
Oros: Schema “Reţetă consacrată” e accesibillă tuturor;trebuie respectate standardele de calitate pentru produse,indiferent unde se fac
21 Septembrie 2021
AgerpresConform ministrului de resort, în cadrul Programului de tranziţie, pentru perioada 2021 - 2022, din cele 3,2 miliarde de euro alocate, peste un miliard de euro merge către capacităţile de depozitare şi procesare, "în primul rând în ferme".
"Reţeta consacrată" este o schemă accesibilă tuturor prin care îi obligăm pe aceia care au un produs cu specificitate românească, indiferent unde îl fac, să respecte aceste standardele de calitate, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros.
"Avem o altă schemă accesibilă tuturor - Reţeta consacrată, care respectă toate cerinţele Regulamentelor Uniunii Europene. Dacă producătorul aplică la o schemă de calitate voluntară, ea este valabilă tuturor produselor care se comercializează în Uniunea Europeană. Până acum, existau doar nişte standarde obligatorii doar pentru cei care produceau în ţară, iar cei care produceau un anumit produs în altă parte nu erau obligaţi să respecte aceste standarde. De aceea, prin Reţeta consacrată obligăm pe toţi cei care au un produs care are specificitate românească, indiferent unde îl fac, să respecte aceste standarde. Mai avem încă două scheme de calitate în discuţii la Comisie şi când vom finaliza discuţiile le vom comunica şi pe acelea", a afirmat Oros.
Conform ministrului de resort, în cadrul Programului de tranziţie, pentru perioada 2021 - 2022, din cele 3,2 miliarde de euro alocate, peste un miliard de euro merge către capacităţile de depozitare şi procesare, "în primul rând în ferme".
"Făcând anul trecut o analiză a nevoilor, am constatat că sunt mai multe nevoi şi mai multe priorităţi care trebuie luate în considerare şi finanţate consistent în următoarea perioadă de timp. De aceea, în Programul de tranziţie pentru perioada 2021 - 2022, din cele 3,2 miliarde de euro alocate, peste un miliard de euro este pentru capacităţile de depozitare şi procesare, în primul rând în ferme. Noi ne dorim ca fermierii, producătorii de produse primare să fie primii beneficiari ai acestor măsuri de depozitare şi procesare. Apoi, am constatat că produsele româneşti, locale, tradiţionale sunt foarte slab promovate. Din banii care au fost alocaţi în perioada 2014 - 2020 pentru promovarea Măsurii 3 nu a fost accesat niciun euro. Singura modalitate de a utiliza bani europeni pentru a promova produsele româneşti este aceea de a promova scheme de calitate fie europene, fie naţionale, voluntare, care creează un avantaj pentru producătorii români dintr-o anumită zonă. Am păstrat sumele în program, nu le-am orientat spre alte programe, deşi nu au fost consumate, am notificat la Comisie şi am obţinut ca produsul tradiţional să fie eligibil pentru această măsură, astfel încât toţi cei care promovează produse tradiţionale să acceseze această Schemă de calitate şi să beneficieze de bani europeni", a menţionat Oros.
Acesta a adăugat că o altă modalitate de promovarea a produselor româneşti o reprezintă achiziţiile publice.
"Această strategie am gândit-o cu mediul asociativ şi utilizarea banilor europeni pentru promovarea produselor româneşti prin scheme de calitate este doar una din modalităţi. Achiziţiile publice reprezintă cealaltă modalitate. Avem o piaţă publică de câteva miliarde de euro în fiecare an care nu a fost exploatată. Am reuşit să promovăm şi această idee şi sunt multe Unităţi Administrativ- Teritoriale care folosesc acest mecanism în aşa fel încât achiziţiile de produse pe scheme de calitate româneşti să fie punctate mai bine şi să câştige acele achiziţii publice. Dorim ca pentru piaţa publică locală, pentru toate achiziţiile care se fac pentru instituţiile din subordinea unei primării sau Consiliu judeţean, produsele locale pe scheme de calitate să obţină punctaj mai mare, să fie avantajate faţă de alte produse şi astfel o să încercăm să diminuăm acel fenomen în care o singură firmă câştigă o licitaţie pentru produse în şcoli, iar produsele sunt din afara ţării", a spus Adrian Oros.
Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, susţine, marţi o conferinţă de presă, cu tema promovării produselor agricole şi alimentare româneşti.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5902 / 9630 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...