ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ADR a lansat Sistemul Naţional de Interoperabilitate

25 Noiembrie 2021   |   Agerpres

Potrivit unui comunicat al ADR, Sistemul Naţional de Interoperabilitate poate fi accesat de instituţiile interconectate în sistem, fiecare având un modul specific de acces.

 
 
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a lansat miercuri Sistemul Naţional de Interoperabilitate (SNI), platforma care va interconecta, pentru prima dată, bazele de date ale administraţiei publice din România.
 
Potrivit unui comunicat al ADR, Sistemul Naţional de Interoperabilitate poate fi accesat de instituţiile interconectate în sistem, fiecare având un modul specific de acces.
 
"Interoperabilitatea este baza infrastructurii digitale a României şi temelia administraţiei publice de nivel european. Astăzi, am lansat pentru cetăţeni primul flux de interoperabilitate din România, primul pod pe care ADR l-a construit pentru interconectarea sistemelor informatice insulare ale sectorului public. Prin acest prim flux, am interconectat bazele de date ale Direcţiei Locale de Taxe şi Impozite a Sectorului 6 din Bucureşti şi ale Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România. În continuare, obiectivul nostru este de facilita accesarea bazelor de date din sectorul public printr-o singură interfaţă", a afirmat preşedintele ADR, Octavian Oprea.
 
Acesta a menţionat că, pe parcursul anului trecut, 12 milioane de certificate de atestare fiscală au fost solicitate în toată ţara.
 
"În acest prim flux, platforma SNI va genera, la cerere, certificatele de atestare fiscală. Înainte de a fi digitalizat, fluxul obţinerii documentelor a fost optimizat prin înlăturarea factorului uman, asigurându-se un proces automatizat, rapid şi sigur. Prin extinderea şi utilizarea acestei soluţii digitale, toţi românii vor fi scutiţi de deplasarea către direcţiile de taxe şi impozite locale pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală necesar înstrăinării bunurilor", a precizat preşedintele ADR, Octavian Oprea.
 
Sistemul Naţional de Interoperabilitate este prima platformă online realizată integral de către experţii IT ai Autorităţii pentru Digitalizarea României, cu sprijinul companiilor Modex şi Integrisoft. SNI îşi propune sa fie baza tehnică a procesului de digitalizare, prin deblocarea accesului la datele din sistemele informatice guvernamentale.
 
"Scopul SNI este de a interconecta sistemele informatice ale administraţiei publice de la nivel local şi central, precum şi datele asociate acestor sisteme, într-un mod în care datele pot fi partajate între părţi, indiferent de tehnologia folosită în construcţia sistemelor şi indiferent de tipul bazelor de date folosite", se mai precizează în comunicat.
 
Accesul la datele partajate prin SNI se face exclusiv prin conectori de tip API. Conform sursei citate, API este un acronim al Application Programming Interface, concept care desemnează instrumente software ce permit mai multor aplicaţii sau sisteme informatice să comunice şi să schimbe date între ele.
 
SNI conţine şi o componentă de autentificare şi autorizare a părţilor. Astfel, cetăţenii sunt identificaţi şi autorizaţi prin semnătura electronică în procesul de solicitare, respectiv generare a datelor şi documentelor. De asemenea, notarii publici au acces la sistem şi vor putea verifica, în perioada următoare, certificatul de atestare fiscală când cetăţenii se prezintă în faţa lor pentru a încheia contractele de vânzare-cumpărare. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1391 / 4451
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...