
Vouchere de proprietate intelectuală pentru IMM -uri cu sediul în Uniunea Europeană, în valoare de până la 2250 eur, prin schema de finanțare “Ideas Powered for Business”
27 Ianuarie 2022
Zsófia Judit Halmágyi – Consilier în proprietate intelectuală - Simion & BaciuEdiția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:
![]() |
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) cu sediul în Uniunea Europeană pot obține subvenții pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, în perioada 10 ianuarie 2022 - 16 decembrie 2022, prin Fondul „Ideas Powered for Business”, pus în aplicare de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).
Ediția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:
• Voucher 1 în valoare totală de 1,500 EUR pentru utilizare în legătură cu mărcile și desenele sau modele industriale care acoperă după cum urmează:
Ediția 2022 a Fondului „Ideas Powered for Business”, cu un buget estimat la 16,000,000 EUR, oferă sprijin financiar IMM-urilor pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală, sub forma unor Vouchere:
• Voucher 1 în valoare totală de 1,500 EUR pentru utilizare în legătură cu mărcile și desenele sau modele industriale care acoperă după cum urmează:
o Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele de depunere a cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor industriale, taxele suplimentare de clasă, precum și taxele de examinare, înregistrare, publicare și amânare a publicării la nivel național, regional și la nivelul UE;
o Rambursare în proporție de 50 % pentru taxele de bază privind depunerea cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor industriale, taxele de desemnare și taxele de desemnare ulterioare în afara UE, aplicate de Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale – OMPI. (Taxele de desemnare pentru țările UE sunt excluse, la fel ca taxele de prelucrare percepute de oficiul de origine.)
• Voucher 2 în valoare totală de 750 EUR pentru utilizare în legătură cu brevete care acoperă o rambursare în proporție de 50 % pentru taxele privind activitățile anterioare acordării unei subvenții pentru un brevet (de exemplu, depunere, căutare și examinare), taxele aferente subvenției și taxele de publicare la nivel național.
De asemenea, IMM-urile pot solicita o rambursare în proporție de 90% pentru taxele asociate serviciilor de prediagnoză de proprietate intelectuală (IP Scan), în situația în care astfel de servicii sunt oferite de oficiul național. Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci din România nu oferă servicii de IP Scan.
IMM-urile, conform definiției oficiale din Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei, sunt întreprinderile care au mai puțin de 250 de angajați și fie au fie o cifră de afaceri anuală care nu depășește 50 de milioane EUR, fie un bilanț total anual care nu depășește 43 de milioane EUR.
Pentru a beneficia de subvenție, este necesară crearea unui cont de utilizator pe pagina web dedicată Fondului pentru IMM-uri , urmată de depunerea online a cererii de subvenție, însoțită de documentele justificative în format PDF: extras de cont al întreprinderii, certificatul de TVA sau certificatul național de înregistrare al întreprinderii și declarația pe propria răspundere (în cazul în care cererea de subvenție se depune prin reprezentant). €
Fondurile sunt limitate și se acordă pe principiul „primul venit, primul servit”. Conform informațiilor de pe pagina web dedicată Fondului pentru IMM-uri, subvenția se acordă în termen de cel mult 15 zile lucrătoare. Costurile aferente taxelor oficiale aplicabile activităților legate de proprietate intelectuală, efectuate înainte de obținerea deciziei de subvenție nu pot fi rambursate.
Ulterior primirii deciziei de acordare a subvenției și a voucherului, IMM-urile trebuie să solicite și să achite cel puțin una dintre activitățile care fac obiectul subvenției, urmată de depunerea formularului de rambursare, în interiorul unei perioade de 4 luni, calculată de la momentul acordării subvenției, numită perioada de activare. (Perioada de valabilitate a voucherului poate fi prelungită cu o perioadă adițională de 2 luni, prin depunerea unei cereri în acest sens, cel târziu în ultimele 30 de zile din perioada inițială de 4 luni.)
După activarea voucherului prin depunerea cererii de rambursare a taxelor achitate inițial (conform pașilor menționați în paragraful anterior), IMM-urile dispun și de o perioadă de punere în aplicare de 6 luni în cazul Voucherului 1, respectiv de 12 luni în cazul Voucherului 2, pentru a efectua plata și a solicita rambursarea oricăror altor taxe care nu au fost achitate și respectiv solicitate la rambursare în perioada de 4 luni menționată anterior, fie aferente activităților deja incluse în voucherul activat, fie unor activități suplimentare.
Contravaloarea subvenției va fi recepționată în contul bancar al IMM-ului în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de rambursare, sub condiția aprobării informațiilor și documentelor depuse.
Mai multe informații despre Fondul pentru IMM-uri “Ideas Powered for Business SME Fund”, condițiile de participare și pașii procedurali pot fi consultate în următoarele linkuri:
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/sme-fund
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/help-sme-fund-2022
https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/grants-sme-fund-2022.
Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o inițiativă lansată de EUIPO în contextul pandemiei, menită să sporească competivitatea IMM-urilor prin oferirea unui sprijin financiar în materie de proprietate intelectuală și să contribuie la conștientizarea beneficiilor protejării și gestionării corecte a drepturilor de proprietate intelectuală.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5394 / 9969 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...