ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Noi modificari aduse Legii privind concesiunile

19 Februarie 2020   |   Vass Lawyers

Ordonanta aduce clarificari referitoare la utilizarea notiunilor de autoritate/entitate contractanta, in scopul transpunerii corecte a Directivei 2014/23/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2014 privind atribuirea contractelor de concesiune (Directiva 2014/23).

 
 
In Monitorul Oficial nr 106 din data de 12 februarie 2020 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice (OUG nr 23/2020).

Modificarile vizeaza o serie de acte normative primare din domeniul achizitiilor publice si sectoriale, precum si al concesiunilor, inclusiv Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii (Legea nr. 100/2016).

Elementele de noutate din Legea nr. 100/2016 vizeaza aspecte, precum:

→    notiunea de autoritate/entitate contractanta;
→    motivele de excludere;
→    criteriile de atribuire.

NOTIUNEA DE AUTORITATE/ENTITATE CONTRACTANTA


Ordonanta aduce clarificari referitoare la utilizarea notiunilor de autoritate/entitate contractanta, in scopul transpunerii corecte a Directivei 2014/23/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2014 privind atribuirea contractelor de concesiune (Directiva 2014/23).

Astfel, majoritatea articolelor din Legea nr. 100/2016 au fost modificate in sensul inlocuirii sintagmei entitati contractante cu sintagma autoritati/entitati contractante. Totodata, potrivit noii modificari legislative, autoritatile contractante nu mai fac parte din categoria entitatilor contractante. Autoritatile contractante (i.e. autoritatile si institutiile publice centrale sau locale, organismele de drept public, asocierile care cuprind cel putin o autoritate contractanta) alaturi de intreprinderile publice si subiectele de drept care functioneaza in baza unor drepturi exclusive sau speciale acordate pentru exercitarea uneia dintre activitatile prevazute in anexa nr. 2 la Legea nr. 100/2016 au calitatea de autoritati/entitati contractante.

MOTIVELE DE EXCLUDERE

Noua reglementare instituie obligatia autoritatilor contractante si entitatilor contractante de la art. 10 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 100/2016 de a exclude operatorii economici in orice moment al procedurii de atribuire in care iau la cunostinta ca acestia se afla in una dintre situatiile de excludere, respectiv:

→    au fost condamnati prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti pentru comiterea uneia dintre infractiunile expres prevazute de lege;
→    si-au incalcat obligatiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidat, iar acest lucru a fost stabilit printr-o hotarare judecatoreasca sau o decizie administrativa avand caracter definitiv si obligatoriu conform legii statului in care respectivul operator economic este infiintat sau incalcarea poate fi demonstrata prin orice mijloace adecvate.

Modificarile au drept scop transpunerea corecta si completa a prevederilor Directivei 2014/23 care vizeaza stabilirea obligativitatii de excludere dintr-o procedura de atribuire in anumite situatii.

CRITERIILE DE ATRIBUIRE

In oglinda cu prevederile Directivei 2014/23, OUG nr. 23/2020 aduce completari si in ceea ce priveste criteriile de atribuire.

Astfel, potrivit noii reglementari, criteriile de atribuire nu confera autoritatii/entitatii contractante o libertate de alegere nelimitata.

Totodata, au fost introduse clarificari importante in ceea ce priveste modificarea ordinii criteriilor de atribuire in ipoteza in carea autoritatea/entitatea contractanta primeste o oferta care propune o solutie inovatoare. Daca criteriile de atribuire au fost publicate la momentul publicarii anuntului de concesionare, autoritatea/entitatea contractanta publica un nou anunt de concesionare, cu respectarea termenelor minime legale. Modificarea ordinii criteriilor de atribuire nu trebuie sa conduca la discriminare.

Varianta actualizata a Legii nr. 100/2016 poate fi consultata aici: https://www.avocat-achizitii-publice.ro/legislatie-achizitii-publice/lege-nr-1002016/
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 180 / 15119
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss lansează o pagină dedicată COVID-19
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
Țuca Zbârcea & Asociații lansează seria de podcasturi „Dreptul în vremea coronei”, în răspuns la provocările crizei actuale
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Cei mai buni profesioniști în domeniul mărcilor industriale, evidențiați în clasamentul IP Stars 2020. NNDKP și ZRVP, lideri pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat & Asociații și TZA
“Avocați de gardă: diagnostic Coronavirus” este hotline-ul juridic gratuit pentru cetățenii români | Tu intrebi, avocații ZRVP raspund cu informații juridice utile în contextul pandemiei COVID-19
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | VASS Lawyers continuă să ofere consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță. Iulia Vass: Avem toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra ‘remote’
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
Doamnele avocat de la Mușat & Asociații conduc departamente cheie din cadrul firmei | Lady Lawyers: În avocatură e o competiție dură și nu te poți menține în linia întâi fără efort. Profile și proiecte coordonate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...