. Creștere accelerată a numărului de dosare și de clienți noi, în 2022 | Octavian Adam, Partener, liderul departamentului: Proiectele gestionate sunt, în general, foarte complexe și necesită un înalt grad de specializare, deoarece implică adoptarea unor strategii care se bazează atât pe cunoștințe aprofundate ale diverselor ramuri de drept aplicabile, cât și pe o abordare creativă a problematicii fiecărui proiect
    ZRVP obține o nouă victorie pentru OMV Petrom într-un arbitraj internațional ICC Paris, tribunalul arbitral respingând integral pretenții de aproximativ 18 mil. USD. Ce avocați au fost în prima linie
    LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
    Ultimele 12 luni au contribuit la menținerea nivelului de adrenalină a litigatorilor CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații, spun partenerii firmei | Tendință de creștere a activității echipei de litigii, atât ca număr de proiecte noi, dar mai ales prin sporirea gradului de complexitate a cazurilor instrumentate. Multe soluții favorabile primite în diferite dosare
    LegiTeam | ZRVP recrutează avocați stagiari (Departamentul Litigii)
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...