
Violeta Alexandru: Cer Inspecţiei Muncii să iasă pe teren să verifice respectarea programului decalat de venire-plecare de la serviciu
06 Noiembrie 2020
AgerpresEa a cerut Inspecţiei Muncii să efectueze astfel de controale în toate oraşele.
Reprezentanţii Inspecţiei Muncii trebuie să efectueze controale la companiile cu mai mult de 50 de angajaţi, pentru a verifica felul în care se respectă prevederea legală privind decalarea cu o oră a programului angajaţilor pentru evitarea aglomerării în spaţiile de lucru, a declarat, vineri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, într-o conferinţă de presă.
"Programul decalat de venire şi plecare de la serviciu - şi aceasta este o măsură luată pentru a proteja sănătatea angajaţilor. (...) Cer Inspecţiei Muncii să verifice aceste lucruri. O spun direct: sunt foarte atentă la activitatea Inspecţiei Muncii. În această perioadă, mai mult ca oricând, Inspecţia Muncii trebuie să fie şi ea la dispoziţia şi aproape de angajatori. Acolo unde se justifică, să fie fermă. Unde este cazul să ofere explicaţii şi să sprijine angajatorul, îi cer Inspecţiei Muncii să facă acest lucru. Trebuie să iasă pe teren! Nu avem cum să verificăm decalarea programului de lucru cu un interval de o oră între grupele de angajaţi pe care le organizează angajatorul decât dacă mergem pe teren. Nu există altă metodă de a verifica dacă această prevedere se respectă decât mergând pe teren şi lucrând, colaborând cu angajatorul pentru a putea pune în practică această prevedere", a afirmat Violeta Alexandru.
Ea a cerut Inspecţiei Muncii să efectueze astfel de controale în toate oraşele.
"Constat că activitatea Inspecţiei Muncii nu este în acest moment la nivelul pe care îl aşteptam, doar în Bucureşti au fost controlaţi 1.144 de agenţi economici din 3.169 - mă refer, căci aşa este prevederea legislativă, la angajatorii cu peste 50 de angajaţi. Controalele nu trebuie să fie doar în câteva oraşe, trebuie să fie peste tot. E vorba despre angajatori mari, deci se presupune că mediile urbane trebuie în special să fie atent analizate, dar şi angajatorii care au sediul de lucru în proximitatea oraşelor mari, în zonele metropolitane. Inspectorii de muncă ştiu clar să-şi facă un plan în acest sens, le spun doar că voi fi atentă şi voi urmări în ce măsură duc la îndeplinire ceea ce le cere prevederea legislativă", a precizat Alexandru.
De asemenea, şeful de la Muncă a solicitat angajatorilor să aplice măsura decalării cu o oră a programului de lucru al angajaţilor.
"Dorinţa noastră este să se respecte prevederile privind decalarea programului de lucru. Este rolul angajatorului şi de aceea am insistat că în acest moment cheia cea mai importantă pe care o văd în depăşirea perioadei actuale este un parteneriat între Guvernul liberal şi angajatori, bineînţeles cu angajaţii aproape. Dacă angajatorul se eschivează şi nu-şi asumă nicio responsabilitate în perioada următoare, (...) ar fi de preferat ca între angajator şi angajat să fie cu adevărat o relaţie de încredere, iar angajatorul să-şi asume un rol activ în perioada următoare. Prin urmare, conform deciziilor luate, angajatorul trebuie să organizeze echipa de lucru, în măsura în care are peste 50 de angajaţi, de aşa manieră încât să-i grupeze şi să intre, respectiv să plece de la serviciu, cu un decalaj de o oră între aceste grupe care se deplasează acasă, respectiv vin, şi să evite aglomerarea în incinta spaţiului de lucru", a menţionat aceasta.
În plus, instituţiile din subordinea Ministerului Muncii vor trebui să se asigure că acei cetăţeni care vin la sediul acestora respectă măsura de distanţare socială.
"Aglomerările la intrarea în sediile instituţiilor publice - mă refer la angajaţi - în mod evident, le solicit mai ales colegilor mei angajaţi mai ales din casele de pensii, din AJPIS-uri, din AJOFM-uri să evite şi să se implice, pornind de la şefi, în a asigura distanţarea corespunzătoare în rândul cetăţenilor care ne vizitează", a adăugat Violeta Alexandru.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8457 / 9807 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...