ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consiliul consultativ, o oportunitate de creștere pentru antreprenori

28 Ianuarie 2019   |   Florentina Șușnea, Managing Partner, PKF Finconta

Alcătuirea unui consiliu consultativ reprezintă o oportunitate pentru multe categorii de afaceri și nu ar trebui considerată o bătaie de cap.

 
 
În România abordarea unui subiect precum consiliul consultativ (Board of Advisors) nu este simplă. De la traducerea  termenului din limba engleză până la conversia acestuia în practica de business. Reflexele de semantică și cultură locală de afaceri nu par să țină cu noi. Și totuși, sub impactul globalizării și răspândirii noilor modele de business subiectul impune o necesară actualitate.

Mediul de afaceri tot mai competitiv obligă companiile să exploreze opțiuni de creștere. Rapid, acestea pot fi de două feluri: 1. urgent-operaționale ca acțiuni sau 2. strategic-orientate ca decizii.  Din această a doua categorie face parte și consiliul consultativ. Rolul acestuia este să ghideze, să consilieze și să sfătuiască directorul general/CEO-ul și echipa de management cu privire la direcția de dezvoltare a companiei.


Spre deosebite de binecunoscută ședință formală a consiliului de administrație, format din directorii departamentelor, în cazul consiliului consultativ rolul este unul informal și iar componența este alcătuită din oameni cu senioritate și experiență în diferite arii de expertiză.

Consiliu director vs. consiliu consultativ

Spre deosebire de consiliul director, unde fiecare membru este ales de acționari, are responsabilități definite legal, care sunt complementate de regulamente interioare, consiliul consultativ este relativ ușor de format, nu-i ancorează legal pe consilieri și are beneficiul unor oameni cu experiență care să ajute la creșterea afacerii. Consilierii sunt aleși personal de CEO și de echipa de conducere, numărul lor poate crește sau scădea, deoarece pot fi cu ușurință înlocuiți în funcție de nevoile companiei.

Un consiliu consultativ costă mai puțin

Membrii consiliului director primesc o remunerație importantă și pot fi trași la răspundere pentru comiterea unor eventuale erori. Consilierii nu pot fi trași la răspundere și prin urmare nu sunt plătiți în aceeași măsură. Cele mai des întâlnite forme de recompensare a aportului adus constau în acțiuni în cadrul companiei sau o mică remunerație.

Consilierii cu rol consultativ sunt cel mai des întâlniți în cazul startup-rilor sau companiilor mici, caz în care contribuția lor este benevolă și este uneori recompensată doar cu recunoștința antreprenorilor.

Consilierii ajută pentru că fie au afinități personale cu antreprenorul pe care îl ajută, fie le place misiunea afacerii pentru care consiliază. Întâlnirile cu consilierii au un caracter simplu, informal și destins. Abordarea este de ansamblu și oferă antreprenorilor o imagine strategică.

Priorități și responsabilități

Baza legală a colaborării cu membrii consiliului director le impune prioritatea nevoilor organizației și ale acționarilor acesteia în fața nevoilor angajaților. În schimb, consiliul consultativ nu are o asemenea datorie față de companie; direcționarea, îndrumarea și consilierea CEO-ului și a echipei manageriale reprezintă prioritatea principală a acestuia.

Alcătuirea unui consiliu consultativ reprezintă o oportunitate pentru multe categorii de afaceri și nu ar trebui considerată o bătaie de cap. Această abordare este pentru companii o șansa rară de a construi o echipă calificată de mentori loiali care să susțină cu sfaturi pertinente dezvoltarea companiei. Crearea unui consiliu consultativ aduce pentru companiile antreprenoriale o oportunitate de creștere accelerată prin accesarea experienței profesioniștilor independenți.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10149 / 10156
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...