ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cazierul comercial – implementare și proceduri

14 Septembrie 2022   |   Beatrice Bălbărau (Avocat colaborator) - Voicu & Filipescu

Operatorul economic poate solicita eliberarea extrasului de cazier comercial prin depunerea, electronic sau personal, a unei cereri la orice structură subordonată ANPC care are obligația să transmită operatorului economic răspunsul privind cererea în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

 
 
Ordinul nr. 584/2022 privind stabilirea datelor cuprinse în cazierul comercial, procedura şi instrucţiunile de completare a evidenţei deţinute de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (”Ordinul”) a fost publicat în Monitorul Oficial Partea I nr. 898/13.09.2022, intrând în vigoare la aceeași dată.

Ordinul stabilește datele cuprinse în cazierul comercial pentru încălcările în mod repetat ale drepturilor consumatorilor de către operatorii economici sancţionaţi pentru abaterile din domeniul protecţiei consumatorilor, precum și procedura de înregistrare a acestor date în evidențele ținute de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (”ANPC”), de obținere a extrasului din cazierul comercial de către operatorii economici și procedura de rectificare și de radiere a datelor înscrise.

       
Înregistrarea în cazierul comercial. Datele cuprinse în cazierul comercial.       

Ordinul stabilește faptul că înregistrarea în cazierul comercial se efectuează de către comisarul titular al procesului-verbal de constatare a contravenţiei sau de către un alt comisar desemnat de către şeful ierarhic superior.

Printre datele care sunt menționate în cazierul comercial sunt, în principal:
►    denumirea operatorului economic/profesionistului, cu indicarea tuturor datelor de identificare, adresa sediului social, adresa punctului de lucru;
►    seria/numărul şi data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
►    numărul şi data ordinului sau deciziei emise în baza procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
►    descrierea abaterii;
►    indicarea actului normativ încălcat/articolului/alineatului/literei;
►    sancţiunea aplicată, cu indicarea actului normativ/articolului/alineatului/literei, a cuantumului şi, dacă este cazul, cu precizarea minimului aplicat în cazul în care actul normativ permite aplicarea minimului;
►    indicarea măsurilor dispuse;
►    indicarea sancţiunilor complementare.

Informația se poate suplimenta și cu instanţa şi numărul de dosar, în cazul în care procesul-verbal de constatare a contravenţiei, ordinul sau decizia este contestat, precum și cu data radierii.

Conform Ordinului, înregistrarea se operează în termen de maximum 2 zile de la data comunicării procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
       
Publicitatea datelor din cazierul comercial       

Conform Ordinului, ANPC va putea face publice datele din cazierul comercial după expirarea termenului legal de contestare a procesului-verbal de constatare a contravenţiei sau rămânerea definitivă a hotărârii instanţei prin care a fost respinsă plângerea operatorului economic.
       
Eliberarea extrasului de cazier comercial și rectificarea datelor înscrise în cazierul comercial       

Operatorul economic poate solicita eliberarea extrasului de cazier comercial prin depunerea, electronic sau personal, a unei cereri la orice structură subordonată ANPC care are obligația să transmită operatorului economic răspunsul privind cererea în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

În cazul în care operatorul economic constată că datele înscrise în cazierul comercial nu corespund situației reale sau dacă înregistrarea acestora nu s-a făcut cu respectarea dispoziţiilor legale, poate solicita rectificarea datelor înscrise printr-o cerere motivată și însoțită de documente doveditoare. Ordinul nu prevede însă și un termen în care ANPC trebuie să rectifice datele înscrise eronat în cazierul comercial.
       
Radierea  datelor înscrise în cazierul comercial       

Ordinul stabilește două cazuri de radiere a datelor înscrise în cazierul comercial, respectiv:
►    anularea documentului de control de către instanța de judecată, prin hotărâre definitivă;
►    trecerea a 3 ani de la data înregistrării datelor în cazierul comercial, în cazul în care documentul de control nu a fost contestat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1610 / 7742
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari
    LegiTeam: MPR|Partners is looking for consultancy lawyers
    Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Instanțele de judecată și procedura arbitrală. Reguli și principii, competența punctuală a instanțelor judecătorești în contextul existenței unei convenții arbitrale valide, probleme practice” | Curs online, în intervalul 16 octombrie – 30 noiembrie
    VIDEO | Dicționar de arbitraj: Numirea arbitrilor (Powered by ZRVP)
    Saga ‘Micula vs Statul român - partea întâi’, a ajuns la final | Tribunalul arbitral a declarat închisă procedura cererii de interpretare a hotărârii arbitrale pronunțată în litigiul ICSID - ARB ̸ 05 ̸ 20. Frații Micula nu recunosc respectarea integrală a acesteia și cer executarea silită a României în SUA pentru cca. 100 milioane USD. Ce avocați au fost în acest arbitraj și ce onorarii au primit
    Duncea, Ștefănescu & Asociații anunță noi promovări | Radu Nicolescu devine Partener al firmei de avocatură, alți 2 avocați urcă în poziția de Managing Associate
    ‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, TZA, NNDKP și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2023. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
    Cum te poți alătura firmei Mitel & Asociații ca tânăr stagiar și ce te așteaptă după | Magda Dima, Partener: ”Vrem să atragem jucători de echipă determinați și pasionați, viitori profesioniști ai Dreptului compatibili cu cerințele, standardele și principiile societății. Ne dorim alături avocați deschiși, care se pot adapta la situații neprevăzute, sunt proactivi, competitivi și conștienți de responsabilitatea pe care o au față de clienți”
    Asocierea firmelor de avocați care apără România în arbitrajul ICSID inițiat de Clara Petroleum va primi anul acesta 841.259 E. Onorarii între 100 și 180 E ̸ oră ̸ om în litigiul arbitral generat de un acord de concesiune petrolieră încheiat cu Agenția Națională pentru Resurse Minerale
    Avocatul joacă unul dintre cele mai importante roluri pentru păstrarea echilibrului în democrație, însă profesia a cunoscut o pierdere constantă a prestanței în raport cu rolul său în societate și în statul de drept | Octavian Popescu: Cred că toți cei implicați în conducerea profesiei trebuie să promoveze politici care să aibă aptitudinea de a crea și menține independența acestei profesii. Scopul comun este dezvoltarea avocaturii și menținerea statutului de elită intelectuală
    CMS European M&A Outlook 2024: între optimism și îngrijorare | Așteptările privind încheierea de tranzacții sunt mixte, pe fondul incertitudinii economice, dar fondurile de private equity sunt în special optimiste
    Avocații trebuie să fie uniți, să evolueze și să decidă împreună direcțiile în care merge profesia | Valeriu Mina, partener NNDKP: Este nevoie de oameni care au dorința și energia să ajute la rezolvarea problemelor, fiind determinați să ofere parte din timpul lor în acest scop. În acest moment al carierei mele am dorința, energia și disponibilitatea de a mă alătura colegilor noștri în componența organelor de conducere ale Baroului București pentru a asigura evoluția profesiei și consolidarea comunității de profil
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...