
Guvernul a aprobat procedura de acces online a angajaţilor sau foştilor angajaţi la datele din REGES
21 Septembrie 2022
AgerpresPotrivit sursei citate, aceste reglementări vor intra în vigoare la 31 decembrie 2024, când va intra în exploatare şi sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Guvernul a aprobat miercuri procedura de acces online a angajaţilor sau foştilor angajaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor (REGES), modalitatea de generare şi descărcare a extrasului, precum şi condiţiile în care se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate, această posibilitate fiind creată prin modificările aduse Codului Muncii de Legea nr. 144/2022.
"Prin procedura introdusă de actul normativ adoptat, salariaţii sau foştii salariaţi îşi vor putea accesa online datele din REGES, referitoare la activitatea prestată la diferiţi angajatori, în baza unui contract individual de muncă. Dreptul de acces al acestora este limitat la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi generarea şi descărcarea unui extras din registru, cu care să poată dovedi perioadele lucrate, respectiv vechimea în muncă şi specialitate, împreună cu alte documente existente în dosarul personal al fiecăruia", se arată într-un comunicat al Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS), remis AGERPRES.
De asemenea, actul normativ stabileşte şi condiţiile în care pot fi accesate datele din registru, prin obţinerea numelui de utilizator şi parolei, fie personal, la sediul inspectoratului teritorial de muncă, fie prin e-mail, în situaţia în care aceştia deţin semnătură electronică calificată precum şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor cu elemente noi referitoare la nivelul şi specialitatea studiilor absolvite.
Alte măsuri reglementate de Hotărârea de Guvern se referă la condiţiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate, respectiv prin asumare de către angajator şi certificare prin semnătură, pe baza documentelor justificative din dosarul de personal al salariatului, a documentelor contabile şi altor documente aflate în arhiva societăţii.
Potrivit sursei citate, aceste reglementări vor intra în vigoare la 31 decembrie 2024, când va intra în exploatare şi sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Până la data la care sistemul informatic va fi funcţional şi pentru a facilita accesul salariaţilor şi al foştilor salariaţi la datele lor din registru, inspectoratele teritoriale de muncă au obligaţia să elibereze acestora, la solicitarea scrisă, un extras care să reflecte activitatea prestată în baza unui contract individual de muncă.
Ministrul Muncii precizează că digitalizarea Inspecţiei Muncii vizează crearea unui sistem informatic suplu, prin simplificarea procedurilor de acces şi utilizarea semnăturii electronice, care va facilita activitatea de control pe care o desfăşoară instituţia şi va asigura creşterea eficienţei actului de control.
Noul sistemul informatic REGES-ONLINE va asigura accesul autorităţilor şi instituţiilor publice la înregistrarea datelor în interfaţa de programare a aplicaţiilor (API). Totodată, sistemul centralizat, complet on-line, va putea fi accesat de angajatori şi salariaţi, aceştia din urmă putând să obţină informaţii despre propriul contract de muncă, să verifice informaţiile încărcate de angajator şi să semnaleze eventualele erori.
În prezent se lucrează la crearea unei arhitecturi a sistemului informatic, net superioare celei existente, care să răspundă nevoilor tuturor celor interesaţi în valorificarea informaţiilor cuprinse în această bază de date: salariaţi, foşti salariaţi şi angajatori - autorităţi sau instituţii publice.
Noul sistem informatic REGES este prevăzut în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Inspecţia Muncii fiind beneficiar al finanţării Investiţiei 6 - Digitalizarea în domeniul muncii şi protecţiei sociale, aferente componentei C7 - Transformare digitală.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1383 / 5495 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...