ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Vouchere de proprietate intelectuală pentru IMM -uri cu sediul în Uniunea Europeană, în valoare de până la 2250 eur, prin schema de finanțare “Ideas Powered for Business”

27 Ianuarie 2022   |   Zsófia Judit Halmágyi – Consilier în proprietate intelectuală - Simion & Baciu

Ediția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:

 
 
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) cu sediul în Uniunea Europeană pot obține subvenții pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, în perioada 10 ianuarie 2022 - 16 decembrie 2022, prin Fondul „Ideas Powered for Business”, pus în aplicare de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).

Ediția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:

•    Voucher 1 în valoare totală de 1,500 EUR pentru utilizare în legătură cu mărcile și desenele sau modele industriale care acoperă după cum urmează:


o    Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele de depunere a cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor industriale, taxele suplimentare de clasă, precum și taxele de examinare, înregistrare, publicare și amânare a publicării la nivel național, regional și la nivelul UE;
o    Rambursare în proporție de 50 % pentru taxele de bază privind depunerea cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor industriale, taxele de desemnare și taxele de desemnare ulterioare în afara UE, aplicate de Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale – OMPI. (Taxele de desemnare pentru țările UE sunt excluse, la fel ca taxele de prelucrare percepute de oficiul de origine.)

•    Voucher 2 în valoare totală de 750 EUR pentru utilizare în legătură cu brevete care acoperă o rambursare în proporție de 50 % pentru taxele privind activitățile anterioare acordării unei subvenții pentru un brevet (de exemplu, depunere, căutare și examinare), taxele aferente subvenției și taxele de publicare la nivel național.

De asemenea, IMM-urile pot solicita o rambursare în proporție de 90% pentru taxele asociate serviciilor de prediagnoză de proprietate intelectuală (IP Scan), în situația în care astfel de servicii sunt oferite de oficiul național. Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci din România nu oferă servicii de IP Scan.

IMM-urile, conform definiției oficiale din Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei, sunt întreprinderile care au mai puțin de 250 de angajați și fie au fie o cifră de afaceri anuală care nu depășește 50 de milioane EUR, fie un bilanț total anual care nu depășește 43 de milioane EUR.

Pentru a beneficia de subvenție, este necesară crearea unui cont de utilizator pe pagina web dedicată Fondului pentru IMM-uri , urmată de depunerea online a cererii de subvenție, însoțită de documentele justificative în format PDF: extras de cont al întreprinderii, certificatul de TVA sau certificatul național de înregistrare al întreprinderii și declarația pe propria răspundere (în cazul în care cererea de subvenție se depune prin reprezentant). €

Fondurile sunt limitate și se acordă pe principiul „primul venit, primul servit”. Conform informațiilor de pe pagina web dedicată Fondului pentru IMM-uri, subvenția se acordă în termen de cel mult 15 zile lucrătoare. Costurile aferente taxelor oficiale aplicabile activităților legate de proprietate intelectuală, efectuate înainte de obținerea deciziei de subvenție nu pot fi rambursate.

Ulterior primirii deciziei de acordare a subvenției și a voucherului, IMM-urile trebuie să solicite și să achite cel puțin una dintre activitățile care fac obiectul subvenției, urmată de depunerea formularului de rambursare, în interiorul unei perioade de 4 luni, calculată de la momentul acordării subvenției, numită perioada de activare. (Perioada de valabilitate a voucherului poate fi prelungită cu o perioadă adițională de 2 luni, prin depunerea unei cereri în acest sens, cel târziu în ultimele 30 de zile din perioada inițială de 4 luni.)

După activarea voucherului prin depunerea cererii de rambursare a taxelor achitate inițial (conform pașilor menționați în paragraful anterior), IMM-urile dispun și de o perioadă de punere în aplicare de 6 luni în cazul Voucherului 1, respectiv de 12 luni în cazul Voucherului 2, pentru a efectua plata și a solicita rambursarea oricăror altor taxe care nu au fost achitate și respectiv solicitate la rambursare în perioada de 4 luni menționată anterior,  fie aferente activităților deja incluse în voucherul activat, fie unor activități suplimentare.

Contravaloarea subvenției va fi recepționată în contul bancar al IMM-ului în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de rambursare, sub condiția aprobării informațiilor și documentelor depuse.

Mai multe informații despre Fondul pentru IMM-uri “Ideas Powered for Business SME Fund”, condițiile de participare și pașii procedurali pot fi consultate în următoarele linkuri:
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/sme-fund
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/help-sme-fund-2022
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/grants-sme-fund-2022.

Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o inițiativă lansată de EUIPO în contextul pandemiei, menită să sporească competivitatea IMM-urilor prin oferirea unui sprijin financiar în materie de proprietate intelectuală și să contribuie la conștientizarea beneficiilor protejării și gestionării corecte a drepturilor de proprietate intelectuală.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 930 / 17358
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    PwC România și D&B David și Baias au asistat Fiterman Pharma în vânzarea portofoliului de produse Uractiv către Terapia
    Mușat & Asociații continuă tradiția organizării conferințelor din seria „Parteneriat în insolvență – opțiune sau necesitate?”. Temele dezbătute au avut ca punct de pornire cazuistica din portofoliul firmei, dublată de interpretări jurisprudențiale novatoare și de opinii exprimate de cei mai respectați practicieni în domeniu
    Echipa de litigii a firmei Bondoc și Asociații SCA anunță un nou succes în materia eligibilității cheltuielilor în mecanismul de finanțare europeană
    LegiTeam: Simion & Baciu is loooking for an associate | Corporate, M&A
    Americanii de la Lear Corporation au fost asistați de avocații Mitel & Asociații în tranzacția de preluare a firmei Thagora Technology. Partenerii Mădălina Mitel și Șerban Șuchea au coordonat echipa care a dus proiectul la final
    LegiTeam | Simion & Baciu is looking for a new colleague (Consumer protection & Advertising)
    Activitate intensă în practica de Employment de la Mitel & Asociații, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Mădălina Mitel, Partener: Echipa noastră are o vastă experiență în toate domeniile de activitate, clienții fiind activi într-o multitudine de domenii economice. Această experiență ne conferă o viziune globală asupra dinamicii pieței de profil, a necesităților acesteia și a modului în care ele pot fi satisfăcute
    Mandate provocatoare, soluții creative și multe proiecte cu un caracter profund de noutate în practica de Pharma & Life Sciences de la Guia Naghi și Partenerii | De vorbă cu Manuela Guia (managing partner) și Tudor Nacev (managing associate) despre modul în care lucrează echipa, proiectele în care avocații acționează ca parteneri strategici ai clienților și provocările cu care s-ar putea confrunta jucătorii din acest sector
    Soluție definitivă obținută de D&B David și Baias într-o dispută fiscală complexă pentru un dezvoltator imobiliar: Instanțele de judecată cenzurează dubla impozitare și alte neregularități ale unor acte de impunere
    POPESCU & ASOCIAȚII obține o victorie importantă pentru clientul Rotary Construcții, într-un dosar la Curtea de Arbitraj Internațional. În dispută, un contract FIDIC complex, cu o valoare de cca 100 mil. lei
    Hotărârea definitivă în dosarul Colectiv închide un capitol important al justiției române | Avocații ZRVP au asigurat asistența juridică pentru 45 de supraviețuitori și persoane apropiate victimelor în cadrul unuia dintre cele mai mari și complexe proiecte pro bono desfășurate în România: 6 ani de procese, peste 150 de termene de judecată, peste 3.000 de ore de asistență juridică în materie penală
    Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...