ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR: Germania, Austria şi Ungaria au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români; se solicită intervenţia Guvernului şi Preşedinţiei

15 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Conform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".

 
 
Transportatorii rutieri din România solicită Preşedinţiei şi Guvernului să intervină, pe cale diplomatică, pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre UE, pentru a permite şoferilor profesionişti români să circule cu autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, să-şi poată prelua camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs cu partenerii externi.

"Firmele de transport rutier din România au aproape 60.000 de camioane care lucrează în Europa de Vest şi contribuie, în principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfă. O parte din aceste camioane româneşti lucrează în continuare pentru industria alimentară, farmaceutică, chimică (dezinfectanţi, echipamente de protecţie etc.), prelucrătoare şi deţin cea mai mare pondere în exportul de servicii al României. Oricum accesul la piaţa de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel că solicităm măsuri urgente care să permite accesul şoferilor la autovehiculele de transport marfă operate. Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre UE au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români, iar acestea contravin principiului liberei circulaţii a lucrătorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi serviciilor esenţiale", susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat.


Conform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".

"În lipsa unei intervenţii urgente din partea autorităţilor, România va pierde 5,95 miliarde de euro, cât reprezintă exportul de servicii pentru ramura de transport rutier, cu efecte majorare asupra deficitului de cont curent, cursului de schimb şi inflaţiei. UNTRR solicită intervenţia urgentă a autorităţilor române şi a Comisiei Europene, pentru a stopa aceste restricţii abuzive de călătorie pentru şoferii profesionişti români, îndemnând Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre, să respecte liniile directoare ale CE şi să asigure libera circulaţie în UE a lucrătorilor români implicaţi în transportul internaţional, pentru a evita blocajele economice în contextul dificil al focarului COVID-19 în UE", susţine Uniunea.

UNTRR subliniază că, în conformitate cu deciziile Comisiei Europene (CE), statele membre trebuie să ia măsuri pentru a asigura libera circulaţie în UE a tuturor lucrătorilor implicaţi în transportul internaţional, din toate modurile de transport, precum conducătorii auto, navigatorii, piloţii, echipajele, inspectorii de vagoane, lucrătorii de întreţinere.

"CE arată că ar trebui să se renunţe la norme precum restricţiile de călătorie şi carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome, iar lucrătorii nu ar trebui să fie împiedicaţi să treacă o frontieră internă pentru a-şi îndeplini funcţiile în domeniul transporturilor: certificatele de competenţă profesională recunoscute la nivel internaţional ar trebui să fie considerate suficiente pentru a demonstra că un lucrător este activ în domeniul transportului internaţional. În pofida liniilor directoare ale CE, reprezentanţii vămilor germane şi austriece sunt detaşaţi la trecerea de frontieră a României cu Ungaria (Nădlac I) şi refuză accesul şoferilor români care călătoresc cu maşina în Ungaria, în Austria sau Germania pentru a-şi prelua camioanele", notează transportatorii români.

Uniunea atenţionează asupra faptului că mai multe companii româneşti de transport rutier au semnalat că şoferii lor profesionişti nu au avut voie să părăsească România şi să călătorească în Germania sau Austria cu maşinile pentru a-şi prelua camioanele şi a opera transporturi rutiere în aceste state membre, conform contractelor încheiate de companiile româneşti, deşi şoferii au prezentat reprezentantului vamal austriac/german toate documentele necesare (permisul de conducere, certificatul de pregătire periodică a conducătorilor auto, cardul tahograf, certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale conform UE - culoare verzi, anexa 3 CE), scrisoare de la angajator în limbile română, maghiară, germană, în care se preciza motivul deplasării, documente suplimentare necesare pentru tranzitul prin cele două ţări, contractul cu partenerul german şi contractul de muncă al şoferului în limba română şi germană.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2597 / 4461
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...