ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Employment | Proiectul în care avocații Dentons au avut cel mai mult de lucru a fost o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a unor angajați implicați în scheme de fraudare a angajatorului. Tiberiu Csaki, Partener: În ultima perioadă, cele mai frecvente au fost mandatele de restructurare a forței de muncă

05 Noiembrie 2019   |   Ștefania Enache

Partenerul Dentons arată că în cazul restructurărilor, concedierile reprezintă practica cea mai frecventă, iar în ceea ce privește vânzarea/transferul unui business preluarea personalului aferent este cea mai des întâlnită.

Tiberiu Csaki, Partener Dentons

 
 
Piața muncii urmează trendurile înregistrate în economie, astfel că avocații implicați în practica de Dreptul Muncii au avut în lucru proiecte care au vizat angajarea de personal, reconfigurarea forței de muncă prin restructurare și/sau transfer de business, precum și proiecte care implică agenți temporari de muncă. „În ultima perioadă, cele mai frecvente au fost mandatele de restructurare a forței de muncă”, punctează Tiberiu Csaki, Partener Dentons.

Echipa Dentons s-a implicat, pe parcursul acestui an, în mai multe proiecte legate de încetări amiabile ale contractelor de muncă prin negocierea pachetului compensatoriu. „Am fost implicați mai puțin în concedieri pentru necorespundere profesională. Putem da ca exemple proiecte în care avocații noștri au negociat și finalizat încetări ale contractelor de muncă prin acord atât pentru personalul mid-level cât și pentru management, incluzând pachetul compensatoriu aferent (cu precădere în industria automotive, oil&gas și manufacturing). Am fost, de asemenea, implicați în inițierea și derularea de cercetări disciplinare prealabile finalizate cu aplicarea sancțiunii concedierii disciplinare (în aceleași industrii descrise mai sus), și am acordat asistență juridică pe aspecte privind relația contractuală cu angajați din industria IT în ce privește mobilitatea internațională a acestora”, explică Tiberiu Csaki.


În mandatele care implică probleme de GDPR, sunt formate echipe mixte care se ocupă de dosare.

Partenerul Dentons arată că în cazul restructurărilor, concedierile reprezintă practica cea mai frecventă, iar în ceea ce privește vânzarea/transferul unui business preluarea personalului aferent este cea mai des întâlnită.






 „În mod obișnuit, colaboram atât cu avocații in-house cât cu persoanele din zona de business, care au atributul decizional. În general, în astfel de cazuri, noi elaborăm strategia care ulterior este discutată cu departamentul de legal al clientului și apoi confirmată împreună cu clientul. Implementarea/coordonarea strategiei în astfel de proiecte este făcută de noi, iar departamentul de legal este în permanență ținut la curent. Asistența specialiștilor în Dreptul Muncii în cadrul unei restructurări  constă, în primul rând, în analizarea împreună cu clienții a cauzelor care pot susține o astfel de măsură, apoi stabilirea cadrului decizional în ceea ce privește implementarea măsurii, iar ulterior a pașilor și timing-ului din punct de vedere legal, inclusiv eventualele pachete compensatorii, după caz. În cazul avocaților axați pe Dreptul Muncii, pe lângă activitatea de litigator este esențială înțelegerea datelor financiare și a strategiilor de business ale clientului pentru a putea oferi cele mai bune soluții”, adaugă expertul Dentons.

Echipă și proiecte

Dentons are în prezent o echipă formată din cinci avocați care se implică în proiecte de Dreptul Muncii, iar activitatea în aceasta arie de practică este coordonată de Tiberiu Csaki.

Dintre proiectele reprezentative pe care experții le-au finalizat în ultima perioadă trebuie nominalizată o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a mai multor angajați implicați în diverse scheme de fraudare a angajatorului, care au fost ulterior concediați disciplinar. Concedierile au fost contestate în instanță și Dentons a asigurat reprezentarea clientului la toate nivelele de jurisdicție.

De asemenea, specialiștii Dentons s-au ocupat de o achiziție multi-jurisdicțională care a implicat și un transfer de business și preluare de angajați în România.

„De regulă, asistăm/reprezentăm clienți mari, cum ar fi corporațiile, firmele mai mici având o pondere mai redusă”, menționează Partenerul Dentons.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole despre proiectele avocaților din această arie de practică

Recent, avocații au avut în lucru și un proiect care a vizat o restructurare de personal urmată de concediere pentru un client din industria IT, și a fost finalizat cu succes.

„ Dar proiectul în care avocații noștri au avut cel mai mult de lucru a fost o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a mai multor angajați implicați în diverse scheme de fraudare a angajatorului, care au fost ulterior concediați disciplinar. Aceste concedieri au fost contestate în instanță, iar în proces au fost exercitate toate căile extraordinare de atac. În final, contestațiile au fost respinse definitiv”, mai spune Tiberiu Csaki.

De asemenea, în ultimul an, firma a avut proiecte legate de concedierea unui membru al managementului. De obicei, în aceste spețe, motivele de concediere vizează raportări false, servicii fictive prestate de furnizori, diverse alte fraude de natură financiară. „În mod evident au existat dificultăți, și acestea au vizat în principal obținerea de probe din interiorul companiei, în special în cazul  în care obținerea acestor probe a implicat angajați aflați în subordine”, a arătat avocatul Dentons.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 258 / 5397
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
LegiTeam: Senior Associate | Reff & Associates is looking for experienced lawyers (Dispute Resolution)
LegiTeam: Associate | Reff & Associates is looking for Lawyers (Dispute Resolution)
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
Musliu & Asociații a asistat Trust Motors în preluarea afacerilor Opel din România. Mandat complet pentru echipa coordonată de Diana Musliu, Managing Partner
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...