
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
06 Martie 2025
Ștefania EnacheInterlocutoarea BizLawyer explică faptul că, pentru fiecare dintre modificările legislative care impactează businessul Bergenbier, este anticipat impactul și sunt luate măsuri de conformare care să asigure continuitatea și creșterea sustenabilă a afacerii.
![]() |
Marii jucători din economie stau cu ochii pe tot ceea ce se întâmplă atât la nivel național cât și internațional. În plan intern, ei urmăresc, în principal, cu mare atenție modul în care va arăta cadrul fiscal în anul 2025. Orice modificare apărută în această zonă generează efecte în lanț și obligă mediul de afaceri să găsească soluții rapide pentru a se adapta. Măsurile la nivel de companii sunt luate astfel încât impactul financiar să fie minimizat, iar activitatea firmei să nu aibă prea mult de suferit. Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA, își exprimă speranța că, orice schimbare va interveni, va avea un impact minim asupra consumatorilor și așa afectați de măsurile luate în 2024, dar și de nivelul inflației care s-a menținut unul ridicat.
Încă de la debutul anului 2024, companiile din industria băuturilor s-au confruntat cu creșterea accizei, dar și cu majorări de taxe. Toate aceste schimbări au avut un impact direct în costurile înregistrate de firmele de profil, fiind resimțite și de către consumatori în aceeași măsură.
„În plus, adoptarea noilor modificări legislative privind reciclarea precum și implementarea Sistemului de Garanție-Returnare au fost în centrul preocupărilor noastre în anul pe care îl încheiem. Contribuția esențială pe care Bergenbier S.A. a avut-o în SGR vine să confirme direcția strategică pe care o urmează organizația în susținerea economiei circulare. Noile reglementări europene privind raportarea de sustenabilitate (CSRD) impun raportarea extinsă a informațiilor non financiare inclusiv în domeniul mediului, social și al guvernanței. Bergenbier S.A. are o strategie de sustenabilitate bine pusă la punct, aliniată cu obiectivele globale ale grupului Molson Coors Beverage Company, din care facem parte. Suntem deja la al cincilea raport consecutiv de sustenabilitate, iar acest regulament ne va obliga să fim și mai transparenți în ceea ce privește impactul nostru asupra mediului și societății”, menționează Monica Constantin.
--------------------------------------------------------------------------------
Citește și
--------------------------------------------------------------------------------
Se fac analize pentru ca schimbările să nu aibă un efect puternic
Jucătorii din economie sunt foarte atenți și încearcă să facă analize astfel încât orice schimbare ar interveni să fie asimilată ușor fără un impact prea mare. Interlocutoarea BizLawyer explică faptul că, pentru fiecare dintre modificările legislative care impactează businessul Bergenbier, este anticipat impactul și sunt luate măsuri de conformare care să asigure continuitatea și creșterea sustenabilă a afacerii. „Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative”, nuanțează juristul.
În prezent, focusul este pe posibilele schimbări care pot interveni în plan fiscal în 2025. „În același timp, continuăm să susținem sistemul de Garanție-Returnare deoarece considerăm că acest sistem este unul care pe termen lung va avea un impact pozitiv, însă este un sistem care este încă în dezvoltare și calibrare pe nevoile consumatorilor”, completează Monica Constantin.
----------------------------------------------------------------
Citește și

→ Ionuţ-Alexandru Anghel, Group legal counsel - Ericsson: ”Potențialele schimbări legislative și majorări de taxe, la care se adaugă anumite schimbări prefigurate în ceea ce privește peisajul operatorilor de telecomunicații din țară, pot conduce la anumite consecințe adverse, de ordin operațional și financiar”
→ Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
----------------------------------------------------------------
2024, un an provocator. Prevenția este cheia succesului
Analizând tot ceea ce s-a întâmplat până acum, avocatul apreciază că 2024 a fost un an dinamic și destul de provocator prin prisma modificărilor legislative. În același timp, a marcat multe realizări pentru compania în care activează.
„ Activitatea departamentului se concentrează pe prevenție și pe asigurarea pârghiilor care conduc la impactul pozitiv pe care Bergenbier îl are în industrie, în societate, dar și în comunitățile din care face parte. Printre principalele realizări aș mentiona proiecte complexe de conformare, cum ar fi implementarea cerințelor privind ambalajele și raportarea sustenabilității. Acest proiect a necesitat o colaborare extinsă între departamente, dar și gestionarea și consolidarea relațiilor cu partenerii de afaceri. Aș mai aminti și automatizarea proceselor, ceea ce a crescut semnificativ eficiența echipei juridice”, detaliază interlocutoarea BizLawyer.
Departamentul pe care Monica Constantin în coordonează acordă o importantă deosebită proiectelor majore care asigură o susținere a obiectivelor Bergenbier S.A. „În acest sens, vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative, dar și pe cele de prevenție, și vom menține focusul pe strategia de sustenabilitate și vom continuă să investim în dezvoltarea echipei”, precizează avocatul.
În contextul actual în care schimbările cu influență majoră asupra mediului de afaceri apar „peste noapte” este vital ca, la nivelul companiilor, să existe departamente juridice puternice, capabile să răspundă imediat la orice modificare ar interveni. Monica Constantin subliniază faptul că, având în vedere complexitatea tot mai mare a reglementărilor fiscale, comerciale și de mediu, compania va investi în primul rând în dezvoltarea echipei, în automatizarea proceselor și identificarea de parteneriate solide care să asigure o acoperire completă a nevoilor pe care departamentul le are.
„Privind retrospectiv, anul 2024 a fost unul plin de provocări și oportunități pentru Departamentul Juridic și Corporate Affairs al companiei noastre, iar rezultatele pe care le are anul acesta compania nu ar fi fost posibile fără implicarea, dedicarea și entuziasmul pe care le-au avut colegii în fiecare zi”, transmite interlocutoarea BizLawyer.
Citește și
→ Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead la Accenture: ”Modificările legislative dinamice, în special cele legate de energie, comerț și protejarea mediului, vor impune companiilor să se adapteze rapid la noile cerințe. Adoptarea tehnologiilor digitale va genera noi provocări juridice”
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 188 / 2094 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, la finalizarea proiectului în care a asistat Vodafone România la achiziția Telekom România Mobile Communications: O tranzacție de durată, sofisticată, care a necesitat multă dedicare, pricepere și inspirație
Filip & Company asistă DIGI Romania la achiziția unei părți din Telekom România Mobile Communications | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Competition Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care modelează practica de concurență pe piața locală: Cătălin Suliman (Filip & Company) și Georgiana Bădescu (Schoenherr), printre avocații considerați Thought Leaders. Manuela Guia (GNP Guia Naghi & Partners), Georgeta Dinu (NNDKP), Andreea Oprișan și Raluca Vasilache (Țuca Zbârcea & Asociații), în nucleul de forță al practicii pe piața locală
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...