ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)

21 Iunie 2025   |   Ștefania Enache

Practica de Dreptul Muncii din cadrul firmei este una puternică, proiectele cheie din acest domeniu fiind coordonate de Mădalina Mitel sau de Sorin Mitel, alături de Cristina Dan. Din echipa care se implică în aceste dosare mai face parte Sergiu Bădescu.

Mădălina Mitel (Partener) şi Cristina Dan (Counsel) - Mitel & Asociaţii

 
 
Globalizarea a făcut ca schimbările politice apărute în plan internațional să se simtă puternic și în economiile naționale și să producă efecte în lanț în toate domeniile de activitate. România nu face excepție de la această regulă, iar piața muncii de la noi din țară este afectată direct de aceste fenomene.  „Dinamica geopolitică, crizele internaționale și deciziile marilor puteri influențează direct piața muncii din România care, în 2025, a fost nevoită să se contracte. Mulți dintre clienții noștri au recurs la măsuri de restructurare și reorganizare ale activităților, în vederea alinierii la nevoile actuale ale pieței”, indică Mădălina Mitel, Partener Mitel & Asociații


Schimbările din plan extern au venit în paralel cu o serie de modificări aduse legislației muncii din România, care la rândul lor au un impact semnificativ asupra politicilor de personal din cadrul companiilor. . . 

Pe fondul acesta a crescut nevoia de asistență de specialitate, echipa de Dreptul Muncii din cadrul firmei Mitel & Asociații fiind solicitată să intervină în proiecte complexe, în care expertiza avocaților este decisivă. 

Efectele schimbărilor din legislația muncii

Mădălina Mitel apreciază faptul că, în zona legislației muncii, unele dintre cele mai importante schimbări sunt cele care vizează majorarea salariului minim, eliminarea facilităților fiscale pentru anumite categorii de salariați și implementarea politicilor împotriva hărțuirii la locul de muncă. „Cu siguranță, cel mai mare impact asupra angajatorilor l-a reprezentat modificarea salariului minim, iar asupra salariaților cel al eliminării facilităților fiscale. Totuși, nu trebuie neglijate obligațiile legale privind implementarea politicilor împotriva hărțuirii la locul de muncă, obligații a căror nerespectare poate duce la amenzi importante și, mai ales, poate duce la crearea unui mediu de lucru nociv”, comentează interlocutoarea BizLawyer

În acest moment o altă mare provocare o constituie implementarea de către toți angajatorii, până în septembrie 2025, a sistemului REGES Online. Este foarte important ca firmele să facă tranziția de la sistemul Revisal la noul registru electronic al salariaților ținând cont de reglementările legale apărute pe acest subiect.

În contextul acestor multiple modificari legislative, Cristina Dan, Counsel în cadrul Mitel & Asociații, atrage atenția că angajatorii trebuie să aibă în vedere că orice act normativ este supus interpretării și că, in unele cazuri, este necesară intervenția profesioniștilor în materie pentru a clarifica modul în care o prevedere legală se aplică într-o situație concretă. „Acest lucru este absolut normal in orice domeniu al legislației, totuși, în ultima perioadă observăm o multitudine de acte normative neclare sau ale căror prevederi se suprapun ori se contrazic. Spre exemplu, procedurile ce privesc non-discriminarea se regăsesc în mai multe acte normative separate, fiecare având inclusă propria reglementare. Mai mult, aceste reglementări se suprapun cu proceduri existente în Codul Muncii și în Legea 361/2022 privind avertizorii în interes public, ceea ce face ca transpunerea s aplicarea acestor prevederi in activitatea de zi cu zi a angajatorilor sa fie neclară si anevoioasă”, nuanțează avocatul. 

-----------------------------------------

        Citește și


→   LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen


-----------------------------------------

Sprijinul avocaților duce la rezolvarea mai rapidă a cazurilor

În acest context destul de complex din punct de vedere legislativ, mulți dintre clienții Mitel & Asociații au solicitat ajutorul consultanților pentru soluționare problemelor cu care se confruntă. De exemplu, avocații au avut și au în lucru multe proiecte care vizează întocmirea și implementarea politicilor și procedurilor pentru interzicerea hărțuirii și discriminării la locul de muncă. „O parte dintre aceștia au avut nevoie de asistență inclusiv pentru înregistrarea, investigarea și soluționarea unor astfel de cazuri. Modul de abordare al problemelor întâmpinate, soluțiile propuse și sfaturile acordate clienților au dus la rezolvarea cazurilor rapid, asigurând totodată protecția persoanelor implicate”, subliniază Mădălina Mitel.

O radiografie a solicitărilor pe care echipa de avocați a primit-o și o primește din partea clienților scoate în evidență faptul că există câteva domenii cheie sunt de interes pentru angajatori. Este vorba despre evaluarea profesională și promovarea unei culturi organizaționale bazate pe meritocrație și performanță; dialogul social și stabilirea unui pachet de beneficii care să recompenseze în mod corect și echitabil salariații și crearea unor medii de lucru corecte pentru toți angajații prin implementarea politicilor anti-hartuire, whistleblowing, protecție a maternității la locul de muncă.

De asemenea, pe masa de lucru a profesioniștilor Mitel & Asociații s-au regăsit și multe solicitări care au avut în vedere măsuri de restructurare a personalului, concedieri sau alte modalități de reducere a timpului de lucru. „Într-unul din cazuri, am asistat clientul în vederea închiderii totale a unității de producție. Pentru astfel de dosare este nevoie de o reacție rapidă din partea echipei de avocați, care trebuie să înțeleagă tipicul businessului afectat și să ofere sprijin aplicat situației concrete a clientului”, menționează Cristina Dan.

Chiar dacă numărul concedierilor a crescut în prima parte a anului,  avocații nu au observat o majorare semnificativă, proporțională a litigiilor de muncă. „Într-adevăr, numărul acestora a crescut, însă nu atât cât era de așteptat prin raportare la numărul mare de locuri de muncă ce au fost restructurate. Având în vedere faptul că se anticipează noi măsuri de restructurare, este posibil că numărul litigiilor de muncă să crească”, susține Partenerul Mitel & Asociații. 

Galeria proiectelor lucrate de avocați include și mandate care vizează concedierea unor membri ai echipelor de management, acesta fiind un segment important de care Mitel & Asociații se ocupă pentru clienții pe care îi are în portofoliu. „Alături de clienții noștri, încercăm să găsim soluția potrivită pentru fiecare caz în parte. De cele mai multe ori clienții noștri sunt angajatorii, însă am reprezentat și angajați în procesul de încetare a relațiilor de muncă”, mai spune Cristina Dan.

Practica de Dreptul Muncii din cadrul firmei este una puternică, proiectele cheie din acest domeniu fiind coordonate de Mădalina Mitel sau de Sorin Mitel, alături de Cristina Dan. Din echipa care se implică în aceste dosare mai face parte Sergiu Bădescu.

-----------------------------------------

        Citește și

→   GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”


-----------------------------------------

Un domeniu din ce în ce mai provocator

În ultima perioadă, cele mai importante dosare au inclus proceduri de concediere colectivă în domeniul automotive și în alte industrii afectate de instabilitatea economică, dar și asistența pe parcursul medierii și soluționării în procese de hărțuire sau asistență pentru încetarea relațiilor de colaborare cu unii dintre membrii echipei de conducere ai unor firme.

Practica de Dreptul Muncii devine un domeniu din ce în ce mai provocator, avocații fiind puși în fața unor situații complexe. „Cred că cele mai mari provocări vor fi instabilitatea economică și lipsa predictibilității fiscale, la care se adaugă numărul mare de reglementări și supra-reglementări pe care angajatorii trebuie să le aplice/implementeze pentru a se conforma cu cerințele legale. În mod particular, cred că implementarea REGES Online va ridica unele dificultăți în practică, mai ales în contextul în care impune noi obligații de raportare ce nu există în prezent (ex. înregistrarea concediilor medicale)”, apreciază Mădălina Mitel

Contextul legislativ complex, dar și schimbările rapide care apar în economie, cu impact direct pe piața muncii, impun soluții pe care avocații le pot oferi cu celeritate. În plus, consultanța de specialitate poate reduce semnificativ riscurilor care pot apărea ca urmare unor decizii de business cu impact asupra salariaților. 

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17 / 2035
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...