ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce trebuie să știe absolvenții care vor să prindă un loc în echipa Popescu & Asociații, firmă prețuită de clienți și premiată de directoarele internaționale | Adrian Chirvase, Partener: Așteptăm oameni serioși și determinați. Punem pe primul plan excelența, calitatea serviciilor, etica muncii

13 Octombrie 2020   |   Ștefania Enache

În procesul de recrutare, Popescu & Asociații ține cont de abilitățile personale ale fiecărui avocat, dar și de maniera în care acestea se transpun în practică, se pliază pe nevoi și urgențe și contribuie la rezolvarea în mod efectiv a problemelor.

Adrian Chirvase, Partener Popescu & Asociatii

 
 
Lumea avocaturii își împrospătează permanent echipele prin atragerea de tinere talente.Situația specială pe care o traversează întreaga planetă, ca urmare a pandemiei de COVID-19, nu a schimbat cu nimic dorința firmelor de a avea în rândul lor oameni dornici de dezvoltare, dispuși să învețe și dedicați profesiei. Casele de avocatură continuă să fie la fel de atente la selecția pe care o fac, urmărind respectarea unor criterii riguroase atunci când sunt aleși stagiarii. „Ne dorim în continuare să atragem profesioniști care să împărtășească aceleași standarde în avocatură - excelența juridică și orientarea către client - care să ne completeze echipa și alături de care să continuăm să oferim clienților noștri asistență și reprezentare de excepție în toate ariile de interes pentru jucătorii mari din economie”, punctează Adrian Chirvase, Partener Popescu & Asociații.


Tinerii care își doresc să lucreze în echipa Popescu & Asociații trebuie să dețină un bagaj bogat de cunoștințe, să dea dovadă că au capacitatea de a asimila informații. În plus, trebuie aibă dorința de a reuși, să fie perseverenți. Simțul responsabilității și al eticii muncii sunt alte două caracteristici foarte apreciate și vitale pentru un profesionist în Drept.

„În plus, un absolvent care dă dovadă de curiozitate, de un raționament sănătos și poate să comunice și interacționeze în mod eficient are toate șansele de a fi acceptat și de a se integra în echipa noastră. Apreciem de asemenea abilitățile interpersonale, integritatea, capacitatea fiecăruia de a clădi o relație cu clientul, bazată pe încredere, atitudinea proactivă și adaptabilitatea”, subliniază Adrian Chirvase.

Seriozitatea, principala calitate căutată de Popescu & Asociații

Partenerul Popescu & Asociații atrage atenția că firma caută, în primul rând, oameni serioși. „Apoi căutăm ca oamenii serioși să fie și determinați. Dacă pentru început au aceste două calități, restul se poate construi cu multă ușurință. Apreciem comunicarea, entuziasmul, disponibilitatea, împărtășirea aceleiași determinări pe care noi o avem în a face profesia. Punem preț pe abilitățile analitice și de cercetare ale avocaților, pe capacitatea acestora de a analiza volume mari de informații și de a găsi aplicabilitatea anumitor legi și reglementări în cazul spețelor”, completează avocatul.

Adrian Chirvase este de părere că avocații trebuie să fie reticenți în a se lăsa controlați de emoții sau prejudecăți în contextul în care intră în contact cu o diversitate mare de probleme ale clienților pentru care lucrează. „Bunele abilități de comunicare și identificare a soluțiilor sunt foarte importante pentru a pregăti cea mai bună apărare și a da cele mai bune recomandări clienților. Avocații sunt angajați de clienții să îi reprezinte/ să vorbească în numele lor, de aceea trebuie să prezinte și să explice în mod clar argumentele sau dovezile unui judecător sau părții adverse, dar și să redacteze lucrări, precizia și capacitatea de sinteză în pregătirea documentelor fiind foarte importante”, subliniază expertul.

Atunci când vine vorba despre ariile de practică pentru care se fac recrutări, firma de avocatură se pliază pe cererile clienților.

La momentul actual, Popescu & Asociații caută talente tinere care să acopere nevoile existente, în arii unde volumul de muncă este în creștere precum drept corporativ/M&A, imobiliare, GDPR, concurență, litigii sau insolvență.




Modalități de recrutare

Firma Popescu & Asociații este întotdeauna activă pe paginile de recrutare de profil și pe site-urile specializate, dar și pe cele unde se regăsesc și se împărtășesc informații din sfera juridică.

„Suntem prezenți în online și postăm anunțuri pe pagina noastră de LinkedIn, dar apreciem și luam în calcul și recomandările sau aplicațiile spontane primite pe adresa de cariere@popescu-asociatii.ro”, arată Adrian Chirvase.

De asemenea, casa de avocatură organizează anual stagii de practică.  Evenimentele acestea nu se adresează doar tinerilor viitori avocați, ci și auditorilor de justiție care fac practică în societățile de avocatură.

Stagiile de practică oferă studenților sau absolvenților oportunitatea de a dobândi experiență în domeniul juridic, de a-și rafina expertiza juridică și de a pune în practică multe dintre cunoștințele juridice/tehnice acumulate în facultate.

„Suntem alături de ei pentru a-i îndruma în primii pași în carieră, ca avocați cu experiență, le arătăm ce înseamnă să fii avocat, cum arată o zi obișnuită de lucru, care este cultura societății de avocatură, cum sunt abordate urgențele, cum trebuie să se pregătească pentru un dosar în instanță, cum pot fi eficienți sub presiunea termenelor limită etc., împărtășind, de asemenea, și din propriile greșeli și succese din trecut, dublate de feedback-ul constant, pe tot parcursul stagiului de practică. La Popescu & Asociații, punem pe primul plan excelența, calitatea serviciilor, etica muncii și suntem bucuroși că avem ocazia de a le insufla aceleași principii, de a-i sprijini în formarea lor ca profesioniști ai dreptului, de a-i inspira și de a-i motiva la început de drum”, explică avocatul.

În procesul de recrutare, Popescu & Asociații ține cont de abilitățile personale ale fiecărui avocat, dar și de maniera în care acestea se transpun în practică, se pliază pe nevoi și urgențe și contribuie la rezolvarea în mod efectiv a problemelor.

Astfel, după primirea candidaturilor (CV și scrisoare de motivație), este făcută o primă selecție a persoanelor care corespund cerințelor organizației. Urmează partea de interviu „face to face” sau online, după caz, care vizează cunoștințele, întrebări comportamentale care evaluează reacția și logica din spatele gândirii și ne oferă o imagine mai clară asupra potențialului și competențelor personale. Avocații care trec de acest interviu preliminar sunt invitați la al doilea interviu pentru evaluarea finală.

Programul avocaților stagiari este același ca al tuturor avocaților, de la juniori la parteneri, fără a exista diferențe în funcție de senioritate. Fiecare avocat este integrat în echipe specializate și activează în una-două arii, cu care se va familiariza și în care se va specializa, lucrând în mod direct cu un senior și un partener, care îl ghidează pe tot parcursul activității.

„Pe de o parte, evaluarea are loc permanent, pe măsura ce avocatul ia contact cu spețe, mandate, dosare, redactează materiale, pregătește documentații necesare în baza recomandărilor/sfaturilor, feedback-ul în real time fiind un instrument bun care ajută avocatul coordonator la urmărirea pas cu pas a obiectivelor de formare a stagiarului. În acest stadiu, erorile fac parte din procesul de învățare și nu sunt considerate nereușite, informațiile obținute în urma evaluării fiind folosite pentru a îmbunătăți performanțele individuale. Pe de altă parte, avem un sistem de evaluare anuală care ne permite să analizăm în detaliu și să aflăm în ce măsură cunoștințele, experiența acumulată, abilitățile, calitățile personale și interpersonale sunt în acord cu obiectivele stabilite la începutul stagiaturii”, mai spune Adrian Chirvase.

Referitor la remunerație, politica Popescu & Asociații este de a acorda un onorariu fix, „de intrare”, care poate crește procentual în funcție de capabilitățile fiecărui avocat, capacitatea de autodepășire și dorința de a învăță, dar și rezultatele obținute.

„Trebuie menționat însă că niciun absolvent nu va câștiga substanțial dacă nu excelează în meserie și că un onorariu generos vine la pachet cu un volum de muncă pe măsură. Noi oferim tuturor avocaților un cadru contemporan, în care aceștia pot dobândi și își pot îmbogăți experiența, unde inițiativele, comunicarea și dorința de autodepășire sunt încurajate în orice moment al dezvoltării fiecărui avocat”, susține profesionistul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Tinerii vor siguranță

Discuțiile și interviurile care au implicat avocați au relevat faptul că tinerii caută, în primul rând, siguranță. Pe fondul pandemiei s-a evidențiat și mai mult nevoia stringentă de stabilitate, de siguranță în zona avocaturii de business, mai ales pentru avocații stagiari.

„Noi, de exemplu, am ales să îi protejam o dată în plus pe avocații stagiari și din această perspectivă”, amintește Adrian Chirvase.

Tinerii absolvenți își doresc un mediu de lucru profesionist, echipe de avocați specializate și experimentate, de la care pot învăța și alături de care pot face primul pas și își pot dezvolta cariera, pe viitor.

„Dincolo de latura financiară, care cântărește mult în luarea deciziei de a face parte dintr-o echipă, tinerii sunt tot mai interesați de posibilitatea de a lucra remote/ la distanță, în măsura în care este posibil, cu acces la toate resursele de care dispun la birou. Firește că partea de research și de analiză poate fi făcută individual și nu presupune prezența fizică la birou, însă pentru avocații stagiari lucrul remote ar putea face mai dificil procesul de învățare și de integrare în profesie și în colectivitate, având în vedere importanța pe care o are interacțiunea face to face cu avocatul coordonator, sfaturile primite și evaluarea constantă, alături de interacțiunea cu ceilalți colegi avocați, cu sălile de instanță sau întâlnirile cu clienții și cu realitățile zilnice”, completează Partenerul Popescu & Asociații.

Adrian Chirvase consideră că principalul dejavantaj cu care absolvenții de Drept vin pe piața muncii este reprezentat de cunoștințele tehnice, dobândite în timpul facultății care sunt necesare, dar nu suficiente, pentru a profesa și a avea succes.

Această situație este valabilă în toate sau aproape toate domeniile în România, nu numai în aria dreptului. „E de apreciat că în facultăți se încearcă îmbinarea teoriei cu practica, prin încurajarea studenților de a participa la concursuri de procese simulate sau prin stagiile de practica din cadrul societăților de avocatură.  Dar facultățile ar trebui sa meargă mult mai departe cu pregătirea tinerilor avocați și să includă în programa predarea/ exersarea de tehnici de redactare a documentelor și a opiniilor juridice, dezvoltarea abilitaților de cercetare și analiză, dar și partea de comunicare și interacțiune”, nuanțează avocatul.

O echipă cu mulți tineri


În cadrul echipei Popescu & Asociații, un sfert dintre avocați au sub 30 de ani.

„Sunt apreciați pentru abordarea distinctă pe care o au în analizarea spețelor, dar și pentru recomandările de care ținem cont în soluțiile pe care le propunem clienților. Credem în potențialul lor și încercăm să îi implicăm în relația cu clienții încă de la început, pentru ca aceștia sa aibă o mai bună înțelegere a complexității aspectelor juridice/mandatelor/dosarelor, dar și pentru a deveni responsabili față de munca lor, încă din stagiatură”, declară Adrian Chirvase.

Reamintim că Octavian POPESCU, fondator și partener al firmei POPESCU & ASOCIAȚII, a câștigat recent premiul „Avocatul Anului în România în Litigii și Arbitraje”, acordat de Benchmark Litigation, una dintre cele mai prestigioase distincții conferite de o publicație internațională pentru expertiza în materia soluționării disputelor.
El a înființat în 2019 firma POPESCU & ASOCIAȚII și a întrat în atenția directoarelor internaționale încă din primul an de funcționare. Expertiza juridică în Litigii și Dreptul Penal al Afacerilor a fost recunoscută și de unul dintre cele mai importante directoare juridice, avocații POPESCU & ASOCIAȚII fiind recomandați de clienți pentru ca „se remarcă în dispute și fac totul de o manieră excepțională. Pun la dispoziție asistență juridică de excepție, în special în ceea ce vizează litigiile transfrontaliere.” (Legal 500 EMEA 2020). Tot anul acesta, un alt ghid de referință în domeniul juridic (IFLR 1000), a descris echipa în termeni elogioși: ”Au avocați cu calificări academice extraordinare, deci dincolo de parteneri sunt oameni foarte bine pregătiți".
În ultimele 12 luni firma și-a mărit efectivele, echipa de litigii și drept penal incluzând în acest moment avocați cu o expertiză, experiență și capabilitate extraordinară de a gestiona deopotrivă volume mari de dosare, cât și dosare cu o particularitate sau complexitate extraordinară.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1100 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...