ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

O nouă documentație standard pentru achizițiile publice ̸ sectoriale de produse

06 Noiembrie 2023   |   Vass Lawyers

Prevederile Ordinului se aplica procedurilor de atribuire initiate dupa data intrarii sale in vigoare.

 
 
In M. Of. nr. 803 bis din data de 6 septembrie 2023 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1554/2023 privind aprobarea structurii si continutului Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse (Ordinul).

Ordinul aproba structura si continutul documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse.

STRUCTURA DOCUMENTATIEI STANDARD

Documentatia standard este structurata astfel:

→    Sectiunea I – Instructiuni catre candidati/ofertanti – contine detaliile referitoare la (i) formalitatile ce trebuie indeplinite in legatura cu procedura de atribuire in cauza; (ii) modul de structurare de catre operatorii economici a informatiilor pentru a raspunde cerintelor din anuntul de participare; (iii) detalii procedurale, cum ar fi precizari privind garantiile solicitate, modul in care trebuie intocmite si structurate propunerea tehnica si cea financiara, criteriul de atribuire ce urmeaza a fi aplicat, termenele procedurale ce trebuie respectate si caile de atac ce pot fi utilizate;

→    Sectiunea II – Caiet de sarcini pentru achizitie de produse – contine indicatii privind regulile de baza care trebuie respectate de potentialii ofertanti pentru elaborarea propunerii tehnice in concordanta cu necesitatile autoritatii/entitatii contractante;
→    Sectiunea III – Contract de achizitie publica/sectoriala de produse – contine modelul orientativ al unui contract de achizitie publica/sectoriala de produse;
→    Sectiunea IV – Acord-cadru si contract subsecvent fara reluarea competitiei – contine modelele orientative ale unui acord-cadru si unui contract subsecvent de achizitie publica/sectoriala de produse, in situatia in care atribuirea contractelor subsecvente in perioada de valabilitate a acordului-cadru se realizeaza fara reluarea competitiei intre operatorii economici semnatari ai acordului;
→    Sectiunea V  – Acord-cadru si contract subsecvent cu reluarea competitiei – contine modelele orientative ale unui acord-cadru si unui contract subsecvent de achizitie publica/sectoriala de produse, in situatia in care atribuirea contractelor subsecvente in perioada de valabilitate a acordului-cadru se realizeaza cu reluarea competitiei intre operatorii economici semnatari ai acordului;
→    Sectiunea VI  – Formulare si modele de documente – contine formularele cu caracter obligatoriu puse la dispozitie de fiecare autoritate/entitate contractanta in scopul prezentarii ofertei.

DISPOZITII TRANZITORII

Prevederile Ordinului se aplica procedurilor de atribuire initiate dupa data intrarii sale in vigoare.

Totodata, Ordinul abroga prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1017/2019 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse, precum si a modalitatii de completare a anuntului de participare/de participare simplificat.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 448 / 5309
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Qemetica în obținerea aprobării Consiliului Concurenței pentru achiziția diviziei de siliciu precipitat a PPG
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...