
Turcan: Am semnat contractul de finanţare pentru proiectul de integrare a tuturor informaţiilor de servicii şi beneficii sociale
27 Aprilie 2021
AgerpresMinistrul Muncii a arătat că după implementarea acestui proiect solicitanţii de servicii sociale nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la ghişeele instituţiilor.
Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, a semnat marţi contractul de finanţare pentru realizarea primului hub de servicii publice electronice care va integra toate informaţiile privind serviciile şi beneficiile sociale, potrivit informaţiilor publicate de ministrul de resort pe Facebook.
"Primul Hub de servicii publice electronice care va integra toate informaţiile privind serviciile şi beneficiile sociale va fi implementat în România, până la finalul anului 2023. Am semnat astăzi (marţi, n.r.) contractul de finanţare pentru demararea proiectului în valoare de 133 milioane de lei, proiect de care vor beneficia peste 2 milioane de cetăţeni şi furnizori de servicii sociale, publici şi privaţi. Interacţiunea beneficiarilor cu ministerul şi instituţiile aflate în subordine şi coordonare se va realiza astfel printr-un singur punct de contact, pe portalul ministerului", a menţionat Raluca Turcan.
Ministrul Muncii a arătat că după implementarea acestui proiect solicitanţii de servicii sociale nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la ghişeele instituţiilor.
"Oamenii nu vor mai avea nevoie să vină la ghişeu pentru a depune cererile de beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale, dosarele cu hârtii vor deveni dosare electronice şi vor putea fi consultate oricând online. Mai mult, implementarea Hub-ului de servicii înseamnă şi crearea unei platforme de interconectare între minister şi instituţiile din subordine. Se pun astfel bazele unei administraţii publice moderne şi eficiente, care are rolul de a creşte calitatea serviciilor electronice oferite cetăţenilor şi de a reduce timpul de soluţionare a cererilor", a precizat Raluca Turcan.
Ministrul Muncii a subliniat că cetăţenii vor putea astfel să afle în timp real status-ul specific al cererii lor.
"Noua platformă va asigura instrumentele necesare pentru verificări încrucişate de date, care să asigure mecanisme de prevenţie, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă şi care să furnizeze date corecte. În acelaşi timp, cetăţenii şi firmele vor putea afla în timp real, la momentul depunerii solicitărilor, care este statusul specific al cererii (dacă au mai beneficiat în trecut, dacă există suprapuneri cu alte beneficii, condiţionalităţi legate de drepturile legale etc.). O altă facilitate a Hub-ului de servicii vizează asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice în plan intern, naţional şi european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene), astfel încât să se asigure gestionarea unitară a informaţiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate din fonduri publice. Acesta este, până în acest moment, cel mai important proiect de digitalizare demarat la nivelul Ministerului Muncii. Ne-am propus ca, în perioada următoare, să atragem fonduri europene pentru digitalizarea tuturor instituţiilor care ţin de Ministerul Muncii", a încheiat Raluca Turcan.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7158 / 9795 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...