Instituţiile Ministerului Muncii au termen 15 august pentru implementarea comunicării digitale cu cetăţenii
09 Iulie 2020 AGERPRES
Ministrul Muncii a subliniat că cetăţenii care doresc să continue să vină la instituţii pentru a transmite actele necesare eliberării unui document vor putea să facă acest lucru.
Instituţiile din subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) au termen până la 15 august pentru a implementa un sistem digital de comunicare cu cetăţenii prin care aceştia să facă doar o singură deplasare la instituţie pentru obţinerea documentului solicitat, a transmis ministrul de resort, Violeta Alexandru.
"Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. (...) Aşadar, cei care doresc să comunice electronic cu instituţiile din coordonarea mea, aşa vom proceda. Cât mai comod pentru dânşii pentru că pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile instituţiilor, vom comunica. Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat!", a scris Violeta Alexandru pe Facebook.
"Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. (...) Aşadar, cei care doresc să comunice electronic cu instituţiile din coordonarea mea, aşa vom proceda. Cât mai comod pentru dânşii pentru că pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile instituţiilor, vom comunica. Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat!", a scris Violeta Alexandru pe Facebook.
Sistemul de comunicare digitală implementat la instituţiile subordonate Ministerului Muncii presupune următoarele etape: descărcarea formularului de pe pagina de internet a instituţiei; tipărirea, semnarea şi scanarea formularului, sau completarea formularului online; ataşarea celorlalte documente existente în lista de pe site; trimiterea către instituţie a unui e-mail care conţine toate documentele necesare; procesarea solicitării, de către instituţie; deplasarea unică a solicitantului la instituţie, pentru identificarea acestuia şi predarea documentului solicitat.
Ministrul Muncii a susţinut că în urma implementării acestui sistem, cetăţenii care doresc vor putea să comunice electronic cu instituţiile Ministerului Muncii.
"Digitalizăm, simplificăm şi debirocratizăm la Ministerul Muncii. (...) vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ce solicit. (...) Cei care vor să meargă pe acest drum, înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. (...) Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii. Cetăţenii care beneficiază de drepturi şi servicii din partea Caselor de Pensii/Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă/Autorităţii pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale, vor putea să comunice electronic cu aceste instituţii. Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat", a scris Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a subliniat că cetăţenii care doresc să continue să vină la instituţii pentru a transmite actele necesare eliberării unui document vor putea să facă acest lucru.
"Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente. Le mulţumesc colegilor din instituţii, cetăţenilor şi experţilor în domeniu care au avut un cuvânt de spus în finalizarea ordinului. Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!", a menţionat Violeta Alexandru.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9441 / 10296 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





