ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025

23 Iunie 2025   |   Ștefania Enache

Activitatea avocaților specializați în Dreptul Muncii a vizat mandate complexe, precum transferuri de întreprindere, relații de muncă transfrontaliere, investigații privind cazuri de hărțuire și discriminare, gestionarea relațiilor cu managementul executiv, analiză juridică extinsă (due diligence), aspecte de imigrare și mobilitate, prelucrarea datelor salariaților etc.. Toate aceste proiecte au fost încredințate de companii lideri în industrii variate.

Mihai Popa, Deputy Managing Partner Muşat & Asociaţii şi Oana Lupu, Managing Associate

 
 
Implementarea sistemului REGES-ONLINE pentru evidența angajaților reprezintă un moment cheie în domeniul relațiilor de muncă, adoptarea HG 295/2025 fiind una dintre cele mai importante noutăți legislative din acest sector. Nu este însă singura modificare cu impact pe piața muncii, organizațiile din țara noastră confruntându-se cu un peisaj în continuă schimbare, marcat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și de necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale. Pe acest fond, practica de Dreptul Muncii din cadrul firmei Mușat & Asociații reflectă tendințele emergente de pe piața muncii din România, venind în același timp în întâmpinarea priorităților pe care le au echipele in-house.  „Dinamica relațiilor de muncă este influențată de factori precum digitalizarea, restructurările organizaționale, mobilitatea salariaţilor și reglementările în continuă schimbare”, punctează Mihai Popa, Deputy Managing Partner Mușat & Asociații. . . 


Echipa axată pe practica de Dreptul Muncii gestionează în prezent un număr semnificativ de mandate care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, în vederea alinierii operațiunilor locale la strategiile regionale. Astfel de dosare presupun un efort uriaș din partea consultanților, având în vedere că proiectele de tipul acesta prezintă multiple consecinţe asupra capitalului uman. Dintre acestea, cele mai sensibile sunt transferurile de salariaţi, desfiinţările de posturi şi concedierile colective.

De altfel, pe fondul contextului geopolitic actual şi incertitudinii economice, numărul măsurilor de restructurare a activităţii companiilor, în legătură cu care echipa de Employment din cadrul Mușat & Asociații a oferit asistență de specialitate, a crescut în ultimul an.

„Deşi unele dintre mandatele noastre au vizat şi închiderea business-ului sau relocarea în țară/internațională a clienților cu capital străin, am observat mai degrabă o tendinţă în direcţia unor reorganizări ample de business (precum fuziuni, divizări, transferuri de business) care nu vizează concedieri”, indică Mihai Popa.

Avocatul menționează că mandatele recente ale echipei de Employment din cadrul Mușat & Asociații au constat, în principal, în proiecte de transfer de business implementate la nivel de grup, axate pe transformări organizaţionale. „Aceste proiecte vin întotdeauna cu un specific propriu interesant, în funcție de nevoile și cultura organizațională a clienților străini. Nevoia de identificare a unor soluții optime care să concilieze cerințele legislației românești cu regulile/facilitățile aplicabile companiilor afiliate din alte jurisdicții și de creionare a unor strategii de implementare la nivel local care să fie acceptate de managementul grupului implică o abordare inovatoare și creativă din partea avocaților noștri”, mai spune interlocutorul BizLawyer

O altă arie de interes care a generat o multitudine de mandate pentru echipa Mușat & Asociații este combaterea hărțuirii la locul de muncă. Această tendință este susținută de modificările legislative recente, precum HG nr. 27/2025, care impun angajatorilor obligații suplimentare în gestionarea acestor aspecte, dar şi de creşterea gradului de conştientizare asupra unor astfel de comportamente în rândul salariaţilor. ”Asistăm în mod frecvent companiile cu privire la revizuirea politicilor interne, implementarea unor canale eficiente de raportare a incidentelor, inclusiv plângeri anonime, și a unor proceduri clare de investigare și soluționare a acestora”, adaugă Oana Lupu, Managing Associate - Mușat & Asociații

În prezent, firma de avocatură gestionează o diversitate de mandate derivate din reclamaţii privind hărţuirea şi discriminarea la locul de muncă, pe fondul modificărilor legislative recente, care impun angajatorilor obligații suplimentare și proceduri mai stricte.

Pe lângă activităţile de compliance care au inclus implementarea unor politici si proceduri adecvate în vederea asigurării unui mediu de muncă nediscriminatoriu, echipa Mușat & Asociații este în prezent implicată și în gestionarea unor investigații interne sensibile privind hărțuirea și discriminarea la locul de muncă, dar și în litigii de muncă având ca obiect astfel de solicitări. ”În urma gestionării multiplelor mandate legate de sesizările de hărțuire și discriminare la locul de muncă, am constatat că succesul în abordarea acestor situații depinde în principal de doi factori, respectiv gradul de conformitate cu reglementările legale în vigoare și abordarea (proactivă sau pasivă) adoptată de angajatori. Prin urmare, subliniem importanța respectării riguroase a obligațiilor legale impuse angajatorilor în domeniul prevenirii și combaterii hărțuirii și discriminării la locul de muncă”, nuanțează interlocutoarea BizLawyer

De asemenea, firmele din portofoliul de clienți deținut de Mușat & Asociații apelează la consiliere de specialitate pentru gestionarea aspectelor juridice care derivă din munca la distanță și mobilitatea internațională, inclusiv respectarea legislației multijurisdicționale și evaluarea riscurilor de securitate cibernetică. În aceste spețe, intervenția avocaților se concentrează pe elaborarea și implementarea unor politici de muncă flexibilă și evaluarea riscurilor asociate.

Și implementarea soluţiilor de inteligenţă artificială şi creșterea utilizării instrumentelor de supraveghere la locul de muncă ridică preocupări legate de confidențialitatea datelor și respectarea legislației privind protecția acestora. 

--------------------------------------------------------------------------

                        Citește și

→   LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”

--------------------------------------------------------------------------

Crește numărul litigiilor de muncă

Implementarea proceselor de restructurare, dar și concedierile au ca efect direct creșterea numărului litigiilor de muncă. Volumul mandatelor gestionate de echipa de Employment din cadrul Mușat & Asociații în această zonă este unul din ce în ce mai mare. „Întrucât estimăm că tot mai mulţi angajatori planifică reorganizări sau restructurări în lumina previziunilor economice pentru perioada următoare, anticipăm implicit şi creşterea numărului de litigii derivate din astfel de măsuri. Totodată, tot mai multe companii se confruntă cu încălcări masive ale clauzelor de neconcurență / fidelitate / confidențialitate de către (foşti) salariaţi în „complicitate” cu competitorii direcţi. Astfel de speţe au generat litigii complexe pentru echipa noastră de Dreptul Muncii. În sfârșit, fiind în creștere și awareness-ul salariaților în privința drepturilor lor, echipa Mușat & Asociații este în prezent implicată și în gestionarea unor litigii de muncă privind hărțuirea și discriminarea la locul de muncă. Preconizăm că pe viitor salariații vor fi tot mai curajoși sau motivați în a-și revendica astfel de drepturi în instanță, drept pentru care estimăm şi un volum mai mare de litigii, pe acestă direcție”, apreciază Oana Lupu.

În ultima perioadă, echipa de Employment din cadrul Mușat & Asociați a gestionat și numeroase mandate privind încetarea raporturilor de muncă ale salariaţilor ocupând funcţii executive. Preponderent, avocații au reprezentat angajatori din industriile IT, pharma, retail și energie, oferind consultanță și asistență în procesul de restructurare a echipelor de conducere. Pe de altă parte, firma are în portofoliu şi clienţi persoane fizice, ale căror interese le-a reprezentat cu succes în momentul în care au fost vizaţi de astfel de măsuri.

„Concedierea membrilor echipelor de management este un proces complex care necesită o abordare strategică, circumstanțiată respectivei poziții de manager și nevoilor de business ale societății. Soluția de preferat în astfel de mandate, indiferent de partea reprezentată, ar fi negocierea amiabilă, cu stabilirea unor pachete compensatorii echitabile, pentru a evita escaladarea conflictelor în instanță. De regulă, echipa noastră a reuşit să negocieze termeni favorabili ai încetării raporturilor de muncă pentru clienţii noştri. Însă şi în puţinele situaţii în care conflictele nu au putut fi evitate, am reuşit să gestionăm cu succes dosarele de instanţă, obţinând soluţii favorabile în majoritatea cazurilor”, detaliază Managing Associate-ul Mușat & Asociații


Proiectele de anvergură ale ultimului an


Echipa de Employment din cadrul Mușat & Asociații s-a implicat în ultimul an în foarte multe proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în ceea ce privește activitatea de instanță. 

Activitatea avocaților specializați în Dreptul Muncii a vizat mandate complexe, precum transferuri de întreprindere, relații de muncă transfrontaliere, investigații privind cazuri de hărțuire și discriminare, gestionarea relațiilor cu managementul executiv, analiză juridică extinsă (due diligence), aspecte de imigrare și mobilitate, prelucrarea datelor salariaților etc.. Toate aceste proiecte au fost încredințate de companii lideri în industrii variate precum Chemichal Processing, IT, Pharma, HomeAppliances, Fast Mover Consumer Goods, Logistică și Transporturi. 

De exemplu, unul dintre proiectele cheie pe care Mușat & Asociații l-a gestionat în ultimul an este asistarea companiei americane Transocean, cel mai mare contractor de foraj offshore din lume, cu 5.500 de angajați la nivel global și venituri anuale de aproximativ trei miliarde de dolari, în legătură cu proiectul Neptun Deep, cel mai mare proiect de gaze naturale dinzona românească a Mării Negre. Proiectul a implicat asistență într-o gamă variată și complexă de aspecte legate de Dreptul muncii, precum imigrarea personalului offshore, probleme de sănătate și securitate a personalului navigant, condiții de muncă (inclusiv timp de muncă) şi detașarea transfrontalieră. Echipa de Dreptul Muncii pentru acest mandat a fost coordonată de Mihai Popa, alături de Oana Lupu şi Dragoş Lungu (Managing Associate).

De asemenea, încă de anul trecut, firma gestionează și alte câteva mandate complexe de reorganizare în companii activând în industria auto, pharma, tehnologie şi servicii partajate, având perioadă de implementare de 1-2 ani. Toate aceste mandate au o componentă substanţială de employment, fiind vorba despre sute sau chiar mii de salariaţi impactaţi de transfer automat conform legislației TUPE sau chiar concedieri. Maparea salariaţilor afectaţi de astfel de măsuri sau armonizarea condițiilor de muncă şi a beneficiilor sunt doar câteva dintre aspectele sensibile pe care le implică astfel de proiecte. Aceste mandate sunt coordonate de Mihai Popa, Oana Lupu şi Dragoş Lungu, cu implicarea și suportul colegilor din echipa de Dreptul Muncii.

Totodată, echipa de profesioniști este implicată în oferirea de asistenţă juridică în gestionarea unor sesizări de hărțuire şi discriminare la locul de muncă. Este vorba despre mandate sensibile, care au ridicat provocări din punct de vedere juridic pentru clienţii firmei şi, implicit, pentru departamentul de Dreptul Muncii. „Complexitatea probatorie, asigurarea confidenţialităţii, riscul de represalii sau dificultățile în implementarea măsurilor corective au necesitat o abordare juridică atentă, holistică și bine informată”, precizează Oana Lupu.


Schimbări legislative cu impact asupra organizațiilor

Chiar dacă 2025 nu a fost la fel de generos în noutăți legislative de impact asupra relațiilor de muncă ca anii precedenţi, aprobarea sistemului REGES-ONLINE pentru evidența angajaților prin HG 295/2025 este una dintre cele mai importante schimbări legislative din acest domeniu. Noul sistem digital simplifică accesul atât pentru angajatori, cât și pentru angajați, reduce sarcinile administrative, îmbunătățește eficiența resurselor și permite actualizarea mai rapidă a datelor privind ocuparea forței de muncă.

 „Ca noutate, caracteristicile specifice ale acestei platforme includ: obligația de a transmite către platformă informații noi, cum ar fi locul de muncă (fix sau mobil), durata timpului de lucru și distribuirea acestuia sau suspendarea contractelor de muncă, inclusiv din motive de concediu medical, absențe nejustificate, forță majoră; posibilitatea de accesare de către angajați și foști angajați, care vor putea verifica propriul istoric profesional (inclusiv posibilitatea de a descărca istoricul profesional, care este relevant și pentru dovedirea vechimii în dosarele de pensie); notificarea în aplicație sau prin e-mail a angajaților cu privire la orice înregistrare pe care angajatorul o trimite în legătură cu raportul de muncă”, explică Oana Lupu.

În acest context, interlocutoarea BizLawyer amintește că angajatorii trebuie să migreze de la sistemul Revisal existent la REGES-ONLINE, perioadă în care li se recomandă să își actualizeze procedurile interne şi să asigure echipamente şi traininguri corespunzătoare salariaţilor cu responsabilităţi în acest sens.

„De asemenea, alte modificări legislative de impact vizează extinderea protecției angajaților care nu pot fi obligați să presteze muncă de noapte, adăugând persoanele singure din familiile monoparentale la categoria femeilor gravide, lăuzelor și celor care alăptează sau posibilitatea pensionarilor de a cumula pensia cu venituri din activități pentru care se datorează contribuții de asigurări sociale, cu anumite excepții”, completează avocatul.

Un alt fenomen evident este acela că angajatorii din România încă se confruntă cu multiple provocări legate de aplicarea legislației muncii, generate în principal de modificările legislative recente, de interpretările variate ale acestora sau chiar de conflictul dintre legi. 

„Din experienţa noastră, am constatat că multe companii întâmpină dificultăţi în implementarea noilor obligații privind hărțuirea la locul de muncă, precum adoptarea unor politici clare împotriva hărțuirii și violenței la locul de muncă, evaluarea riscurilor psihosociale și instruirea salariaţilor, din cauza lipsei de resurse și a complexității procedurilor necesare.

De asemenea, modificările aduse prin OUG nr. 156/2024 au eliminat facilitățile fiscale pentru angajații din sectoarele IT, construcții și agricultură, fără a oferi claritate asupra aplicabilității acestora în funcție de codurile CAEN. Această lipsă de precizie legislativă reprezintă o provocare semnificativă pentru angajatori, impunându-se o interpretare precaută și, eventual, consultarea autorităților fiscale pentru a asigura conformitatea cu noile reglementări”, detaliază Mihai Popa

În același timp, în anticiparea transpunerii Directivei privind transparența salarială (Directiva (UE) 2023/970) în legislaţia română, cu termen de implementare 7 iunie 2026, angajatorii români ar trebui să se pregătească pentru implementarea unor structuri salariale clare și echitabile care să respecte noile obligaţii. Iar această procedură implică evaluarea și ajustarea criteriilor de remunerare, ceea ce poate fi un proces complex, mai ales în organizațiile mari sau în cele cu structuri salariale flexibile.

„Un alt aspect sensibil cu care ne-am confruntat în proiectele de transfer de business este modalitatea de transfer al salariaţilor, care operează automat conform legislaţiei muncii, însă este condiţionat de obţinerea unei noi autorizaţii de muncă conform legislaţiei imigrărilor. Considerăm că s-ar impune reglementarea acestui caz particular de schimbare a angajatorului în legislaţia imigrărilor, similar altor juridicţii UE”, adaugă avocatul. 

--------------------------------------------------------------------------

                        Citește și

→  Women Lawyers | De vorbă cu Angela Porumb (Partener Mușat & Asociații), avocat o carieră de peste 20 de ani în avocatura de business, care a ales această firmă din dorința clară de a evolua: ”Pasul spre Mușat & Asociații a fost definitoriu pentru maturizarea și împlinirea mea ca avocat. Am avut în acest fel avantajul de a intra în dosare complexe, cu rezonanță juridică, cauze ce, dincolo de pregătirea teoretică, au implicat creativitate maximă și obligatoriu efort de echipă”

--------------------------------------------------------------------------

Provocările momentului pe piața muncii

Experții Mușat & Asociații apreciază că, în actualul context economic, una dintre prioritățile strategice ale companiilor este atragerea și păstrarea talentelor, alături de sustenabilitate și implementarea noilor tehnologii. În opinia lor, definirea și implementarea unor măsuri competitive menite să atragă și să rețină forța de muncă calificată reprezintă provocarea centrală a marilor jucători din industriile în care capitalul uman este primordial pentru dezvoltarea business-ului și creșterea economică. 

De asemenea, jucătorii din economie trebuie să facă față trendului de creștere a salariilor din anii trecuți în multe sectoare cheie de activitate (de exemplu, IT/Telecom) și de acordare a unor beneficii diverse de natură salarială (plată transport, bonusuri de performanță, asigurări private de sănătate, participarea la programe de dezvoltare personală). Totodată, o serie de studii de specialitate indică faptul că ar trebui să sporească performanța profesională, dar și satisfacția la locul de muncă, elemente cheie pentru bunăstarea oricărei organizații.

În plus, angajatorii trebuie să asigure în mod diligent conformitatea cu noile și numeroasele modificări legislative adoptate în ultimele luni și preconizate pentru perioada următoare, prin adaptarea și armonizarea periodică a politicilor interne și a strategiilor privind resursele umane. Toate aceste demersuri implică alocarea de resurse (financiare, umane etc.) dedicate.

Prioritățile angajatorilor pe o piață a muncii în continuă schimbare

De altfel, ”schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii. Fenomenul este potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale. 

În aceste condiții, una dintre priorităţile cheie ale clienţilor Mușat & Asociații este automatizarea și digitalizarea proceselor HR. Astfel, organizațiile investesc în tehnologii bazate pe inteligență artificială (IA) pentru a eficientiza procesele de recrutare, evaluarea performanței și gestionarea datelor angajaților. De asemenea, IA ajută la automatizarea sarcinilor administrative, eliberând astfel resurse pentru activități strategice.

„Însă integrarea noilor tehnologii în procesele HR implică utilizarea datelor angajaților pentru personalizare și analiză predictivă, ridicând astfel preocupări legate de confidențialitate și respectarea reglementărilor legale, precum GDPR.  De asemenea, aceste procese necesită o schimbare a culturii organizaţionale, precum şi integrare tehnologică în sistemele existente, ce implică o multitudine de provocări de natură juridică şi operaţională”, atrage atenția Mihai Popa.

Un alt focus este reprezentat de implementarea unor condiţii de muncă şi beneficii competitive, de natură a spori nivelul de retenție a personalului. „Dintre acestea, sănătatea mentală și promovarea bunăstării salariaţilor (inclusiv prin asigurarea unui echilibru între viața profesională și personală), configurarea unor modele de lucru hibride și flexibile şi crearea unor planuri de formare profesională adaptate fiecărui angajat, în funcție de performanțele și aspirațiile acestuia, au devenit priorități esențiale şi necesităţi strategice pentru menținerea competitivității organizaționale”, subliniază interlocutorul BizLawyer

--------------------------------------------------------------------------

                        Citește și

→  Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare” 



→  O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)



→  Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar 

--------------------------------------------------------------------------

O echipă cu o vastă experiență generată de un portofoliu complex de proiecte

Departamentul de Employment din cadrul Mușat & Asociații este coordonat de Mihai PopaDeputy Managing Partner, alături de Oana Lupu (Managing Associate), Dragoș Lungu (Managing Associate), Simona Anton (Managing Associate) și Evelina Meișor-Grecu (Managing Associate), cu implicarea și suportul celorlalți colegi din echipă, toți având o practică îndelungată în avocatura de business.

Echipa se distinge printr-o experiență vastă, demonstrată de un portofoliu amplu și complex de mandate, care acoperă atât consultanță preventivă, cât și asistență în litigii. Diversitatea și valoarea acestor mandate le-a permis avocaților să dezvolte un know-how solid, apreciat de clienții din industrii tradiționale, precum energie, transport și logistică, dar și din domenii emergente, cum ar fi tehnologia și telecomunicațiile.

Flexibilitatea și abordarea orientată spre soluții business-oriented reprezintă atuuri esențiale ale echipei de Employment de la Mușat & Asociații. Acestea îi permit să adapteze strategiile juridice la nevoile specifice ale fiecărui client, contribuind astfel la atingerea obiectivelor lor de business.

În plus, abordarea multidisciplinară, rezultată din colaborarea strânsă cu celelalte arii de practică din cadrul Mușat & Asociații, constituie un alt punct forte. Această integrare permite echipei să ofere soluții complete și coerente, esențiale în gestionarea proiectelor sensibile sau în implementarea strategiilor de conformitate (compliance).

”Concluzionând, echipa noastră de Dreptul Muncii oferă asistență juridică de înaltă calitate, și totodată contribuie activ la succesul și sustenabilitatea afacerilor clienților noștri”, transmite Mihai Popa

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1 / 2021
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
EXCLUSIV | Avocații Clifford Chance Badea coordonează de la București tranzacții globale de securitizări de peste 2,8 miliarde de lire sterline | De vorbă cu Adam Craig (Partener, Clifford Chance Londra), Radu Ropotă (Partener, București) și Dorin Giurgi (Senior Associate, București) despre modul în care acționează echipa în proiectele de mare anvergură și tranzacțiile reprezentative din acest segment
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...