ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Despre proiectele de audit intern în care s-au implicat avocații Stratulat Albulescu & Asociații, într-o discuție cu partenerul Bogdan Cimbru: ”Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând acestuia. Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent deciziile companiei locale nu poate fi ignorată”

22 Iunie 2023   |   Ștefania Enache

Principalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic.

Bogdan Cimbru, Partener SAA

 
 
Necesitatea efectuării unui audit intern la nivelul unei companii a intervenit din momentul în care multinaționale sau firme din străinătate au ales să investească în proiecte pe termen lung în România. Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) are o vastă experiență în acest domeniu, participând de foarte mulți ani la astfel de proceduri de audit, utile pentru clarificarea către acționari/societatea mamă a deciziilor /investițiilor făcute de managerii sucursalelor din România. Bogdan Cimbru, Partener SAA, subliniază faptul că un audit complex durează minimum trei luni, iar firmele de avocați nu se implică în calificarea unor fapte ca reprezentând infracțiuni.„Deciziile de reevaluare a unor persoane/investiții rămân acționarilor”, punctează avocatul.


În opinia sa, principalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic. Auditul urmărește clarificarea deductibilității anumitor cheltuieli, evaluarea/reevaluarea, după caz a unor decizii cu privire la anumite achiziții etc.

Se intervine în stadiul incipient

În momentul când se hotărăște realizarea unui audit, acesta se face în colaborare cu departamentul financiar-contabil și cu departamentul juridic al companiei care l-a solicitat. „Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent actele /deciziile companiei locale nu poate fi ignorată. În cazul în care apare necesitatea consultării unor specialiști, de regulă, colabărom cu experți contabili, cu experți tehnici, scopul fiind unul de prevenție, de edificare asupra raționamentului economic care a justificat anterior anumite decizii de business”, completează Bogdan Cimbru.




De obicei, echipa stratulat Albulescu este solicitată să intervină în stadiul incipient al unui audit. În acest fel, experții clarifică trasabilitatea unor decizii și investiții, determinând eliminarea de suspiciuni de fraudă. „În contextul implementării anterioare a unor politici anticoncurențiale și anticorupție, contribuția noastră este una mai facilă, întrucât companiile și-au determinat anterior limitele răspunderii. Raportarea se face către acționari, iar deciziile ulterioare sunt cele care protejează interesele companiei investitoare în România”, arată interlocutorul BizLawyer.

Companiile cu care lucrează Stratulat Albulescu aleg să solicite serviciile avocaților din mai multe motive. Principalul este acela că experții cunosc legislația, dar mai ales jurisprudența națională. Totodată, ei evaluează prudent riscurile identificate și recomandă măsuri care să împiedice pe viitor repetarea unor evenimente prejudiciante pentru firmă.

„Firma noastră nu investighează infracțiuni, legea nu ne permite astfel de activități. Au existat politici implementate în domeniul medical, în domeniul construcțiilor, real estate etc.”, precizează Partenerul Stratulat Albulescu, referindu-se la cele mai interesante proiecte pe care firma le-a avut în acest domeniu.

De asemenea, casa de avocatură din România a fost solicitată și de câteva firme de avocatură internaționale, care aveau nevoie de experți în legislația din România.

„ Am avut solicitări de a participa în cadrul unor audituri anticoncurențiale, precum și de alt tip. Pentru a exemplifica tipul de mandate în care am lucrat, putem face referire la situații în care au fost identificate decizii de angajare de cheltuieli în România făcute de managerul național, fără acceptul acționarilor din străinătate, nerespectarea clauzelor contractelor de management, breach al convențiilor de protejare a intereselor acționarilor etc.”, mai spune Bogdan Cimbru.

Atunci când sunt realizate audituri, clienții Stratulat Albulescu primesc recomandări particularizate pe politicile companiei, riscurile asociate anumitor angajați/colaboratori constituind temeiuri de renegociere a unor contracte. „Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând clientului. În cazul în care clientul nu are deja implementate politici/ măsuri de prevenire a faptelor ilicite, evident că recomandăm și contribuim la redactarea unor politici cu măsuri etice/ amticoncurențiale/ anticorupție etc.”, nuanțează avocatul.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 342 / 1769
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...