Virgil Popescu: Aştept cu interes factura lunii februarie să văd dacă promisiunile furnizorilor de energie sunt onorate
26 Februarie 2021 Agerpres
"Aştept cu interes factura lunii februarie să văd dacă promisiunile tuturor furnizorilor sunt onorate. Şi eu cred în buna credinţă a acestora că vom avea acele discounturi în facturi. Mă aştept să văd o scădere de preţuri în februarie", a declarat Virgil Popescu într-o conferinţă având ca temă liberalizarea pieţei de energie.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, estimează că în luna februarie facturile la energia electrică vor scădea şi spune că aşteaptă factura pentru a doua lună a anului pentru a vedea dacă furnizorii îşi respectă promisiunile privind acordarea discounturilor.
"Aştept cu interes factura lunii februarie să văd dacă promisiunile tuturor furnizorilor sunt onorate. Şi eu cred în buna credinţă a acestora că vom avea acele discounturi în facturi. Mă aştept să văd o scădere de preţuri în februarie", a declarat Virgil Popescu într-o conferinţă având ca temă liberalizarea pieţei de energie.
Acesta a subliniat că "au fost nişte bâlbe" în procesul de liberalizare a energiei, nişte ordine ale autorităţii de reglementare în domeniu, care erau imposibil de pus în practică, deoarece nu se poate "peste noapte", într-o lună, să muţi 6 milioane de clienţi dintr-o piaţă reglementată într-o piaţă a serviciului universal şi apoi să spui că în cursul lunii ianuarie aceşti clienţi trebuie să opteze pentru piaţa centralizată, piaţa serviciului universal fiind mai scumpă.
"S-a încercat apoi prelungirea la trei luni. Nici trei luni nu au fost de ajuns. Am intervenit încă din decembrie, împreună cu Consiliul Concurenţei, ne-am întâlnit cu ANRE, cu jucătorii din piaţă şi cred că s-a găsit o soluţie bună, care ar trebui să ofere rezultate începând din februarie. În ianuarie ordinul de modificare a reglementării de liberalizare a fost aprobat de ANRE şi practic factura lunii ianuarie nu a putut să ţină cont de acest ordin. Începând cu februarie, mă aştept ca în factura românilor să apară acel discount de la preţul serviciului universal către cel mai bun preţ concurenţial pe care furnizorul de energie electrică îl are în piaţă şi cu ocazia asta să avem corecţii la facturile care au fost emise în ianuarie. Timp de 6 luni fiecare furnizor are obligaţia să transmită lună de lună cea mai bună ofertă din piaţa concurenţială, împreună cu un formular de acceptare a ofertei. În momentul în care consumatorul este convins că doreşte acea ofertă bifează acceptarea, trimite înapoi pe cheltuiala furnizorului şi această trecere din serviciul universal a fost făcută. Are avantajul că timp de şase luni acel discount este oferit de către furnizor. Va apărea diferenţiat discountul de preţ de la serviciul universal către preţul concurenţial", a explicat ministrul la conferinţa organizată de DC News Media Group.
El a menţionat că, în cazul în care timp de şase luni nu s-a făcut această trecere, din luna a şaptea discountul dispare, iar factura va fi mai mare.
Ministrul Energiei a mai semnalat că, în opinia sa, cea mai importantă barieră care există în calea liberalizării este conservatorismul românilor, faptul că preferă să mai aştepte, să mai vadă, să se mai gândească.
"Nu suntem încă probabil pregătiţi pentru aşa ceva. Am văzut un sondaj de opinie în care 70% dintre români spun că sunt mulţumiţi de furnizorul actual. Asta ce îmi spune mie? Ok, este posibil, furnizorii au servicii bune, dar asta înseamnă că nu sunt 100% dispuşi să se mute la alt furnizor, să caute alt furnizor. Eu cred că ar trebui să înceapă. Şi asta am încercat din punctul de vedere al Ministerului Energiei şi Consiliului Concurenţei: să punem în centrul liberalizării clientul şi să punem furnizorii, să-i obligăm să se bată pe clienţi şi nu clienţii pe furnizor, cum încercase ANRE la început. Şi asta cred eu că este esenţa liberalizării, să existe o bătălie între furnizori pentru piaţa consumatorilor şi asta dorim să fie, pentru că atunci când există competiţie va scădea şi preţul în piaţă", a mai afirmat ministrul Energiei.
Totodată, acesta a menţionat că Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei ar putea să modifice puţin acel comparator de tarife astfel încât să fie mai accesibil pentru clientul care nu are cunoştinţe de energie, care nu ştie să citească acea factură, şi să vină în spirjinul lui cu versiunea simplificată a facturii, cu preţul efectiv, cu toate costurile incluse, să poată să compare acelaşi lucru de la fiecare furnizor în parte.
ANRE a aprobat în ianuarie un Ordin conform căruia clienţii casnici care nu au schimbat contractul vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor lor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat.
"Astfel, clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin până la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică", precizau reprezentanţii ANRE.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 8220 / 10295 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





