ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consiliul consultativ, o oportunitate de creștere pentru antreprenori

28 Ianuarie 2019   |   Florentina Șușnea, Managing Partner, PKF Finconta

Alcătuirea unui consiliu consultativ reprezintă o oportunitate pentru multe categorii de afaceri și nu ar trebui considerată o bătaie de cap.

 
 
În România abordarea unui subiect precum consiliul consultativ (Board of Advisors) nu este simplă. De la traducerea  termenului din limba engleză până la conversia acestuia în practica de business. Reflexele de semantică și cultură locală de afaceri nu par să țină cu noi. Și totuși, sub impactul globalizării și răspândirii noilor modele de business subiectul impune o necesară actualitate.

Mediul de afaceri tot mai competitiv obligă companiile să exploreze opțiuni de creștere. Rapid, acestea pot fi de două feluri: 1. urgent-operaționale ca acțiuni sau 2. strategic-orientate ca decizii.  Din această a doua categorie face parte și consiliul consultativ. Rolul acestuia este să ghideze, să consilieze și să sfătuiască directorul general/CEO-ul și echipa de management cu privire la direcția de dezvoltare a companiei.


Spre deosebite de binecunoscută ședință formală a consiliului de administrație, format din directorii departamentelor, în cazul consiliului consultativ rolul este unul informal și iar componența este alcătuită din oameni cu senioritate și experiență în diferite arii de expertiză.

Consiliu director vs. consiliu consultativ

Spre deosebire de consiliul director, unde fiecare membru este ales de acționari, are responsabilități definite legal, care sunt complementate de regulamente interioare, consiliul consultativ este relativ ușor de format, nu-i ancorează legal pe consilieri și are beneficiul unor oameni cu experiență care să ajute la creșterea afacerii. Consilierii sunt aleși personal de CEO și de echipa de conducere, numărul lor poate crește sau scădea, deoarece pot fi cu ușurință înlocuiți în funcție de nevoile companiei.

Un consiliu consultativ costă mai puțin

Membrii consiliului director primesc o remunerație importantă și pot fi trași la răspundere pentru comiterea unor eventuale erori. Consilierii nu pot fi trași la răspundere și prin urmare nu sunt plătiți în aceeași măsură. Cele mai des întâlnite forme de recompensare a aportului adus constau în acțiuni în cadrul companiei sau o mică remunerație.

Consilierii cu rol consultativ sunt cel mai des întâlniți în cazul startup-rilor sau companiilor mici, caz în care contribuția lor este benevolă și este uneori recompensată doar cu recunoștința antreprenorilor.

Consilierii ajută pentru că fie au afinități personale cu antreprenorul pe care îl ajută, fie le place misiunea afacerii pentru care consiliază. Întâlnirile cu consilierii au un caracter simplu, informal și destins. Abordarea este de ansamblu și oferă antreprenorilor o imagine strategică.

Priorități și responsabilități

Baza legală a colaborării cu membrii consiliului director le impune prioritatea nevoilor organizației și ale acționarilor acesteia în fața nevoilor angajaților. În schimb, consiliul consultativ nu are o asemenea datorie față de companie; direcționarea, îndrumarea și consilierea CEO-ului și a echipei manageriale reprezintă prioritatea principală a acestuia.

Alcătuirea unui consiliu consultativ reprezintă o oportunitate pentru multe categorii de afaceri și nu ar trebui considerată o bătaie de cap. Această abordare este pentru companii o șansa rară de a construi o echipă calificată de mentori loiali care să susțină cu sfaturi pertinente dezvoltarea companiei. Crearea unui consiliu consultativ aduce pentru companiile antreprenoriale o oportunitate de creștere accelerată prin accesarea experienței profesioniștilor independenți.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9964 / 9971
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
Țuca Zbârcea & Asociații Tax câștigă premiul „Firma Anului în Domeniul Prețurilor de Transfer”
Bulboacă & Asociații iși reafirmă poziția de forță strategică prin avansarea Roxanei Tiutiu la poziția de Managing Associate și a Ralucăi Ilie-Antonescu la poziția de Counsel
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...