ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Inteligenţa artificială: Parlamentul European sprijină o utilizare corectă şi sigură pentru consumatori

12 Februarie 2020   |   AGERPRES

Conform legislaţiei europene, comercianţii trebuie să informeze consumatorii atunci când preţurile bunurilor sau serviciilor au fost personalizate pe baza unui proces decizional automatizat şi a creării automatizate de profiluri de comportament de consum, au reiterat membrii PE.

 
 
Parlamentul European a adoptat miercuri o rezoluţie în care solicită un set solid de drepturi pentru a-i proteja pe consumatori în contextul inteligenţei artificiale şi al proceselor decizionale automatizate. Rezoluţia, adoptată prin ridicarea mâinii, atrage atenţia asupra mai multor provocări care decurg din dezvoltarea rapidă a tehnologiilor legate de inteligenţa artificială şi procesele decizionale automatizate, cu un accent special pe protecţia consumatorilor.

Eurodeputaţii apreciază potenţialul proceselor decizionale automatizate de a le oferi consumatorilor servicii inovatoare şi mai bune, inclusiv servicii digitale noi, cum ar fi asistenţii virtuali şi roboţii de chat. Totuşi, atunci când interacţionează cu un sistem care automatizează luarea deciziilor, consumatorii ar trebui să fie "informaţi corespunzător despre modul său de funcţionare, despre cum pot să contacteze un om cu putere de decizie şi despre cum pot fi verificate şi corectate deciziile sistemului", susţine rezoluţia PE.


Aceste sisteme ar trebui să utilizeze numai seturi de date de înaltă calitate şi imparţiale, precum şi "algoritmi explicabili şi obiectivi", conform rezoluţiei. În plus, ar trebui stabilite structuri de evaluare pentru a corecta eventualele greşeli comise prin decizii automatizate, iar consumatorii ar trebui să poată solicita evaluarea umană şi rectificarea deciziilor automatizate definitive şi permanente.

"Oamenii trebuie să poarte întotdeauna răspunderea finală şi să poată revoca deciziile adoptate în contextul unor servicii profesionale, precum profesiile medicale, juridice şi contabile, precum şi serviciile bancare", accentuează Parlamentul European.

Acesta solicită o schemă de evaluare a riscurilor în cazul inteligenţei artificiale şi al proceselor decizionale automatizate şi o abordare comună a UE care să contribuie la asigurarea beneficiilor acelor procese şi la reducerea riscurilor în întreaga Uniune.

În rezoluţia adoptată miercuri, eurodeputaţii îndeamnă Comisia Europeană să prezinte propuneri pentru a adapta normele de siguranţă ale UE pentru produse (de exemplu, în cazul directivelor privind echipamentele tehnice şi siguranţa jucăriilor) astfel încât să existe garanţia că utilizatorii şi consumatorii sunt informaţi în legătură cu modul de utilizare a acestor produse şi sunt protejaţi de vătămări, iar în acelaşi timp producătorilor le sunt clare obligaţiile care le revin.

Directiva privind răspunderea legală pentru produsele cu defecte, adoptată acum mai mult de 30 de ani, ar trebui de asemenea revizuită pentru a adapta concepte precum "produs", "daună" şi "defect", la fel şi adaptarea "normelor care reglementează sarcina probei", subliniază Parlamentul European.

Conform legislaţiei europene, comercianţii trebuie să informeze consumatorii atunci când preţurile bunurilor sau serviciilor au fost personalizate pe baza unui proces decizional automatizat şi a creării automatizate de profiluri de comportament de consum, au reiterat membrii PE. Ei au cerut Comisiei Europene să monitorizeze îndeaproape punerea în aplicare a acestor norme. UE trebuie, de asemenea, să ofere garanţia că procesele decizionale automatizate nu sunt utilizate pentru a-i discrimina pe consumatori în funcţie de cetăţenie, domiciliu sau locul unde se află temporar.

Rezoluţia va fi transmisă Consiliului UE şi Comisiei Europene, astfel încât acestea să ţină seama de opiniile eurodeputaţilor cu privire la inteligenţa artificială şi la procesele decizionale automatizate. Comisia a anunţat că urmează să îşi prezinte planurile pentru o abordare europeană privind inteligenţa artificială pe 19 februarie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3748 / 5185
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Kinstellar is recruiting a junior to mid-level Litigation Lawyer
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Women in Business Law Awards 2024 | Două firme locale independente și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru premiul ”Firma anului în Europa de Est”. Popescu & Asociații, câștigătoarea de anul trecut, listată în trei categorii
Kinstellar a acordat consultanță ING Bank N.V. cu privire la o nouă facilitate de credit senior de 150 de milioane de euro acordată furnizorului român de servicii de telecomunicații DIGI România. Magdalena Răducanu (Special Counsel) a coordonat echipa
Raport IT&C: Oportunități de cooperare între Marea Britanie ̸ România | Mircea Moraru, Counsel la CMS România: Pentru investitorii britanici care iau în considerare scena dinamică de IT&C din România, este esențial să înțeleagă și să navigheze printre complexitățile juridice
Vasile Țiple, fostul Consilier General al UiPath și fondatorul Goodlegal, se alătură KPMG Legal - Toncescu și Asociații
PNSA a consiliat Grupul Orange în fuziunea post-achiziție dintre Orange România și Orange România Communications. Partenerii Bogdan C. Stoica și Irina Ivanciu au coordonat echipele din mai multe arii de practică
Bondoc și Asociații obține un nou succes în materia litigiilor de achiziții publice. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Cererea de inițiere a procedurii de arbitraj cerută de Eurohold și EIG a fost înregistrată la ICSID | Reclamanții se pregătesc să conteste restricțiile impuse de Uniunea Europeană în privința acordurilor de investiții încheiate între statele membre și spun că un astfel de arbitraj va crea un precedent pentru alte întreprinderi din UE. Ce avocați fac parte din echipa care consiliază asigurătorul
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Norris Alexandru Mircescu, al cincilea cel mai bun punctaj din anul 2022: ” Mi-am rezervat ultimii doi ani de facultate pentru a descoperi lumea avocaturii. Cel puțin momentan, îmi doresc să progresez și să mă dezvolt în România. Îmi iubesc țara și familia, nu văd cum aș putea sta departe prea mult timp de lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine”
Avocații Wolf Theiss văd o creștere de 20-30%, anul acesta, în practica de Dispute Resolution | Ligia Cecilia Popescu, Partenerul Wolf Theiss care coordonează Departamentul de Litigii şi Arbitraj, al doilea ca volum de activitate și ca încasări al biroului din București: “Avem o echipă foarte puternică. O parte semnificativă a portofoliului de clienţi ai practicii provine din recomandări provenite de la firme internaţionale de avocatură”
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q1 2024) | Piața de M&A își revine în primul trimestru și crește cu o treime, la nivel global și cu 42% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Wolf Theiss și DLA Piper, pe podium în Europa Centrală și de Est
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...